Ακολουθήστε μας:
Τετάρτη 17 Αυγούστου
ΑρχικήΑττικήΔήμος Ελευσίνας: Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η δράση – παρακαταθήκη, αφιερωμένη στον μεγάλο Ελευσίνιο τραγωδό.

Δήμος Ελευσίνας: Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η δράση – παρακαταθήκη, αφιερωμένη στον μεγάλο Ελευσίνιο τραγωδό.

 Κατάμεστο για δύο ημέρες το Ανοιχτό θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου με περισσότερα από 4.000 άτομα να αποθεώνουν τους «Πέρσες» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά και τη συγκλονιστική ερμηνεία της ΡένηςΠιττακή.

Η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης εγκαινίασε το Μυστήριο 35 | ΑΙΣΧΥΛΟΥ project^, παρουσιάζοντας δύο πρωτότυπα παραστατικά έργα, βασισμένα αποκλειστικά στα έργα του μεγάλου Ελευσίνιου τραγωδού. Στόχος της δράσης είναι να θεσμοθετηθεί ένας σπάνιος διάλογος πάνω στο Αισχύλειο Δράμα που ξεκινά με αφορμή τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης και συνεχίζεται και με το πέρας αυτής.

Στην πρώτη έκδοση του Μυστήριο 35 |ΑΙΣΧΥΛΟΥ project ^, η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης παρουσίασε δύο έργα του μεγάλου τραγωδού: την «Κλυταιμνήστρα», (βασισμένη στον «Αγαμέμνονα»), από τη φλαμανδική ομάδα tgSTAN σε παγκόσμια πρεμιέρα, και τους «Πέρσες» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, μια  συμπαραγωγή τουΦεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και της εταιρείας «Το Θέατρο».

Οι «Πέρσες»του Αισχύλου, μια πρωτοβουλία συνεργασίας της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου,σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά παρουσιάστηκε στις 30 & 31 Ιουλίου, στο Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου,με τη συμμετοχή 34εθελοντών από την Ελευσίνα, το Θριάσιο Πεδίο και την Αθήνα και σε συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και της Εταιρείας «Το Θέατρο».  Στελεχωμένη από μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών (Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Γιάννης Κλίνης, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος), προεξάρχουσας της Ρένης Πιττακή, η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το τι συνιστά «κοινωνία», τι σημαίνει η επίμονη προσκόλληση στην εξουσία και η ανάγκη της πίστης σ’ έναν οδηγό, άνθρωπο ή θεό, μέσα σε έναν συντετριμμένο κόσμο. Γραμμένη το 472 π.Χ., η τραγωδία του Αισχύλου αποτελεί ίσως την παλαιότερη καταγραφή γεγονότων της ελληνικής ιστορίας στο θέατρο. Γεγονότα που έλαβαν χώρα στα θαλάσσια νερά, λίγο έξω από εδώ που τώρα στέκεστε. Ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, άλυτα ανά τους αιώνες, γίνονται, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Καραντζά, κοινός τόπος για μια συνομιλία που φωτίζει εμμέσως τα πολλαπλά παγκόσμια αδιέξοδα του σήμερα. Το θέατρο είναι ο δημόσιος χώρος, η Εκκλησία του Δήμου, η Πόλη. Ο Χορός των Περσών, η «κοινωνία», ξεκινάει με την πίστη και την υπακοή, καταλήγοντας, μετά τον αφανισμό, ένα άναρχο πλήθος χωρίς οδηγό και σημείο αναφοράς. Το έργο έκανε πρεμιέρα στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου με περισσότερους από 14.000 θεατές (15 & 16 Ιουλίου 2022), ενώ συγκέντρωσε περισσότερους από 4.000 θεατές στην Ελευσίνα.

Η «Κλυταιμνήστρα» από τη σπουδαία φλαμανδική ομάδα tgSTAN που άνοιξε τον διάλογο για τον Αισχύλο στις 23 & 24 Ιουλίου στο Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου, βασίζεται σε μια ιδέα της JolenteDeKeersmaeker, και προσεγγίζει τις τρεις διαφορετικές εκδοχές του πρώτου μέρους της Ορέστειας με έναν απροσδόκητο τρόπο: συνδέει το εκπληκτικής ποιητικής δύναμης πρωτότυπο έργο του Αισχύλου με την επιδέξια μετάφρασή του στα αγγλικά από τον TedHughes, και το εμβολιάζει με το Λουτρό Αίματος του Αυστριακού συγγραφέα GustavErnst, ένα έργο ωμής και διαμελισμένης ποίησης. Με τρεις Έλληνες ηθοποιούς, τη Μαρία Σκουλά, τον Αντώνη Αντωνόπουλο και την Ελένη Μολέσκη, τρεις Βέλγους τηSaraHaeck, τονStijnVanOpstal και τη μικρή AdrianaBakker, δυο χορευτές, τη SynneEnoksen από τη Νορβηγία και τον JoshuaSerafinαπό τις Φιλιππίνες, η Κλυταιμνήστρα των tgSTAN δημιουργεί ένα απροσδόκητο πολυφωνικό σύνολο. Συνδυάζοντας λόγο και χορό που ευθυγραμμίζεται με την ελληνική παράδοση της χορωδίας, η παράσταση προβάλλει εμφατικά ένα σημαντικό παράδοξο· οι γυναίκες που κατά την αρχαιότητα σιώπησαν στον πραγματικό κόσμο, κέρδισαν μια δημόσια λειτουργία στα έργα των μεγάλων τραγικών: την ελευθερία να βάζουν τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τα κίνητρά τους σε λέξεις. Περισσότερες πληροφορίες εδώ: https://2023eleusis.eu/mystirio-35_aischyloy-project-klytaimnistra-a/

Κοινοποίηση