Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024


ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΠαιδείαΚενά σε διδακτικό προσωπικό στα σχολεία της χώρας καταγράφουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες

Κενά σε διδακτικό προσωπικό στα σχολεία της χώρας καταγράφουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες

Πλήθος κενών σε διδακτικό προσωπικό στα σχολεία όλης της χώρας καταγράφουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, ακόμα και μετά τις νέες προσλήψεις αναπληρωτών.

Οι μεγαλύτερες ελλείψεις εντοπίζονται στα ειδικά σχολεία, όπου γονείς μαθητών ΑμεΑ βρίσκονται όλη την ημέρα στο σχολείο λόγω σημαντικών κενών σε δασκάλους και καθηγητές.

Η εικόνα των κενών στη γενική εκπαίδευση είναι σαφώς καλύτερη σε σχέση με πέρυσι αλλά και με την αρχή της σχολικής χρονιάς, ακόμα και στα ολοήμερα σχολεία που οι μικρές ελλείψεις δεν επηρεάζουν σημαντικά τη λειτουργία τους. Ωστόσο σοβαρά προβλήματα στην στελέχωσή της αντιμετωπίζει η ειδική αγωγή, καθώς οι ελλείψεις σε οδηγούν γονείς να παραμένουν όλη την ημέρα στο σχολείο για να βοηθούν τα παιδιά τους.

Η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής υπολογίζει σε περίπου 440 κενά στον κλάδο. Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Κέρκυρας μάλιστα, στη δευτεροβάθμια προσλήφθηκαν και στις δύο φάσεις 91 εκπαιδευτικοί στη Γενική Αγωγή και μόλις 28 στην Ειδική Αγωγή, χωρίς όμως τα κενά να καλύπτονται εξ ολοκλήρου.

Επίσης, στο Ειδικό Δημοτικό και Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας υπάρχουν ελλείψεις από πέρυσι που δεν έχουν καλυφθεί, ενώ μητέρες αναγκάζονται να αφήνουν τις δουλειές τους και βρίσκονται για ώρες έξω από το σχολείο για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα παιδιά αν παραστεί ανάγκη. Το ίδιο συμβαίνει και σε σχολείο της Θεσσαλονίκης, όπου μητέρες μαθητών ΑμεΑ πηγαίνουν μαζί με τα παιδιά τους στο σχολείο, λόγω έλλειψης ειδικού βοηθητικού προσωπικού.

Απελπιστική είναι η εικόνα και σε ειδικά σχολεία των Κυκλάδων όπου όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, τα κενά σε διδακτικό και βοηθητικό προσωπικό παραμένουν. Στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Σύρου τα νήπια που φοιτούν φέτος, πρέπει να υποστηρίζονται από λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή και ψυχολόγο 3 φορές την εβδομάδα (15 ώρες), αλλά μέχρι τώρα ούτε λογοθεραπευτής ούτε ψυχολόγος έχει προσληφθεί, ενώ ο εργοθεραπευτής καλύπτει μόνο τις 4 από τις 15 ώρες που χρειάζονται.

Παρόμοια εικόνα και στα ειδικά σχολεία σε Μύκονο και Τήνοι όπου ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε κάποια σχολεία καθιστούν αδύνατη τη λειτουργία τους ενώ και σε κάποια άλλα στερούν εκπαιδευτικά αντικείμενα από τους μαθητές, ακόμα και την παράλληλη στήριξη ή το ολοήμερο σχολείο.

«Αν υπάρχει θέμα διαχείρισης σε κάποιο σχολείο, να το δούμε» τόνισε σε πρόσφατη συνένετευξή της, αναφερόμενη στα κενά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Όπως είπε πάντως, «η γενική εικόνα είναι ότι έχουμε τη μεγαλύτερη στελέχωση τα τελευταια χρόνια, με 25.000 διορισμούς μετά απο 12 ολόκληρα χρόνια, πάνω από 40.000 αναπληρωτές, με τις περισσοτερες παράλληλες στηρίξεις. Αν υπάρχει κάποιο θέμα με καποιον διευθυντή να το στείλετε να το δω προσωπικά».

Η κ.Κεραμέως επανέλαβε επίσης ότι «το Ολοήμερο στις 5.30 το απόγευμα είναι ανάσα για εργαζόμενους γονείς, άρα έχουμε απτά δείγματα ουσιαστικής στηριξης οικογένειας και αναβάθμισης των σχολείων. Τη χρονιά αυτή προγραμματίζονται επίσης και οι διαδραστικοι πίνακες που θα αλλάξουν την εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ είναι καθ’ οδον 177.000 σετ ρομποτικής».

Πηγή:athina984.gr



Ροη Ειδήσεων