Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024


ΑρχικήΘέματαΠολιτισμόςΗ Ελλάδα του Netflix πριν και μετά τον Παπακαλιάτη

Η Ελλάδα του Netflix πριν και μετά τον Παπακαλιάτη

Το «Maestro» πάει Netflix, όμως αυτή δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που η streaming πλατφόρμα μυρίζει Ελλάδα

Η τηλεοπτική επιστροφή του Χριστόφορου Παπακαλιάτη με το «Maestro», μια δεκαετία και βάλε μετά την τελευταία φορά που στράφηκε στη μικρή οθόνη, είναι αδιαμφισβήτητα το μεγαλύτερο «τηλεοπτικό event», σε μια εγχώρια σεζόν που ούτως ή άλλως δείχνει πως η μικρή οθόνη έχει τονωθεί σημαντικά, τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και δημοφιλίας του μέσου.

Κι αν ο Παπακαλιάτης είναι από τους ανθρώπους της ελληνικής τηλεόρασης (και κατόπιν του σινεμά) που δημιουργούσε πάντα στρατόπεδα «οπαδών» και «αντιπάλων», με μια νηφάλια ματιά, το σίγουρο είναι πως η νέα του σειρά είναι μια «διαβασμένη» παραγωγή, απαλλαγμένη από παθογένειες που ταλανίζουν εδώ και δεκαετίες την ελληνική τηλεοπτική μυθοπλασία, ακόμα κι αν δεν είναι η πιο ρηξικέλευθη ιστορία που είδαμε ποτέ (είναι όμως μια πρόταση που πατάει στα πρότυπα της εισαγόμενης τηλεόρασης του streaming).

Πέρα από το κοινό, πάντως, το «Maestro» κέρδισε και «τα κεντρικά» του Netflix και κάπως έτσι, η ιστορία του Ορέστη και της Κλέλιας από τους Παξούς θα ταξιδέψει σε κάθε μικρή οθόνη εκεί έξω ως η πρώτη ελληνική σειρά που μπαίνει στην πλατφόρμα (αφού πριν δύο χρόνια ο Σωτήρης Τσαφούλιας «έφτασε στην πηγή και δεν ήπιε νερό» με το «Έτερος Εγώ»). Έτσι, οι συνδρομητές σε Ελλάδα και Κύπρο θα βρουν τα επεισόδια της σειράς του Mega στην πλατφόρμα στις 19 Δεκεμβρίου και θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες χώρες στις αρχές του 2023. 

Κοινό και εγχώριο Netflix «πανηγυρίζουν» για το κατόρθωμα του 46χρονου δημιουργού (το δεύτερο φτιάχνει μέχρι και αγγελίες για να το γιορτάσει). Αναμενόμενο. Πάντως, αυτή δεν είναι η πρώτη -ούτε η τελευταία φορά, όπως όλα δείχνουν- που η Ελλάδα πρωταγωνιστεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στο Netflix. 

 

Μπορεί το «Maestro» να είναι η πρώτη εγχώρια σειρά που θα δούμε στη δημοφιλέστερη πλατφόρμα streaming στον κόσμο, όμως, δεν αποτελεί και την πρώτη ελληνική παραγωγή που φτάνει στο Netflix. Την πρωτιά αυτή κατέχει «Ο Σερβιτόρος» (2018) του Στηβ Κρικρή, με τον Άρη Σερβετάλη και τον Γιάννη Στάνκογλου που πίσω στον Ιούνιο έγινε η πρώτη ελληνική ταινία που ανέβηκε στην πλατφόρμα, για το κοινό 23 ευρωπαϊκών χωρών (σε αυτές δεν περιλαμβανόταν η Ελλάδα, που είδε τον «Σερβιτόρο» μέσω Cinobo).

Η πρώτη, πάντως, παραγωγή του Netflix που γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα ήταν η ταινία «Μπέκετ» του Φερντινάντο Τσίτο Φιλομαρίνο, με γυρίσματα σε Αθήνα, Τσεπέλοβο, Ιωάννινα, Μέτσοβο και Καλαμπάκα που προβλήθηκε το καλοκαίρι του 2021 στην πλατφόρμα. Ο Τζον Ντέιβιντ Ουάσινγκτον είναι ο ομώνυμος Μπέκετ, ένας Αμερικανός που, μετά από ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα στα Γιάννενα, ξεκινά έναν αγώνα επιβίωσης επί ελληνικού εδάφους, με τις σκηνές καταδίωξης στην ταραγμένη πολιτικά Αθήνα του 2015, περισσότερο να λειτουργούν για εμάς τους ντόπιους ως σπαζοκεφαλιά για το πώς μπορεί στη μια σκηνή ο Μπέκετ να τρέχει στα Εξάρχεια και στην αμέσως επόμενη στο Κουκάκι, παρά να μας κερδίζουν κινηματογραφικά.

 

Για το σκηνοθετικό της ντεμπούτο, πάλι, η Μάγκι Τζίλενχαλ «σάλπαρε» για τις Σπέτσες μαζί με την Ολίβια Κόλμαν εν μέσω πανδημίας για τα γυρίσματα του «The Lost Daughter», που πήρε παγκόσμια διανομή από το Netflix, μετά από ένα «τουρ» σε φεστιβάλ και αίθουσες. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά τη μουσική της ταινίας ανέλαβε να γράψε η «δική μας» Μόνικα. 

Αλλά για να μην πάμε μακριά, το «Athena» του Ρομέν Γαβρά που είδαμε πρόσφατα στην πλατφόρμα, δεν εξαντλείται μόνο στην ελληνική καταγωγή του σκηνοθέτη της και την αναφορά στη θεά Αθηνά στον τίτλο του. Στο soundtrack έβαλαν το χέρι τους δύο από τους πιο δημιουργικά αεικίνητους εναλλακτικούς Έλληνες μουσικούς που λένε «ναι» με κλειστά μάτια στα 70s: ο Σέργιος Βούδρης (αρχηγός των Voyage Limpid Sound, παραγωγός, μέλος της Χορωδίας της ΕΡΤ) και ο Νώντας Παππάς (frontman των «διεθνών» Acid Baby Jesus, αλλά και σόλο τον τελευταίο ένα χρόνο), ενώ σε tracks του OST τραγούδησαν και 5 Έλληνες βαθύφωνοι (Κώστας Μαυρογένης, Παναγιώτης Καριώτης, Αλέξανδρος Λούτας, Φίλιππος Βαζάκας).


Ειδική μουσική μνεία: Ο Freedom Candlemaker, κατά κόσμον Λευτέρης Μουμτζής, και ένα από τους πιο δραστήριους Κύπριους μουσικούς του εναλλακτικού, που το κομμάτι του «Astral Body» ακούστηκε στην επιτυχημένη τουρκική σειρά «Love 101» που προβάλλεται στο Netflix.


 

 

Για Σπέτσες -και Πόρτο Χέλι- έβαλε πλώρη και ο Ράιαν Τζόνσον, για τη συνέχεια του «Knives Out», με τον Ντάνιελ Κρεγκ να ετοιμάζεται να βάλει και πάλι τη «στολή» του Μπενουά Μπλανκ στο «Glass Onion» που θα προβληθεί στο Netflix στις 23 Δεκεμβρίου. Αυτή τη φορά, άλλωστε, ο κινηματογραφικός ήρωας έχει να λύσει το μυστήριο ενός φόνου επί ελληνικού εδάφους, μαζί με ένα all-star καστ.

Και το ταξίδι της Ελλάδας στο Netflix συνεχίζεται: Θυμάστε που το 2011 η Αν Χάθαγουεϊ ανέλαβε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία «One Day» που βασίστηκε στο ομώνυμο βιβλίο του Ντέιβιντ Νίκολς; Σύντομα θα δούμε το «One Day» ως σειρά που θα ανέβει στο Netflix. Τα δε γυρίσματα έγιναν πριν περίπου ένα μήνα στην Πάρο, που έχει ούτως ή άλλως μετατραπεί σε πόλο έλξης για διεθνείς παραγωγές.

Όπως όλα δείχνουν, ο καιρός που θα δίνουμε όλο και συχνότερο ραντεβού στο Netflix στα ελληνικά, ίσως και να μην είναι τόσο μακριά.

πηγή:kathimerini.gr



Ροη Ειδήσεων