Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024


ΑρχικήΘέματαΥγείαΗλεκτρονικά φαρμακεία: Αύξηση τζίρου 12% στο 9μηνο

Ηλεκτρονικά φαρμακεία: Αύξηση τζίρου 12% στο 9μηνο

Οι χαμηλότερες τιμές έναντι των φυσικών καταστημάτων προσελκύουν ολοένα και περισσότερους καταναλωτές

Οι μεγάλες εκπτώσεις σε σύγκριση με τα φυσικά καταστήματα και το γεγονός ότι πολλές εταιρείες καλλυντικών επιλέγουν αποκλειστικά το κανάλι του φαρμακείου για τη διανομή και την εμπορία των προϊόντων τους βρίσκονται πίσω από τη συνεχιζόμενη υψηλή ανάπτυξη των ηλεκτρονικών φαρμακείων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, οι πωλήσεις του εν λόγω κλάδου ενισχύθηκαν κατά 18% το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, ενώ μέσα στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 ο συνολικός τζίρος των ηλεκτρονικών φαρμακείων, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, υπολογίζεται σε 201 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 12% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, 44%, κατέγραψε η κατηγορία των προϊόντων υγείας, στην οποία εντάσσονται και οι προστατευτικές μάσκες, ακολουθούν τα βρεφικά και παιδικά είδη με 28%, τα συμπληρώματα διατροφής και οι βιταμίνες με αύξηση πωλήσεων 11%, τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας με πωλήσεις αυξημένες κατά 7% και τα διάφορα άλλα προϊόντα με 5%. Η κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας συνεχίζει να κατέχει την πρωτιά, με το 46% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου να προέρχεται από εκείνη, με τα προϊόντα περιποίησης προσώπου να κυριαρχούν. Αντιθέτως, αν και η κατηγορία των προϊόντων υγείας συνεχίζει να γνωρίζει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, έχει μερίδιο μόλις 12% στο σύνολο των πωλήσεων του κλάδου. Καθοριστικό ρόλο στο μικρό μερίδιο, πάντως, έχει το γεγονός ότι οι τιμές στις μάσκες αλλά και τα τεστ για τον κορωνοϊό έχουν υποχωρήσει σημαντικά σε σύγκριση με πέρυσι, κατά 66% και 63% αντιστοίχως.

 

Το μέσο αγοραστικό καλάθι στο εννεάμηνο του 2022 είχε αξία 43,70 ευρώ έναντι 44,90 ευρώ το εννεάμηνο του 2021. Από την άλλη, περιέχει φέτος περισσότερα τεμάχια –4,9 έναντι 4,6 πέρυσι– με σχεδόν δύο από αυτά να είναι προϊόντα περιποίησης και προσωπικής φροντίδας. Σε αντίθεση, λοιπόν, με ό,τι συμβαίνει σε άλλους κλάδους του λιανεμπορίου, π.χ. στα σούπερ μάρκετ, ο πληθωρισμός δεν φαίνεται να έχει επηρεάσει το κανάλι του ηλεκτρονικού φαρμακείου. Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος των εκπτώσεων που βρίσκουν οι καταναλωτές στο «ψηφιακό ράφι» των φαρμακείων κυμαίνεται στο 39%, αυξημένη μάλιστα κατά μία μονάδα συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

πηγή:kathimerini.gr



Ροη Ειδήσεων