Η υλοποίηση των έργων του σχεδίου, ήδη αδειοδοτημένων και μη, δεν θα ξεκινήσει πριν από την εκπόνηση, ολοκλήρωση και έγκριση της ως άνω κυκλοφοριακής μελέτης στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων.
Μία σημαντική απόφαση με άμεσες επιπτώσεις στον τομέα των επενδύσεων και της οικονομίας εκδόθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο, κατά πλειοψηφία έκρινε νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για το νέο master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) που ενσωματώνει το επενδυτικό σχέδιο της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, υπό τη βασική όμως προϋπόθεση ότι θα εκπονηθεί ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη της περιοχής.
Μέσα σε 118 σελίδες, που αριθμεί η γνωμοδότηση τους, οι δικαστές του ΣτΕ, επισημαίνουν ότι μετά τη συμμόρφωση του περιεχομένου του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος στις υποδείξεις των συμβούλων Επικρατείας και αφού το σχέδιο ΠΔ λάβει τις σχετικές υπογραφές της Προέδρου της Δημοκρατίας, θα σταλεί στο Εθνικό Τυπογραφείο για να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Και με τον τρόπο αυτό επί της ουσίας ανοίγει ο δρόμος για την αδειοδότηση των επενδύσεων που προβλέπονται στο Προεδρικό Διάταγμα και έτσι θα μπορέσουν να ξεκινήσουν οι εργασίες για την επέκταση του επιβατικού λιμανιού (πρόκειται επανεκκίνηση των εργασιών για το νέο λιμάνι της κρουαζιέρας) που είχαν ανασταλεί έπειτα από πρόσφυγες στο Ανώτατο Δικαστήριο κατοίκων και φορέων του Πειραιά οι οποίοι ήταν αντίθετοι στο σχεδιασμό αυτό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη υπ΄ αριθμ. 154/2022 γνωμοδότηση του Ε΄ Τμήματος του ΣτΕ (πρόεδρος, η αντιπρόεδρος Μαργαρίτα Γκορτζολίδου και εισηγητής ο πάρεδρος Χρήστος Παπανικολάου) γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στις επιπτώσεις οι οποίες θα επέλθουν από την υλοποίηση του νέου master plan, λόγω του πρόσθετου κυκλοφοριακού φόρτου της περιοχής.
Η μελέτη θα είναι ενιαία για το σύνολο των έργων του σχεδιασμού, θα αξιοποιεί την υφιστάμενη περιβαλλοντική πληροφορία από όπου και εάν προέρχεται και, ιδίως, θα λαμβάνει υπόψη τα πορίσματα και τις εκτιμήσεις της ανωτέρω μελέτης και των κυκλοφοριακών μελετών του Δήμου Πειραιά στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και του υπουργείου Πολιτισμού για τον Κεντρικό Λιμένα Πειραιά.
Τέλος, σημειώνεται ότι η υλοποίηση των έργων του σχεδίου, ήδη αδειοδοτημένων και μη, δεν θα ξεκινήσει πριν από την εκπόνηση, ολοκλήρωση και έγκριση της ως άνω κυκλοφοριακής μελέτης στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων.
Σε περίπτωση, εξάλλου, που μετά την έγκριση της ως άνω μελέτης προκύψει ανάγκη τροποποίησης του σχεδιασμού, η τροποποίηση του προεδρικού διατάγματος θα πρέπει να γίνει πριν από την υλοποίηση των έργων.
Πηγή:in.gr