Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024


ΑρχικήΓραμμή 4 του Μετρό: Το πρώτο «ψηφιακό» δημόσιο έργο

Γραμμή 4 του Μετρό: Το πρώτο «ψηφιακό» δημόσιο έργο

Ψηφιακό γίνεται το έργο της νέας γραμμής 4 του Μετρό με την χρήση της τεχνολογίας του Building Information Model (BIM). Η κατασκευή της γραμμής 4 θα είναι το πρώτο δημόσιο έργο που θα στηριχθεί εξ ολοκλήρου στην ψηφιοποίηση των δεδομένων του, γεγονός που θα επιτρέψει στον καλύτερο έλεγχο της κατασκευής, τόσο σε ποιοτικό όσο και σε λειτουργικό επίπεδο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας ypodomes.gr, είναι σε εξέλιξη η συνεργασία του αναδόχου (ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom) με την Αττικό Μετρό για την εφαρμογή της νέας τεχνολογίας στις μελέτες για τα στατικά, τα ηλεκτρομηχανολογικά και τα αρχιτεκτονικά καθώς και για τις μελέτες συντονισμού, ενώ στελέχη της αγοράς διαβεβαιώνουν ότι το ΒΙΜ είναι πλέον ένα απαραίτητο εργαλείο στις κατασκευές γιατί ενσωματώνει όλες τις μελέτες σε ένα πληροφοριακό σύστημα το οποίο μετά τίθεται στην υπηρεσία των μηχανικών.

Όπως τονίζουν οι ειδικοί, το ΒΙΜ δημιουργεί ένα τρισδιάστατο μοντέλο του συνόλου των έργων (στην περίπτωση του Μετρό σήραγγες, σταθμούς, άλλους χώρους) και επιτρέπει να γίνει ο βέλτιστος συντονισμός της κατασκευής με προσομοιώσεις των εργασιών σε όλα τα στάδια της ζωής του έργου από το σχέδιο και τη μελέτη μέχρι την κατασκευή, την λειτουργία και την συντήρηση του. Με τον τρόπο αυτό το έργο της νέας γραμμής 4 του Μετρό με το ΒΙΜ θα κάνει την “πορτοκαλί” γραμμή να γίνει η πρώτη “ψηφιακή γραμμή” του Αθηναϊκού Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου και μια από τις πρώτες στην Ευρώπη.

Όσον αφορά στην εξέλιξη των εργασιών, προχωρά η συναρμολόγηση του πρώτου μετροπόντικα στο εργοτάξιο της Κατεχάκη προκειμένου να ξεκινήσει το ταξίδι του στις αρχές του έτους, ενώ στο εργοτάξιο της Λεωφόρου Βεΐκου στο Γαλάτσι συνεχίζονται οι αρχαιολογικές ανασκαφές μετά την ανακάλυψη των δύο τάφων και με την ολοκλήρωση τους θα ξεκινήσει και ο δεύτερος μετροπόντικας από τη Γερμανία. Η μόνη εκκρεμότητα που υπάρχει είναι η έναρξη των έργων στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ. Η προσφυγή που έχει γίνει στο ΣτΕ πήρε αναβολή για τον ερχόμενο Φεβρουάριο και ως εκ τούτου είμαστε σε αναμονή.

Στο εργοτάξιο στα Εξάρχεια οι σχετικές εργασίες προχωρούν ενώ στο Κολωνάκι οι πρόδρομες εργασίες ολοκληρώθηκαν και σύντομα θα ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού, πράγμα που σημαίνει ότι το Κολωνάκι ίσως θα είναι ο πρώτος σταθμός που θα μπει σε ρυθμό κατασκευής από τους 15 της γραμμής. Παράκαμψη δικτύων πραγματοποιείται στους σταθμούς Γαλάτσι, Δικαστήρια, Ακαδημία, Κολωνάκι. Οι αρχαιολογικές εργασίες ολοκληρώθηκαν στο σταθμό Πανεπιστημιούπολη και προχωρούν σε Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Καισαριανή και Γουδή.

Πηγή:athina984.gr



Ροη Ειδήσεων