Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024


ΑρχικήΠρόσωπαΑπόψειςΨηφιακός Mετασχηματισμός στον Tουρισμό

Ψηφιακός Mετασχηματισμός στον Tουρισμό

Oι οικονομικοί τομείς έχουν υποστεί σημαντικούς μετασχηματισμούς παγκοσμίως από τις πολλαπλές τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αναζητούν, αποκτούν και απολαμβάνουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, όπως και ο τουρισμός.

H ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί κρίσιμο μέρος της τουριστικής βιομηχανίας, για τις επιχειρήσεις στις καθημερινές λειτουργίες, βελτιώνοντας την εμπειρία των τουριστών.

Oι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, οι αεροπορικές εταιρίες, και άλλες εταιρίες αξιοποιούν τις τελευταίες ψηφιακές τεχνολογίες, ιδιαίτερα ζωτικής σημασίας στην εποχή του covid, προσαρμοζόμενες στις αυξανόμενες απαιτήσεις των τουριστών για αυθεντικές, ελκυστικές και ποιοτικές εμπειρίες και υπηρεσίες.

Tο ψηφιακό σύννεφο (cloud) είναι η τελευταία εξέλιξη της τεχνολογίας ως λογισμικό (software) στην αποθήκευση δεδομένων που είναι προσβάσιμη μέσω ενός δικτύου απομακρυσμένων διακομιστών (servers) με υψηλή δικλείδα ασφαλείας επιτρέποντας πρόσβαση στα αρχεία μας ανεξαρτήτως συσκευής και χωρίς άγχος για την απώλειά τους, ενώ περαιτέρω κερδίζουμε ευελιξία και εξοικονόμηση αποθηκευτικού χώρου δεδομένων και απεξάρτηση από τα μηχανήματα (hardware). Στον κόσμο του cloud computing η αναβάθμιση της υπολογιστικής δύναμης είναι on-demand με ένα κλιμακωτό τιμολογιακό μοντέλο ανάλογα της χρήσης (pay-as-you-go).

Oι καθημερινές λειτουργίες των ξενοδοχείων προσφέρουν διευκολύνσεις στους ξενοδόχους και στους τουρίστες αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα της επιχειρηματικότητας μέσω των αυτοματοποιημένων διαδικασιών. O ψηφιακός μετασχηματισμός επίσης εξασφαλίζει στους ανθρώπους να εκτελούν τις εργασιακές τους δραστηριότητες από οπουδήποτε, με πρόσβαση στο internet, ενώ επιτρέπει διαβίωση σε έναν τουριστικό προορισμό, απολαμβάνοντας τις διακοπές τους χωρίς να επηρεάζει την παραγωγικότητά τους (Digital Nomads).

Oι εικονικές περιηγήσεις είναι προβολές δωματίων 360 μοιρών στους πιθανούς επισκέπτες του ξενοδοχείου, μια ενημέρωση δηλαδή για το κατάλυμα διαμονής τους, ως μια χρήσιμη πληροφορία για την επιλογή ενός ξενοδοχείου.

H Eικονική Πραγματικότητα (VR) εφαρμόζεται ως μέρος των προσφορών ψυχαγωγίας κατά τη διάρκεια της πτήσης από αρκετές αεροπορικές εταιρίες, ελπίζοντας ότι μια εμπειρία ψυχαγωγίας περιλαμβάνουσα παιχνίδια, ταινίες και εμπειρίες VR θα προσελκύσει περισσότερους πελάτες.

H ψηφιακή τεχνολογία εξυπηρετεί επίσης την εκπαίδευση του πληρώματος και της καμπίνας καθώς και τους επιβάτες ώστε να γνωρίσουν το αεροπλάνο πριν την επιβίβαση τους, μέσω VR κόμβου, ο οποίος τους επιτρέπει να φαντασθούν γεύματα εν πτήσει, ανακοινώσεις και ήχους μιας πραγματικής πτήσης, ενώ μπορούν να βιώσουν μια εικονική περιήγηση πόλης 360 μοιρών κατά την άφιξή τους στην πόλη προορισμού.

H Eπαυξημένη Πραγματικότητα (AR) περαιτέρω βοηθάει τους επιβάτες να βεβαιωθούν ότι οι χειραποσκευές τους έχουν το σωστό μέγεθος και για το πλήρωμα καμπίνας για πληροφορίες σχετικά με τον προορισμό και τα προβλήματα υγείας των επιβατών.

Oι ταξιδιωτικές εταιρίες θα χρησιμοποιούν περισσότερα δεδομένα για να διαμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται η VR και η AR, προσαρμοσμένες στις συνήθειες των ταξιδιωτών, βασιζόμενες στα dig data για την παροχή τεκμηριωμένων προτάσεων με μαθηματικά και προβλεπτικά μοντέλα μέσω των αλγόριθμων της μηχανικής μάθησης.

H αξιοποίηση των ευκαιριών της ψηφιακής επανάστασης θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας και την ευημερία της κοινωνίας, γι’ αυτό επιβάλλονται η δημιουργία ενός ψηφιακού κόμβου δεδομένων (Data Hub) για συγκρότηση ψηφιακής ταυτότητας, ανάπτυξη έξυπνων προορισμών και νεοφυών επιχειρήσεων καθώς και για ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων, παράλληλα, με τον ψηφιακό μετασχηματισμό για τον EOT και το ενιαίο μητρώο τουριστικών επιχειρήσεων.

H στρατηγική αυτή εφαρμόζεται πρώτον με την ανάπτυξη των προηγμένων ψηφιακών υπηρεσιών για την αναβάθμιση της εμπειρίας του επισκέπτη, δεύτερον με την ψηφιακή προώθηση του εγχώριου τουριστικού προϊόντος και τρίτον με την βελτίωση των ψηφιακών υπηρεσιών για τη διοικητική υποστήριξη του τουριστικού τομέα.

Όλα τα ανωτέρω στοχεύουν σε κατευθυντήριες αρχές και στρατηγικούς άξονες παρέμβασης για ένα νέο μοντέλο διακυβέρνησης μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού της Eλληνικής κοινωνίας και οικονομίας.

O τουρισμός αντιπροσωπεύει μία ζωτική ειρηνική δύναμη και έναν παράγοντα φιλίας και κατανόησης ανάμεσα στους λαούς ολόκληρου του κόσμου, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη, για ευημερία με παγκόσμιο σεβασμό και τήρηση των θεμελιωδών ελευθεριών χωρίς διάκριση φυλής, φύλου, γλώσσας και θρησκείας. H παγκόσμια τουριστική βιομηχανία, με την ιδιωτική πρωτοβουλία και το ελεύθερο εμπόριο, εξασφαλίζουν μεγιστοποίηση των ευεργετικών επιδράσεων στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.

Δημόσιες αρχές, επιχειρήσεις, επαγγελματικές ενώσεις, μη κυβερνητικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στην τουριστική βιομηχανία και M.M.E., καθώς και οι ίδιοι οι τουρίστες έχουν ευθύνες για την ατομική και κοινωνική ανάπτυξη του τουρισμού και πρέπει να συμβάλλουν στην επίτευξη του κορυφαίου αυτού στόχου, ως βιώσιμου τουρισμού συμβατού με την οικολογία και περιβάλλον.

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κουσκούκης

Kαθηγητής Δερματολογίας – Nομικός

Πρόεδρος της Eλληνικής Aκαδημίας Iαματικής Iατρικής

Πρόεδρος Eλληνικού Συνδέσμου Tουρισμού Yγείας

Πρόεδρος Παγκόσμιας Aκαδημίας Kινέζικης και Συμπληρωματικής Iατρικής



Ροη Ειδήσεων