Πώς βγαίνουν όμως οι αποδόσεις; Τι εργαλεία χρησιμοποιούν οι στοιχηματικές εταιρείες για να τις καθορίσουν;
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ύψος των αποδόσεων καθορίζεται από δύο παράγοντες:
Ο πρώτος είναι οι δημοσκοπήσεις, οι έρευνες και οι πληροφορίες. Δηλαδή οι εταιρείες στοιχηματισμού συγκεντρώνουν στοιχεία και βάσει αυτών εκτιμούν ποιος θα επικρατήσει. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι αποδόσεις των υποψήφιων είναι ευθέως ανάλογες με τις δημοσκοπήσεις που έχει διεξάγει και έχει δημοσιοποιήσει το aftodioikisi.gr σε πολλές πόλεις της χώρας.
Ο δεύτερος όμως και ο σημαντικότερος είναι τα χρηματικά ποσά που συγκεντρώνει ένα στοιχηματικό γεγονός. Ειδικότερα υπάρχει, ένας αλγόριθμος που ανάλογα με το ποντάρισμα αυξομειώνει τις αποδόσεις για προστασία της στοιχηματικής.
Θα φέρουμε ένα παράδειγμα από το χώρο του ποδοσφαίρου για να γίνει πιο κατανοητό τι ακριβώς συμβαίνει.
Στον πρόσφατο ποδοσφαιρικό αγώνα Ολυμπιακός-Κηφισιά, οι ερυθρόλευκοι ήταν το ακλόνητο φαβορί και οι αποδόσεις ήταν στο 1,05 για επικράτηση του Ολυμπιακού και 12 για την Κηφισιά. Αν ξαφνικά τώρα αρχίσουν να πέφτουν – περιέργως – λεφτά στην Κηφισιά, η εταιρεία θα αφήσει φαβορί τον Ολυμπιακό, αλλά για προστασία της θα ρίξει την απόδοση της Κηφισιάς. Δεν αποκλείεται μάλιστα να ανεβάσει και λίγο την απόδοση του Ολυμπιακού. Αν όμως πέσουν μεγάλα ποσά στον Ολυμπιακό θα μειωθεί ακόμα περισσότερο η απόδοση του και δεν αποκλείεται να «κλειδώσει» το γεγονός και να μην δέχεται η εταιρεία άλλον στοιχηματισμό αποδεχόμενη την σίγουρη επικράτηση του Ολυμπιακού.
Το παράδειγμα του δήμου της Αθήνας
Ας πάμε τώρα στο χώρο των εκλογών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τον οποίο οι στοιχηματικές έβαλαν στα «κουπόνια» τους.
Θα φέρουμε ως παράδειγμα το δήμο της Αθήνας. Τις προηγούμενες ημέρες στον Δήμο της Αθήνας η επικράτηση Μπακογιάννη πλήρωνε μόλις 1,005. Όμως τη Δευτέρα το πρωί, αύξησαν την απόδοση στον Μπακογιάννη και μείωσαν τις αποδόσεις άλλων υποψηφίων, όπως του Κώστα Ζαχαριάδη και του Χάρη Δούκα. Δεν γνωρίζουμε αν έπεσαν ποσά πάνω στους άλλους δύο υποψηφίους ή απλά έπαιξε ρόλο η πανηγυρική επικράτηση Κασσελάκη ή και τα δύο μαζί. Όμως κάτι συνέβη.
Υπάρχουν όμως και άλλες περιπτώσεις δήμων όπου υπάρχουν «ντέρμπι» μεταξύ των υποψηφίων. Σε αυτές τις περιπτώσεις αν κάποιος ποντάρει στον «Α» υποψήφιο ένα μεγάλο ποσό, μπορεί αυτόματα να ρίξει την απόδοση του και να τον χρίσει «φαβορί» έναντι του «Β» υποψηφίου και να δημιουργήσει την αίσθηση στο εκλογικό σώμα της εύκολης επικράτησης. Μάλιστα το συγκεκριμένο σενάριο, μπορεί να έχει πολλαπλούς συνδυασμούς πονταρίσματος, δημιουργώντας ένα κλίμα στις τοπικές κοινωνίες σχετικά με το εκάστοτε «φαβορί».
Γίνεται λοιπόν εύκολα αντιληπτό ότι όποιος θέλει να «χρίσει» …φαβορί τον «Α», «Β», η «Γ» υποψήφιο δήμαρχο μέσω των στοιχηματικών εταιρειών, οι οποίες έχουν μπει και στην πολιτική προεκλογική ζωή του τόπου, δεν έχει να κάνει τίποτα περισσότερο, από το να ποντάρει ένα σεβαστό ποσό στον εκλεκτό του και να τον φέρει στη θέση του «ακλόνητου» νικητή. Μάλιστα αν επικρατήσει θα πληρωθεί κιόλας! Και ο νοών νοείτω…