Η Toyota δεσμεύτηκε να δρομολογήσει εκτεταμένα μέτρα μεταρρύθμισης μετά την εμπλοκή της θυγατρικής της Daihatsu σε ένα σκάνδαλο ασφαλείας που αφορά ανεπαρκείς δοκιμές σύγκρουσης.
Μια ανεξάρτητη επιτροπή που εξέτασε τις ενέργειες της Daihatsu μετά την ομολογία της μάρκας ότι νόθευσε τα τεστ ασφαλείας πλευρικής σύγκρουσης για 88.000 μικρά αυτοκίνητα, ανακάλυψε 174 παρατυπίες σε 64 μοντέλα, οι οποίες επηρέασαν όχι μόνο τα οχήματα της Daihatsu, αλλά και ορισμένα αυτοκίνητα της Toyota.
Η έρευνα επικεντρώνεται κυρίως σε αποκλίσεις στις μονάδες ελέγχου των αερόσακων που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια των δοκιμών πρόσκρουσης σε σχέση με εκείνες των οχημάτων που πωλούνται στο κοινό, παραβιάζοντας ενδεχομένως τα πρότυπα του κλάδου.
Ενώ η Toyotaδιαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχουν γνωστά ατυχήματα ή περιστατικά που σχετίζονται με αυτές τις παρατυπίες, οι οικονομικές επιπτώσεις παραμένουν αβέβαιες.
Καθώς η Daihatsu αποτελεί σημαντικό μέρος των παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων της Toyota , αντιπροσωπεύοντας περίπου το 7%, η Toyota δεσμεύτηκε για “θεμελιώδη μεταρρύθμιση”, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για συνολική αναθεώρηση της διοίκησης,των επιχειρηματικών λειτουργιών, της οργανωτικής δομής και της ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού για την αντιμετώπιση του ζητήματος.
Και οι δύο εταιρείες εξέφρασαν τη λύπη τους και αναγνώρισαν τις πιθανές συνέπειες, με την Daihatsu να εκτιμά σημαντικές επιπτώσεις στους πολυάριθμους πελάτες της στην Ιαπωνία.
Το περιστατικό αυτό έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά πρόσφατων αποτυχιών της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η θυγατρική της Toyota για την κατασκευή φορτηγών, Hino Motors, η οποία παραδέχτηκε ότι παραποίησε δεδομένα για τις εκπομπές ρύπων.