Η περιφέρεια Αττικής προχώρησε σε μια πρωτοποριακή κίνηση στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος, τοποθετώντας τα πρώτα φανάρια που λειτουργούν με φωτοβολταϊκά πάνελ και UPS στη λεωφόρο Βάρης – Κορωπίου. Αυτή η καινοτομία έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στη διαχείριση της κυκλοφορίας, καθώς τα νέα φανάρια είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν ακόμη και σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, προσφέροντας μια σημαντική λύση σε προβλήματα ηλεκτροδότησης που ενδέχεται να παρουσιαστούν. Με την ενσωμάτωση φωτοβολταϊκών πάνελ, τα φανάρια εκμεταλλεύονται την ηλιακή ενέργεια για την λειτουργία τους, εξοικονομώντας ταυτόχρονα ενέργεια και μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα. Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί την πρώτη εφαρμογή φωτοβολταϊκών πάνελ σε φανάρια στην Ελλάδα, ανοίγοντας το δρόμο για περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας. Στόχος της περιφέρειας Αττικής είναι όχι μόνο η εξοικονόμηση ενέργειας αλλά και η βελτίωση της αξιοπιστίας του συστήματος φωτεινής σηματοδότησης, ειδικά σε κρίσιμες στιγμές όπου η διακοπή ρεύματος μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία. Η χρήση των φωτοβολταϊκών πάνελ στα φανάρια αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενεργειακή αυτονομία. Αν η πιλοτική εφαρμογή αποδειχθεί επιτυχής, υπάρχει η προοπτική να επεκταθεί η χρήση αυτής της τεχνολογίας και σε άλλους δρόμους, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής και την ασφάλεια των πολιτών. Η περιφέρεια Αττικής συνεχίζει να επενδύει σε καινοτόμες λύσεις για την αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων, με στόχο τη δημιουργία ενός πιο πράσινου και αποδοτικού συστήματος μεταφορών.
Τεχνικές Προδιαγραφές του Συστήματος Φωτοβολταϊκών Φαναριών στη Λεωφόρο Βάρης Κορωπίου Η περιφέρεια Αττικής προχώρησε στην εγκατάσταση των πρώτων φωτοβολταϊκών φαναριών στη λεωφόρο Βάρης Κορωπίου, με ένα σύστημα σχεδιασμένο για την τροφοδότηση ενός τοπικού ρυθμιστή κυκλοφορίας χαμηλής τάσης AC, δυναμικότητας μέχρι δεκαέξι σηματοδοτικών ομάδων. Το σύστημα αυτό είναι ικανό να εξασφαλίσει την αδιάλειπτη λειτουργία του ρυθμιστή για τουλάχιστον 6 ώρες σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.
Το σύστημα θα παρεμβάλλεται μεταξύ της παροχής ΔΕΗ και του ρυθμιστή, τροφοδοτώντας τον είτε από την παροχή ΔΕΗ (230V AC) είτε από τα φωτοβολταϊκά πάνελ. – Θα φορτίζει τις μπαταρίες ρυθμίζοντας την τάση και το ρεύμα φόρτισης σε σχέση με τη θερμοκρασία και την κατάσταση των μπαταριών για μέγιστη διάρκεια ζωής. – Ο αντιστροφέας τάσης θα λαμβάνει ισχύ από τις μπαταρίες και θα παρέχει την κατάλληλη τάση τροφοδοσίας στον ρυθμιστή.
Αυτή η πρωτοβουλία αναμένεται να ενισχύσει την ενεργειακή αυτονομία και την αξιοπιστία των συστημάτων φωτεινής σηματοδότησης, προσφέροντας παράλληλα μια πιο πράσινη και βιώσιμη λύση για την διαχείριση της κυκλοφορίας στην περιοχή.
Στοιχεία του Συστήματος:
1. Φίλτρο Εισόδου ΔΕΗ: – Εξαλείφει αρμονικές τάσης, υπερτάσεις και διαταραχές της τάσης και συχνότητας της παροχής ΔΕΗ.
2. Συστοιχία Μπαταριών Μόλυβδου: – Μπαταρίες βαθιάς εκφόρτισης με 5ετή εγγύηση λειτουργίας. – Κατάλληλη χωρητικότητα για 6 ώρες αυτονομίας παροχής ισχύος.
3. Φορτιστής Μπαταριών Μόλυβδου: – Τάση εισόδου 230V AC.
4. Φωτοβολταϊκά Πάνελ: – Ισχύς τουλάχιστον 100W.
5. Φορτιστής από Φωτοβολταϊκά Πάνελ: – Λειτουργία MPPT για βέλτιστη απόδοση.
6. Αντιστροφέας Τάσης: – Κατάλληλη τάση και συχνότητα για την τροφοδότηση του ρυθμιστή.
7. Μονάδα Ελέγχου και Αυτοματισμού: – Επικοινωνία με τον ρυθμιστή και αποστολή δεδομένων όπως τάση λειτουργίας, συχνότητα ΔΕΗ, τάση και ρεύμα φόρτισης των μπαταριών, και τάση και ρεύμα τροφοδοσίας του ρυθμιστή στον κεντρικό υπολογιστή κυκλοφορίας EPOPTIS.