Την πορεία υλοποίησης των δράσεων που περιλαμβάνει το επιχειρησιακό πλάνο του ΟΑΣΑ για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό συζήτησαν στη συνάντηση που είχαν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, με τη διοίκηση του ΟΑΣΑ.
Η ολοκλήρωση σημαντικών παρεμβάσεων, όπως η πλήρης ανανέωση του στόλου των οχημάτων στις αστικές συγκοινωνίες, η εκπόνηση του νέου Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής (ΣΣΜΑ) και η εισαγωγή των ανέπαφων συναλλαγών (EMV) για τις μετακινήσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) με τη χρήση τραπεζικών καρτών, αποτελούν βασική προτεραιότητα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τον ΟΑΣΑ.
Το 2024 θα είναι καθοριστικό έτος για τις Συγκοινωνίες Αθηνών, καθώς υλοποιούνται οι δράσεις ανάπτυξης ενός στρατηγικού σχεδίου μεταφορών, που θα καθορίσει το μέλλον των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα. Το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών, είναι βασισμένο σε στοιχεία μελετών ζήτησης μετακινήσεων και προέλευσης προορισμού του 2009, με βάση τις τότε κοινωνικές, οικονομικές, μεταφορικές συνθήκες της Αττικής.
Η εκπόνηση του σχεδίου, θα αποτελέσει τον «οδικό χάρτη» για την υλοποίηση έργων και δράσεων, που θα καθορίσουν τη μελλοντική δομή και λειτουργία του μεταφορικού συστήματος της πόλης, με έμφαση φυσικά στις δημόσιες μεταφορές.
Στην παρούσα φάση, βρίσκεται σε εξέλιξη η έρευνα που θα αποτυπώσει την υφιστάμενη κατάσταση του συστήματος μεταφορών της Αττικής και διεξάγεται σε τουλάχιστον 36.600 νοικοκυριά, 71.200 μετακινούμενους σε σταθμούς μετρό, τραμ, λεωφορείων, τρόλεϊ και τρένων, αλλά και σε λιμάνια και αεροδρόμια, όπως επίσης σε οδηγούς ταξί και εταιρείες αστικών εμπορευματικών μεταφορών.
Στο τελικό στάδιο βρίσκεται και ο διεθνής διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για την παραχώρηση έργου σε 63 περιαστικές λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες θα εξυπηρετούνται με 211 νέα λεωφορεία. Με την έλευση των λεωφορείων αυτών, θα γίνει ένα επιπλέον σημαντικό βήμα για την πλήρη ανανέωση των οχημάτων που βρίσκεται σε εξέλιξη, μέχρι το τέλος του 2025 στις αστικές συγκοινωνίες. Η παραχώρηση θα έχει διάρκεια 8 έτη και ο ανάδοχος θα χρησιμοποιήσει καινούργια, λεωφορεία EURO VI αστικού τύπου.
Ο κ. Οικονόμου, ενημερώθηκε επίσης σχετικά με το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών για τις μετακινήσεις με τα ΜΜΜ, που έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται πιλοτικά από τα τέλη Απριλίου στα λεωφορεία των γραμμών Express του ΔΑΑ (Χ93, Χ95, Χ96, Χ97).
Σύμφωνα με τα στοιχεία των πρώτων δύο μηνών, περίπου το 5% των επικυρώσεων στα λεωφορεία των αεροδρομιακών γραμμών πραγματοποιείται πλέον με τραπεζικές κάρτες.
Η εναλλακτική δυνατότητα χρήσης τραπεζικής κάρτας (χρεωστικής, πιστωτικής, ή προπληρωμένης) για επιβίβαση σε ΜΜΜ, που στα τέλη του χρόνου θα επεκταθεί σε όλα τα μέσα μεταφοράς αρμοδιότητας ΟΑΣΑ, σηματοδοτεί την είσοδο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, σε μια νέα ψηφιακή εποχή για τις παρεχόμενες υπηρεσίες μετακίνησης προς το επιβατικό κοινό.
Βασίλης Οικονόμου: Συστηματική και μεθοδική η δουλειά που επιτελείται στον ΟΑΣΑ
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Βασίλης Οικονόμου δήλωσε με αφορμή την σύσκεψη εργασίας: «Είμαστε αποφασισμένοι να παρουσιάσουμε τον “Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αττικής”, αποτέλεσμα της συστηματικής και μεθοδικής δουλειάς που επιτελείται στον ΟΑΣΑ. Νέος στόλος λεωφορείων, προσβασιμότητα, πλήρης κάλυψη της Αττικής, ποιοτικές και πράσινες αστικές συγκοινωνίες, έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς με ανταπόκριση, είναι οι βασικοί μας στόχοι για τον νέο “Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αττικής”. Το υπουργείο θεωρεί άμεσο συνεργάτη τον ΟΑΣΑ και τους εργαζομένους του και είμαι σίγουρος ότι θα πετύχουμε τους στόχους που από κοινού θέσαμε».
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος, δήλωσε από την πλευρά του: «Η διαρκής βελτίωση των παρεχόμενων συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, αποτελεί προτεραιότητα για όλους εμάς στον ΟΑΣΑ. Ενεργούμε με στόχο τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου, βιώσιμου, τεχνολογικά εξελιγμένου και προσβάσιμου δικτύου συγκοινωνιών, που θα ικανοποιεί τις ανάγκες όλων. Υλοποιούμε με συνέπεια ένα ευρύ πλαίσιο δράσεων που εντάσσονται στον ευρύτερο σχεδιασμό του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για την ποιοτική αναβάθμιση των μετακινήσεων στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας».