Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024


ΑρχικήΟικονομίαΠτωτικά κινήθηκαν οι τιμές στα Σούπερ Μάρκετ τον Ιούλιο - Που παρατηρούνται...

Πτωτικά κινήθηκαν οι τιμές στα Σούπερ Μάρκετ τον Ιούλιο – Που παρατηρούνται οι μεγαλύτερες μειώσεις

Σύμφωνα με την έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τα σούπερ μάρκετ κατέγραψαν αρνητικό πληθωρισμό για τρίτο συνεχόμενο μήνα τον Ιούλιο. Οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ ήταν κατά μέσο όρο 1,56% χαμηλότερες σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2023, ενώ 13 από τις 23 κατηγορίες προϊόντων παρουσίασαν μείωση τιμών.

Τα κύρια ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής:

1. Η καθαρή μείωση του δείκτη τιμών των σούπερ μάρκετ τον Ιούλιο 2024 δείχνει αρνητικό πληθωρισμό -1,56%, σε σύγκριση με -1,92% τον Ιούνιο, -1,25% τον Μάιο, +1,10% τον Απρίλιο, +0,28% τον Μάρτιο, +2,70% τον Φεβρουάριο και +3,00% τον Ιανουάριο 2024. Η μείωση του Ιουνίου αποδίδεται κυρίως στη συνεχιζόμενη πτώση των τιμών και την εποχικότητα του καλοκαιριού.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών σημειώθηκαν στις κατηγορίες:

  • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά (-7,34%)
  • Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-6,77%)
  • Χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής (-6,32%)
  • Τροφές και είδη για κατοικίδια (-5,19%)
  • Βρεφικές και παιδικές τροφές (-3,72%)

Οι αυξήσεις τιμών παρατηρήθηκαν στις κατηγορίες:

  • Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά (+5,90%)
  • Ορεκτικά και άλλα σερβιριζόμενα είδη (+5,11%)
  • Τρόφιμα παντοπωλείου (+3,65%)
  • Οινοπνευματώδη ποτά (+3,21%)
  • Μπισκότα, σοκολάτες και ζαχαρώδη (+3,01%)

Αυτές οι αυξήσεις επηρεάζονται από την εποχική ζήτηση και τις διεθνείς τιμές πρώτων υλών.

Οι κύριοι λόγοι για τη συγκράτηση των τιμών είναι οι εξής:

  • Καλύτερες καιρικές συνθήκες το 2024 σε σύγκριση με το 2023, που μείωσαν τις τιμές στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά.
  • Σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και σταθεροποίηση των τιμών στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων.
  • Κυβερνητικές παρεμβάσεις και αυστηρό θεσμικό πλαίσιο.
  • Αυξημένες προσφορές και εκπτώσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο.
  • Μείωση των τιμών πρώτων υλών στις διεθνείς αγορές, εκτός από ορισμένα προϊόντα όπως ο καφές και το κακάο.
  • Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων, που επιτρέπει πιο γρήγορη προσαρμογή των τιμών.
  • Αυξημένο μερίδιο πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ.



Ροη Ειδήσεων