Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024


ΑρχικήΟικονομίαΑΑΔΕ: Νέα εργαλεία στη φαρέτρα κατά της φοροδιαφυγής - Έρχεται το ψηφιακό...

ΑΑΔΕ: Νέα εργαλεία στη φαρέτρα κατά της φοροδιαφυγής – Έρχεται το ψηφιακό πελατολόγιο

Η πίεση αυξάνεται για όσους επιμένουν να αγνοούν τους κανόνες φορολογικής συμμόρφωσης, καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ενισχύει τα μέσα που έχει στη διάθεσή της με νέα εργαλεία. Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ θα εντείνει τους ελέγχους της, εστιάζοντας σε ακίνητα, οχήματα και επιχειρηματικές δραστηριότητες μέσω νέων ψηφιακών υπηρεσιών που θα εφαρμοστούν.

Με αυτά τα νέα δεδομένα, μειώνονται τα «παράθυρα» φοροδιαφυγής, αναγκάζοντας τους φορολογούμενους να είναι πιο προσεκτικοί στις φορολογικές τους δηλώσεις και στη διαχείριση των περιουσιακών τους στοιχείων.

Αναλυτικά, από τον επόμενο μήνα θα τεθούν σε ισχύ τα εξής εργαλεία για την ενίσχυση των φορολογικών ελέγχων:

  • Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων: Από τον Σεπτέμβριο, η ΑΑΔΕ θα λανσάρει ένα νέο μητρώο που θα συνδέεται με το Κτηματολόγιο. Αυτή η διασύνδεση θα επιτρέπει τη γρήγορη ανίχνευση αδήλωτων ακινήτων ή ανακριβών στοιχείων, με τους ιδιοκτήτες να καλούνται να διορθώσουν τις δηλώσεις τους όπου υπάρχουν διαφορές.
  • Ψηφιακό Πελατολόγιο για Επαγγελματίες: Εισάγεται ένα νέο ψηφιακό σύστημα που θα συνδέει τα στοιχεία πελατών με τις εκδιδόμενες αποδείξεις και τις καταχωρίσεις στο MyData. Υποχρέωση να τηρούν αυτό το σύστημα θα έχουν επιχειρήσεις όπως συνεργεία, βουλκανιζατέρ και χώροι δεξιώσεων.
  • Ψηφιακός Έλεγχος Πινακίδων Κυκλοφορίας: Σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, η ΑΑΔΕ θα ενεργοποιήσει μια πλατφόρμα που θα εντοπίζει ανασφάλιστα οχήματα, οχήματα χωρίς ΚΤΕΟ και οχήματα με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας. Τα πρόστιμα θα κυμαίνονται ανάλογα με την παράβαση.
  • Αυτόματη Ενημέρωση Μητρώου Φορολογουμένων μέσω ΓΕΜΗ: Η ΑΑΔΕ θα χρησιμοποιήσει τη διασύνδεση με το ΓΕΜΗ για αυτόματη ενημέρωση των φορολογικών μητρώων, διευκολύνοντας τον εντοπισμό μεταβολών στις επιχειρήσεις και εντοπίζοντας παραλείψεις στις φορολογικές δηλώσεις.
  • Ψηφιοποίηση Διαδικασίας Ορισμού Φορολογικού Εκπροσώπου: Μέσα στον επόμενο μήνα θα ψηφιοποιηθεί η διαδικασία ορισμού φορολογικού εκπροσώπου, επιτρέποντας σε φυσικά και νομικά πρόσωπα να ορίζουν εκπρόσωπο για τις φορολογικές τους υποχρεώσεις ηλεκτρονικά.

Η εφαρμογή αυτών των νέων εργαλείων αναμένεται να βελτιώσει τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα της φορολογικής διοίκησης, διευκολύνοντας τη σωστή καταγραφή και φορολόγηση των οικονομικών δραστηριοτήτων και των περιουσιακών στοιχείων.



Ροη Ειδήσεων