Στη λίστα των επαγγελματικών κλάδων που σύντομα θα είναι υποχρεωμένοι να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο, περιλαμβάνονται συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες στάθμευσης και ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις που διοργανώνουν εκδηλώσεις και εκδρομές. Αυτό είναι το νέο μέτρο της ΑΑΔΕ για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, επιτρέποντας την παρακολούθηση των πελατών των επαγγελματιών και τον έλεγχο των αποδείξεων που εκδίδονται μέσω του MyData.
Αρχικά, το μέτρο θα εφαρμοστεί σε επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες για οχήματα και σε όσους δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εκδηλώσεων, με σκοπό να επεκταθεί και σε άλλους τομείς. Στην κορυφή της λίστας των υπόχρεων βρίσκονται επαγγελματίες όπως συνεργεία, ηλεκτρολογεία, φανοποιεία, βουλκανιζατέρ, πωλητές ανταλλακτικών και αξεσουάρ, χώροι στάθμευσης, πλυντήρια και εταιρείες ενοικίασης οχημάτων, καθώς και επιχειρήσεις που πωλούν καινούργια και μεταχειρισμένα οχήματα.
Αντίστοιχα, περιλαμβάνονται και επιχειρήσεις του κλάδου των εκδηλώσεων, από χώρους εκδηλώσεων μέχρι εταιρείες catering και διοργάνωσης. Το νέο αυτό σύστημα, σε συνδυασμό με τη διασύνδεση ταμειακών μηχανών με POS, τα ψηφιακά δελτία αποστολής και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, θα ενισχύσει τη μάχη κατά της φοροδιαφυγής. Οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη πρόσβαση στην πελατειακή κίνηση και θα μπορούν να διασταυρώνουν τις αποδείξεις που εμφανίζονται στα ηλεκτρονικά βιβλία του MyData της ΑΑΔΕ.
Ουσιαστικά, αυτή η ψηφιακή καταγραφή αντικαθιστά τα πρόσθετα βιβλία που διατηρούσαν οι επαγγελματίες μέχρι το 2012, όπου καταγράφονταν οι πελάτες και εκδιδόταν απόδειξη για κάθε συναλλαγή. Με την κατάργηση αυτών των βιβλίων, πολλοί επαγγελματίες βρήκαν ευκολότερους τρόπους να αποκρύπτουν εισοδήματα, κάτι που το νέο σύστημα στοχεύει να αποτρέψει.