Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024


ΑρχικήΠρόσωπαΣυνεντεύξειςΔανάη Μπεζαντάκου, CEO Ναvigator Shipping Consultants: Μια κοινωνία χωρίς ναυτιλιακή διασύνδεση θα...

Δανάη Μπεζαντάκου, CEO Ναvigator Shipping Consultants: Μια κοινωνία χωρίς ναυτιλιακή διασύνδεση θα κατέρρεε

«Η Ελλάδα εξακολουθεί να ηγείται στη ναυτιλία παγκοσμίως, δηλαδή 2 στα 10 πλοία ανήκουν σε Έλληνες, ενώ στην Ευρώπη 6 στα 10 πλοία ανήκουν σε Έλληνες», τονίζει η Δανάη Μπεζαντάκου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ναvigator Shipping Consultants και ιδρύτρια του Young Executives Shipping (YES) Forum στην Οικονομική Αναλύτρια Δάφνη Γρηγοριάδη στους Atticatimes.gr.

Ποια είναι η αποστολή και το όραμα της NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS και πώς αυτά διαμορφώνονται στον σημερινό κόσμο της ναυτιλίας;

Δ.Μ.:Η Νavigator Shipping Consultants εκπροσωπεί αποκλειστικά σημαντικό αριθμό των μεγαλύτερων οίκων ρυμουλκών και πρακτόρων σε εμπορικά λιμάνια παγκοσμίως και τους παρουσιάζει στη ναυτιλιακή κοινότητα, με σκοπό αφενός τη δημιουργία άριστων σχέσεων για την εξασφάλιση υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και αφετέρου την επίτευξη οικονομικού οφέλους για τις ναυτιλιακές εταιρείες, όπου τα έξοδα ρυμούλκησης αποτελούν σε πολλά λιμάνια το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων ελλιμενισμού. Οι αξίες μας, ανθρώπινες σχέσεις, παράδοση, εμπιστοσύνη, συνεργασία παραμένουν αναλλοίωτες στο χρόνο. Είναι σημαντικό να πούμε σε αυτό το σημείο και να γνωρίζει ο κόσμος ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να ηγείται στη ναυτιλία παγκοσμίως, δηλαδή 2 στα 10 πλοία ανήκουν σε Έλληνες, ενώ στην Ευρώπη 6 στα 10 πλοία ανήκουν σε Έλληνες. Επίσης είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι το 90% τού παγκόσμιου εμπορίου, δηλαδή 9 στα 10 αγαθά που καταναλώνουμε έχουν μεταφερθεί με πλοία. Η δύναμή της χώρας μας σε αυτόν τον κλάδο είναι αδιαμφισβήτητή και διαρκής στο πέρας των ετών, αν αναλογιστούμε ότι διαχειριζόμαστε έναν στόλο 5.000 περίπου τα οποία διαχειρίζονται και εξυπηρετούν οι παραπάνω από 3000 Εταιρείες που ενορχηστρώνουν το ναυτιλιακό πλέγμα με έδρα το Νομό Αττικής.

Τι συμβουλές θα δίνατε σε νέες γυναίκες που θέλουν να εισέλθουν στον χώρο της ναυτιλίας;

Δ.Μ.:Η συμβουλή μου προς τις νέες γυναίκες που επιθυμούν να εισέλθουν στον χώρο της ναυτιλίας είναι να είναι αποφασιστικές και επίμονες. Να μη διστάζουν να διεκδικούν τις ευκαιρίες που τους αξίζουν και να πιστεύουν στις δυνατότητές τους. Είναι σημαντικό να επιδιώκουν διαρκή εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη, να δημιουργούν δίκτυα υποστήριξης και να αναζητούν μέντορες που μπορούν να τους παρέχουν καθοδήγηση και έμπνευση. Ο χώρος της ναυτιλίας, αν και παραδοσιακά ανδροκρατούμενος, ανοίγει διαρκώς τις πόρτες του στις γυναίκες, και με την κατάλληλη προετοιμασία και αυτοπεποίθηση, μπορούν να επιτύχουν και να διακριθούν.

Τι σας ενέπνευσε να ιδρύσετε το Young Executives Shipping (YES) Forum και ποια είναι τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του Forum μέχρι σήμερα;

Δ.Μ.:Η ίδρυση του Young Executives Shipping (YES) Forum (www.yes-forum.com) εμπνεύστηκε από την επιθυμία μου να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ της νέας γενιάς και της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Αναγνωρίσαμε την ανάγκη να ενημερώσουμε και να εμπνεύσουμε τους νέους για τις ευκαιρίες και τις προοπτικές που προσφέρει η ναυτιλία, καθώς και να προάγουμε τη ναυτική μας παράδοση στις νεότερες γενιές. Μέχρι σήμερα, το YES Forum έχει επιτύχει σημαντικά ορόσημα, όπως η διοργάνωση της πρώτης Ημέρας των Νέων στα Ποσειδώνια από το 20216, η δημιουργία του πρώτου οδηγού ναυτιλίας για μαθητές και φοιτητές, καθώς και η κυκλοφορία του βιβλίου γνώσεων για νέους «Προς Θάλασσα Μεριά», τη διοργάνωση 70 Open Days σε ναυτιλιακές Εταιρείες αλλά κα τη δημιουργία 65 ζευγαριών mentors – mentees. Επιπλέον, το πρόγραμμα «YES TOUR TO SCHOOLS» εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, επιτρέποντάς μας να παρουσιάζουμε τη ναυτιλία στα σχολεία όλης της χώρας.

Πώς βλέπετε την εφαρμογή των προτύπων ESG στη ναυτιλία και ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις και προκλήσεις της ναυτιλίας;

Δ.Μ.:Η ναυτιλία, λόγω της πολυεθνικότητας και του μεγάλου αριθμού των εμπλεκόμενων μερών, ήταν ανέκαθεν έντονα ρυθμιζόμενος κλάδος. Το ESG (Environmental, Social, and Governance) υπήρχε άτυπα στη ναυτιλία, αλλά τώρα οριοθετείται σε ένα σταθερό πλαίσιο, θέτοντας αρχικά τις εισηγμένες εταιρείες, αλλά και τις υπόλοιπες, σε διαδικασία καταγραφής και παρακολούθησης των διαδικασιών που ακολουθούν.

Η ενσωμάτωση πρακτικών που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, προωθούν την κοινωνική υπευθυνότητα και βελτιώνουν τη διακυβέρνηση των ναυτιλιακών εταιρειών αποτελεί κρίσιμο μέρος της στρατηγικής τους. Οι σημαντικότερες τάσεις περιλαμβάνουν τη χρήση καθαρότερων καυσίμων, την ανάπτυξη τεχνολογιών για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας των πλοίων μιας και η περιβαλλοντική κρίση αφορά όλους ακόμα και τη ναυτιλία που ευθύνεται μόνο για το 2,5% της μόλυνσης του περιβάλλοντος.

Στο κοινωνικό και διακυβερνητικό επίπεδο, οι ναυτιλιακές εταιρείες είχαν ήδη αναπτύξει δράσεις, δεδομένου ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται μέσω πλοίων. Μια κοινωνία χωρίς ναυτιλιακή διασύνδεση θα κατέρρεε, όπως αποδείχθηκε και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπου η ναυτιλία ήταν ο μόνος κλάδος που συνέχισε αδιάκοπα για να μπορούν να τροφοδοτούνται νοσοκομεία, σούπερ μάρκετ και άλλοι νευραλγικοί τομείς για την επιβίωσή μας.

Οι προκλήσεις, από την άλλη, αφορούν την ανάγκη για επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, την προσαρμογή στις συνεχώς μεταβαλλόμενες νομοθετικές απαιτήσεις και την εξασφάλιση ότι όλες οι αλλαγές πραγματοποιούνται με τρόπο οικονομικά βιώσιμο.



Ροη Ειδήσεων