Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024


ΑρχικήΠρόσωπαΑπόψειςΠότε έρχεται ο νέος ΚΟΚ - Πρόβλημα στην εφαρμογή

Πότε έρχεται ο νέος ΚΟΚ – Πρόβλημα στην εφαρμογή

Του Κίμωνα Λογοθέτη

Η εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αποτελεί ένα σύνθετο νομοθετικό έργο που φαίνεται να καθυστερεί, καθώς προέκυψαν αρκετές προκλήσεις από τη στιγμή που ξεκίνησε η συζήτηση τον περασμένο Μάρτιο. Αν και ο αρχικός στόχος ήταν να τεθεί σε διαβούλευση τον Σεπτέμβριο, οι διαδικασίες φαίνεται πως έχουν επιβραδυνθεί.
Ο νέος ΚΟΚ, ο οποίος στοχεύει να βελτιώσει την οδική ασφάλεια και να εκσυγχρονίσει τους κανόνες κυκλοφορίας, προβλέπεται να περάσει σε διαβούλευση εντός του τρέχοντος μήνα, αλλά η υλοποίηση του ίσως καθυστερήσει έως τις αρχές του 2025.

Προκλήσεις εφαρμογής:

Οι κυριότερες αλλαγές που εισάγει ο νέος ΚΟΚ αφορούν τη μείωση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές από 50 km/h σε 30 km/h και τη νομιμοποίηση της διήθησης μοτοσικλετών ανάμεσα από τα αυτοκίνητα. Αυτές οι αλλαγές, αν και κρίνονται θετικές από πολλούς ειδικούς, δημιουργούν σημαντικά πρακτικά προβλήματα στην εφαρμογή τους.

Μείωση ορίου ταχύτητας από τα 50 km στα 30 km

Η μείωση του ορίου ταχύτητας είναι μια καινοτόμος αλλαγή, όμως η εφαρμογή της προβληματίζει καθώς το υπάρχον οδικό δίκτυο δεν διαθέτει τα κατάλληλα τεχνικά μέσα για τον έλεγχο της τήρησής του. Επιπλέον, η αντικατάσταση των πινακίδων σήμανσης σε όλη τη χώρα είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, και όσο δεν έχουν αντικατασταθεί, το όριο των 50 km/h παραμένει σε ισχύ. Αυτό δημιουργεί σύγχυση και καθυστερήσεις στην ομαλή εφαρμογή του νέου μέτρου.

Διήθηση μοτοσικλετών:

Η νομιμοποίηση της διήθησης δημιουργεί επιπλέον ζητήματα για την αποζημίωση σε περίπτωση ατυχήματος, με τις ασφαλιστικές εταιρείες να δυσκολεύονται να διαχειριστούν υποθέσεις όπου θα πρέπει να προσδιοριστεί η υπαιτιότητα. Επιπλέον, η αυξημένη παρουσία μοτοσικλετιστών στις διαβάσεις πεζών μπορεί να προκαλέσει προβλήματα προσβασιμότητας, ειδικά για τα άτομα με αναπηρία, καθώς οι οδηγοί ενδέχεται να παραβιάζουν τη γραμμή διακοπής πορείας.

388 κάμερες στα φανάρια της Αττικής:

Σχέδια για την υποστήριξη της εφαρμογής Για να αντιμετωπιστούν αυτά τα ζητήματα, η πολιτεία προχωρά στην τοποθέτηση 388 νέων καμερών στις κεντρικές διασταυρώσεις της Αττικής, οι οποίες θα παρακολουθούν τις παραβάσεις των οδηγών. Αυτό είναι ένα πρώτο βήμα για την αυστηροποίηση της τήρησης των νέων κανονισμών, ωστόσο η επιτυχία της εφαρμογής του νέου ΚΟΚ εξαρτάται από τον συντονισμό διαφόρων φορέων.

Μελλοντικές ενέργειες:

Επιπλέον της εφαρμογής του ΚΟΚ, υπάρχουν και άλλα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της κυκλοφορίας. Αυτά περιλαμβάνουν την αναβάθμιση των επικίνδυνων σημείων στους κεντρικούς οδικούς άξονες, τον εκσυγχρονισμό του συστήματος σηματοδότησης με “έξυπνα” φανάρια, και την ενίσχυση της αστυνόμευσης για την παράνομη στάθμευση. Παράλληλα, η βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς και των υποδομών για πεζούς και ποδηλάτες κρίνεται απαραίτητη για την ολοκλήρωση του σχεδίου.

Η υλοποίηση του νέου ΚΟΚ αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025. Ωστόσο, η επιτυχία του εξαρτάται από τον συντονισμό των φορέων και την αποτελεσματική συνεργασία με τους πολίτες. Η πολιτεία έχει κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά απαιτείται συνεχής προσπάθεια και επίβλεψη για την επιτυχή εφαρμογή των νέων κανόνων και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.



Ροη Ειδήσεων