Παρατηρείται μια αντίφαση στις καταναλωτικές συνήθειες, τόσο σε διεθνές επίπεδο όσο και στην Ελλάδα. Παρόλο που τα νοικοκυριά δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή στις αγορές βασικών αγαθών από τα σούπερ μάρκετ, επιλέγοντας προϊόντα κυρίως με βάση τις τιμές, παρατηρείται αύξηση στις αγορές κινητών και μικρών συσκευών που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους.
Αυτή η αντιφατική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών καταγράφεται στην παγκόσμια έρευνα Consumer Outlook της NielsenIQ, που αναφέρει η εφημερίδα «Τα Νέα». Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές εμφανίζονται να έχουν καλύτερη ψυχολογία και να νιώθουν μεγαλύτερη σταθερότητα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αλλά παραμένουν επιφυλακτικοί σχετικά με τις δαπάνες στο σούπερ μάρκετ, με την άνοδο των τιμών στα τρόφιμα να είναι η μεγαλύτερη ανησυχία.
Για τον λόγο αυτό, επιλέγουν κυρίως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τρόφιμα και άλλα είδη που πλέον αποτελούν το 24,7% του μέσου καλαθιού των ελληνικών νοικοκυριών, ώστε να μειώσουν τα έξοδα. Παράλληλα, όμως, αυξάνουν τις αγορές σε τεχνολογία και διαρκή αγαθά.
Συγκεκριμένα, η έρευνα δείχνει ότι, παρόλο που οι Έλληνες περιόρισαν τις δαπάνες στα σούπερ μάρκετ, κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2024 αύξησαν τις αγορές τους σε κινητά τηλέφωνα κατά 7,5%, υπολογιστές κατά 2,2% και μικρές οικιακές συσκευές κατά 5,1%.
Ο κλάδος των ειδών τηλεπικοινωνίας κατέχει τη μεγαλύτερη συμμετοχή στην αγορά τεχνολογικών προϊόντων στην Ελλάδα, με ποσοστό 33,4%.
Αυτή η αλλαγή στις καταναλωτικές προτιμήσεις φαίνεται να αποκτά μονιμότερα χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με «Τα Νέα», παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι η περίοδος έντονου πληθωρισμού εκπαίδευσε τους καταναλωτές να επιλέγουν προϊόντα όπως τα ιδιωτικής ετικέτας, καλύπτοντας έτσι τις βασικές τους ανάγκες με λιγότερα χρήματα και εξοικονομώντας πόρους για την αγορά ειδών τεχνολογίας, που στο παρελθόν ήταν πιο δύσκολο να αποκτήσουν.