Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024


ΑρχικήΠρόσωπαΣυνεντεύξειςΒασίλης Οικονόμου: «O Νέος Κ.Ο.Κ. είναι κανόνας ζωής»

Βασίλης Οικονόμου: «O Νέος Κ.Ο.Κ. είναι κανόνας ζωής»

Ο Βασίλης Οικονόμου, απαντά σε μία σειρά από ερωτήματα των Attica Times πάνω σε σημαντικές πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει ο ίδιος και το υπουργείο, για μία συνολικά καλύτερη  καθημερινότητα για τους πολίτες αλλά και για την βελτίωση των υποδομών και των μεταφορών στην Ελλαδα.

Εδώ και πολλά χρόνια, αλλά ειδικά εφέτος, χάνεται «μια κωμόπολη» ετησίως στην άσφαλτο. Πώς αντιμετωπίζετε αυτό το φλέγον ζήτημα; Αρκεί μόνο ο αυστηρότερος νέος ΚΟΚ;

Ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν πρόκειται απλώς για ένα στεγνό, τυπικό νομικό κανόνα, αλλά για έναν κανόνα ζωής, ο οποίος έχει σαν κεντρική ιδέα την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Φυσικά, στο να μην χάνονται ζωές στους δρόμους παίζει ρόλο και η οδηγική συμπεριφορά των πολιτών, οι οποίοι πρέπει να ασπαστούν το όραμα της ασφαλούς οδήγησης, ώστε εν ευθέτω χρόνω η αστυνόμευση να αποτελεί μια τυπική διαδικασία, και ο καθένας από μας να προστατεύει τον εαυτό του, όπως και τον συνάνθρωπο του. Όμως, η μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό, και όλα όσα γίνονται γύρω από την επίτευξη του στόχου αυτού, είναι ένα πολύ κρίσιμο μέτρο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Συνδυαστικά με την μείωση των ορίων ταχύτητας θα λειτουργήσει και το νέο πλαίσιο για τα οχήματα μικροκινητικότητας και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα καθώς η χρήση του κράνους και η τήρηση των ορίων ταχύτητας είναι αδιαπραγμάτευτα. Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η αυστηροποίηση ποινών για την αντικοινωνική συμπεριφορά και υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά και έχουμε δημιουργήσει τη «μαγιά» ώστε να μην χάνονται ζωές στους δρόμους, είτε εντός των πόλεων, είτε στους αυτοκινητόδρομους.

Παρότι οι στόλοι συγκοινωνιών διαρκώς ανανεώνονται, η εικόνα αλλάζει με πολύ αργούς ρυθμούς. Τι μπορεί να γίνει για να αλλάξει αυτό; Και πόσος χρόνος χρειάζεται;

Είναι κι αυτό ένα από τα σημαντικά ζητήματα της καθημερινότητας, με τα οποία δίνει μάχη η κυβέρνηση. Μέχρι σήμερα 270 νέα λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί μόνο στον στόλο των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής ενώ 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Θεσσαλονίκη. 130 νέα, σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αστικού τύπου, κατηγορίας EURO VI, που εξυπηρετούν συνολικά 63 περιαστικές λεωφορειακές γραμμές της Ανατολικής Αττικής, 140 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία δρομολογούνται σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά, καθώς επίσης και σε όμορους Δήμους τους. Παράλληλα, ως τον Ιούνιο του 2025, θα έχει ολοκληρωθεί η δρομολόγηση 951 νέων σύγχρονων λεωφορείων στην Αττική, που θα ανέρχεται στο 75% του στόλου, ενώ μέχρι το 2027 θα έχει επιτευχθεί η πλήρης ανανέωση του στόλου οχημάτων. Ο στόχος μας είναι διπλός: αφενός να προχωρήσουμε στην πλήρη αντικατάσταση του στόλου των παλιών λεωφορείων με σύγχρονα λεωφορεία, τα οποία θα είναι όλα φιλικά προς το περιβάλλον, έχουν επαρκή κλιματισμό και διαθέτουν πλήρη προβασιμότητα για τους συμπολίτες μας με αναπηρία. Νομίζω ότι οι πολίτες οι οποίοι ήδη έχουν μπει σε αυτά τα λεωφορεία διαπιστώνουν την πολύ μεγάλη αλλαγή στην ποιότητα της μετακίνησής τους. Σκοπός μας, όμως, δεν είναι μόνο να αντικαταστήσουμε τον στόλο των λεωφορείων αλλά και να αυξήσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων, γι’αυτό θα βάλουμε και νυχτερινά λεωφορεία. Η διαδικασία της αναβάθμισής των δημοσίων συγκοινωνιών είναι δυναμική και όχι στατική. Θα συνεχίσουμε τις επενδύσεις στη δημόσια συγκοινωνία, η οποία πρόκειται για μια τεράστια επένδυση, της τάξης των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, η οποία γίνεται για πρώτη φορά στα χρονικά καθώς ποτέ άλλοτε δεν έχει επενδύσει το κράτος τόσα χρήματα για τη δημόσια συγκοινωνία και τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη στις μετακινήσεις.

Στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, τι ενέργειες σχεδιάζονται για την ασφαλή ενσωμάτωση των ποδηλατών και των πεζών στις μετακινήσεις στις πόλεις;

Η προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου αποτελεί έναν από τους κύριους άξονες στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας η οποία είναι σαφής στρατηγική μας προτεραιότητα. Δημιουργούμε ασφαλείς και εκτεταμένους ποδηλατόδρομους και πεζόδρομους στον αστικό και περιαστικό ιστό των πόλεων, ενθαρρύνοντας τις ήπιες μορφές μετακίνησης με περπάτημα, ποδήλατο, τροχοσανίδες και πατίνια. Αυτό δεν συμβάλλει μόνο στη μείωση των ρύπων, αλλά και στην ενίσχυση της δημόσιας υγείας και της ποιότητας ζωής. Γενικότερα, σε συνεργασία με τους Δήμους και τις Περιφέρειες σε όλη τη χώρα, προάγουμε την εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας τα οποία στοχεύουν στη βελτίωση της κινητικότητας και της προσβασιμότητας στις πόλεις, με έμφαση στη βιωσιμότητα και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η Αθήνα και οι πόλεις της Αττικής απέχουν ακόμη από αυτό το επίπεδο, αλλά με τις ενέργειές μας, η κάλυψη της απόστασης από αυτό που πρέπει να γίνει είναι έμπρακτα, ταχύτατη.

Υπάρχουν πρωτοβουλίες που σχεδιάζει να αναλάβει το Υπουργείο για την ενίσχυση της προσβασιμότητας στα μέσα μαζικής μεταφοράς, για τα άτομα με αναπηρία και άλλες ευάλωτες ομάδες επιβατών;

Αυτό αποτελεί μία από τις πιο εμβληματικές τομές της κυβέρνησης, καθώς φιλοδοξεί με μια άμεση δέσμη ενεργειών να διευκολύνει την καθημερινότητα δεκάδων χιλιάδων συμπολιτών μας και να κάνει την κοινωνία μας πιο συμπεριληπτική. Η εθνική στρατηγική για τα Άτομα με Αναπηρία δομείται σε 7 πυλώνες, αποτελούμενους από 27 στόχους, που εξειδικεύονται σε 152 δράσεις, με ένα σχέδιο που ανταποκρίνεται σε ένα χρόνιο αίτημα του αναπηρικού κινήματος για τη θέσπιση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου προστασίας των δικαιωμάτων τους και άρσης κάθε εμποδίου για την ισότιμη πρόσβασή τους σε κάθε τομέα της ζωής. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και τις εξής δράσεις:

  • Μπάρες ΑΜΕΑ σε όλα τα νέα λεωφορεία και τρόλεϊ
  • Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα έχουν αντικατασταθεί τα 400 λεωφορεία που δεν είχαν ράμπα ΑΜΕΑ.
  • Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα τοποθετηθούν ράμπες στα 100 τρόλεϊ που δεν είχαν ράμπα.
  • Αύξηση προστίμων και αποζημιώσεων για την ανεμπόδιστη μεταφορά ΑΜΕΑ.
  • Επαναλειτουργία Επιτροπής για ΑΜΕΑ στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
  • Μελέτη των αναγκαίων επιπλέον μέτρων, ώστε να διασφαλιστεί η καθολική πρόσβαση των ΑΜΕΑ στα ΜΜΜ.

Με τα δεδομένα της κλιματικής αλλαγής, ποιες είναι οι προτεραιότητες του Υπουργείου Μεταφορών για την προώθηση πιο βιώσιμων μεταφορών, όπως η ηλεκτροκίνηση και οι πράσινες μεταφορές

Σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση και τις πράσινες μεταφορές στη χώρα μας, μπορούμε να πούμε ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου, αλλά υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης. Αρχικά, προχωράμε στην ανανέωση του στόλου των δημόσιων συγκοινωνιών με ηλεκτρικά λεωφορεία και οχήματα χαμηλών εκπομπών. Παράλληλα, το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά” έχει προχωρήσει με αρκετά μεγάλη επιτυχία, σε όλους τους κύκλους του. Ταυτόχρονα, στόχος μας είναι να πριμοδοτηθούν τα αμιγώς ηλεκτρικά ταξί, ενώ υπάρχουν 6.612 ενεργά σημεία επαναφόρτισης, μια θεαματική αύξηση σε σχέση με τα 73 σημεία που υπήρχαν το 2019, γεγονός που διευκολύνει έναν πολίτη που θέλει να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και προβληματίζονταν μέχρι σήμερα με το του θα το φορτίσει. Μέσω του προγράμματος «Φορτίζω Παντού», έχουν προγραμματιστεί 4.500 νέα σημεία επαναφόρτισης έως το τέλος του 2025, ένα ορόσημο που θα βελτιώσει σημαντικά την υποδομή. Προχωράμε λοιπόν με συγκεκριμένα βήματα και παρεμβάσεις για να ενισχύσουμε τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, καθώς αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για τη χώρα μας. Η κυβέρνηση παραμένει δεσμευμένη στη στήριξη της ηλεκτροκίνησης και τη συνεχή βελτίωση των συνθηκών για την υιοθέτησή της από το ευρύ κοινό.

 



Ροη Ειδήσεων