Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024


ΑρχικήΠρόσωπαΣυνεντεύξειςΑλκίνοος Τριάντης, Ιδρυτής & ΔΣ Polypack Group: Ξεκίνησα την εταιρεία αποκλειστικά με...

Αλκίνοος Τριάντης, Ιδρυτής & ΔΣ Polypack Group: Ξεκίνησα την εταιρεία αποκλειστικά με αποταμιεύσεις μου

Πώς η Polypack από το μηδέν έφτασε 1 εκατ. τζίρο

Η επιτυχία μιας επιχείρησης στον σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο εξαρτάται από τη στρατηγική της, την ενσωμάτωση καινοτομιών και την ικανότητά της να προσαρμόζεται σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον. Η Polypack Group ξεκίνησε από το μηδέν, με τον Ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλό της, Αλκίνοο Τριάντη, να χρηματοδοτεί την εταιρεία στην αρχή αποκλειστικά από τις προσωπικές του αποταμιεύσεις. Σήμερα, η εταιρεία αναμένει να προσεγγίσει τζίρο του 1 εκατομμυρίου ευρώ γιασυν το 2024, με την προσδοκία ότι το 2025 θα ξεπεράσει κατά πολύ αυτό το ορόσημο. Ο Αλκίνοος Τριάντης, μιλά στην ηλεκτρονική εφημερίδα των «Attica Times» και στην Οικονομική Αναλύτρια Δάφνη Γρηγοριάδη για την πορεία της εταιρείας, τις προκλήσεις του κλάδου της συσκευασίας, καθώς και για τις στρατηγικές που ακολουθεί η Polypack Group προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική και να συνεχίσει την ανοδική της πορεία στην αγορά.

Δάφνη Γρηγοριάδη: Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για την Polypack Group και πώς γεννήθηκε η ιδέα;

Αλκίνοος Τριάντης: Η Polypack Group εξειδικεύεται στο χονδρικό εμπόριο υλικών συσκευασίας για τρεις βασικές βιομηχανίες: το φάρμακο, τα καλλυντικά και τα συμπληρώματα διατροφής. Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από πέντε χρόνια, βασισμένη στην ιδέα να καλυφθεί ένα σημαντικό κενό στην αγορά. Παρατήρησα ότι δεν υπήρχε καμία εταιρεία που να μπορεί να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά και τις τρεις αυτές βιομηχανίες ταυτόχρονα. Η ιδέα ήταν να δημιουργήσω μια επιχείρηση που θα προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις συσκευασίας, καλύπτοντας τις απαιτήσεις και των τριών αυτών τομέων. Πρόκειται για ένα απαιτητικό εγχείρημα, καθώς κάθε βιομηχανία έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες. Η Polypack Group βασίστηκε σε μια καινοτόμα προσέγγιση, εστιάζοντας στην ποιότητα, την ευελιξία και την εξειδικευμένη εξυπηρέτηση.

Δάφνη Γρηγοριάδη: Είχατε εμπειρία στον κλάδο πριν ξεκινήσετε την Polypack Group ή ήταν κάτι καινούριο για εσάς;

Αλκίνοος Τριάντης: Η επαγγελματική μου πορεία ήταν σε εντελώς διαφορετικό τομέα. Εργαζόμουν στον χρηματοοικονομικό κλάδο, σε μια εταιρεία που εξειδικευόταν στην παροχή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Μέσα από αυτή την εμπειρία, απέκτησα σημαντική εξοικείωση με τις B2B πωλήσεις και τη δυνατότητα να αναλύω και να κατανοώ διάφορα επιχειρηματικά μοντέλα από μια πληθώρα κλάδων. Η εμπειρία αυτή, και ιδιαίτερα η εξειδίκευσή μου στις πωλήσεις, αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα για την απόφασή μου να ξεκινήσω τη δική μου επιχειρηματική δραστηριότητα.

Δάφνη Γρηγοριάδη: Η χρηματοδότηση της εταιρείας πώς εξασφαλίστηκε στην αρχή; Ήταν εύκολο να βρείτε κεφάλαια;

Αλκίνοος Τριάντης: Στο ξεκίνημα δεν είχα καμία χρηματοδότηση. Η ίδρυση της Polypack Group βασίστηκε αποκλειστικά στις δικές μου αποταμιεύσεις.

Δάφνη Γρηγοριάδη: Χτυπήσατε τις πόρτες των τραπεζών και δεν σας δάνεισαν;

Αλκίνοος Τριάντης: Όχι, δεν απευθύνθηκα καν στις τράπεζες για δάνειο ούτε επέλεξα να διαθέσω μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας σε επενδυτές. Στηρίχθηκα αποκλειστικά στις προσωπικές μου αποταμιεύσεις, τις οποίες επένδυσα εξολοκλήρου για να χρηματοδοτήσω την επιχείρηση στα πρώτα κρίσιμα 1,5-2 χρόνια λειτουργίας. Σήμερα, φυσικά, η εταιρεία έχει εξελιχθεί σημαντικά.

Δάφνη Γρηγοριάδη: Ποιοι είναι οι όγκοι που διαχειρίζεστε στην Polypack Group αυτή τη στιγμή;

Αλκίνοος Τριάντης: Η Polypack Group πλέον διαχειρίζεται αρκετά εκατομμύρια τεμάχια συσκευασιών ετησίως. Συνεργαζόμαστε με περισσότερα από 40 εργοστάσια διεθνώς, με την πλειονότητά τους να βρίσκεται στην Ασία, κυρίως σε Κίνα και Ινδία. Αν και οι συνεργασίες με ευρωπαϊκά εργοστάσια είναι περιορισμένες αυτή τη στιγμή, είναι μια κατεύθυνση που σταδιακά εξετάζουμε.

Όταν ξεκίνησα, παρατήρησα ότι οι περισσότεροι ανταγωνιστές είχαν ήδη εδραιωμένες συνεργασίες με ευρωπαϊκά εργοστάσια, γεγονός που περιόρισε τις επιλογές μου στην αρχή. Αυτό με ώθησε να στραφώ στην Ασία, όπου το χαμηλότερο κόστος παραγωγής και οι λιγότερο ανεπτυγμένες εμπορικές συνεργασίες παρείχαν ευκαιρίες. Ωστόσο, η συνεργασία με την Ασία συνοδεύεται από προκλήσεις, όπως η δυσκολία στην επικοινωνία λόγω γλώσσας και οι κίνδυνοι στις διαδικασίες εισαγωγής.

Δάφνη Γρηγοριάδη: Για τι τζίρο μιλάμε;

Αλκίνοος Τριάντης: Το 2024 αναμένουμε να προσεγγίσει το 1 εκατ. ευρώ ο τζίρος μας. Ευελπιστούμε εντός του 2025 να ξεπεράσει κατά πολύ το 1 εκατ. ευρώ που για τα χρόνια παρουσίας μας στον χώρο θεωρείται μεγάλο άλμα. Ταυτόχρονα, θέλουμε να ενισχύσουμε και τον τζίρο από τις εξαγωγές ο οποίος θέλουμε εντός του 2025 να αποτελεί ένα ποσοστό της τάξης του 20% επί του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας μας.

 

Δάφνη Γρηγοριάδη: Ποιες βιώσιμες λύσεις προσφέρετε στους πελάτες σας και πώς αντιμετωπίζετε τις προκλήσεις της βιωσιμότητας;

Αλκίνοος Τριάντης: Φυσικά, η βιωσιμότητα αποτελεί πλέον κεντρική προτεραιότητα, ιδιαίτερα στον κλάδο των καλλυντικών, όπου η ζήτηση για συσκευασίες που ανακυκλώνονται ή έχουν μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα αυξάνεται ραγδαία. Στην Polypack Group, εργαζόμαστε συνεχώς για να προσφέρουμε βιώσιμες λύσεις στους πελάτες μας.

Μια από τις πιο καινοτόμες πρωτοβουλίες μας ήταν η συνεργασία με την εταιρεία Coffeeko που δραστηριοποιείται στη διαχείριση υπολειμμάτων καφέ. Με την ύλη που μας παρείχαν, αναθέσαμε την παραγωγή στην Κίνα και δημιουργήσαμε το πρώτο σωληνάριο συσκευασίας από καφέ. Αυτό αποτελεί μόνο την αρχή, καθώς σχεδιάζουμε να υλοποιήσουμε περισσότερα παρόμοια έργα στο μέλλον.

Πρέπει, ωστόσο, να τονιστεί ότι η ανάπτυξη και χρήση βιώσιμων συσκευασιών παραμένει ακριβή, ειδικά για τις μικρές επιχειρήσεις. Από το 2027, όμως, οι νομοθετικές ρυθμίσεις θα καταστήσουν υποχρεωτική τη χρήση βιώσιμων υλικών, και είμαστε ήδη σε τροχιά προετοιμασίας για να ανταποκριθούμε πλήρως στις νέες απαιτήσεις.

Δάφνη Γρηγοριάδη: Τι στρατηγική ακολουθείτε για να παραμείνετε ανταγωνιστικοί στο μέλλον; Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις σας;

Αλκίνοος Τριάντης: Στόχος μας εντός του 2025 είναι να αυξήσουμε ακόμα περισσότερο τον αριθμό των συνεργασιών που έχουμε με εργοστάσια του εξωτερικού προκειμένου να δίνουμε ακόμα περισσότερες λύσεις στους πελάτες μας σε κάθε υλικό συσκευασίας που χρειάζονται για την παραγωγή τους. Εκτός από μια ανταγωνιστική τιμή, οι πελάτες μας ενδιαφέρονται για λύσεις άμεσες και καινοτόμες προκειμένου και αυτοί από την πλευρά τους να προσφέρουν μια σημαντική προστιθέμενη αξία στους τελικούς πελάτες τους.

Ξεκινήσαμε την δημιουργία τμήματος αγορών στην εταιρεία. Αυτό το τμήμα έχει ως αποστολή τον εντοπισμό εργοστασίων με ισχυρές δυνατότητες έρευνας και ανάπτυξης (R&D) και βιώσιμες και ανακυκλώσιμες λύσεις. Μέσα από αυτή την προσπάθεια, στοχεύουμε να προμηθευτούμε καινοτόμα υλικά που θα καλύψουν τις ανάγκες των πελατών μας, ενώ ταυτόχρονα θα εναρμονίζονται με τις μελλοντικές κανονιστικές απαιτήσεις και περιβαλλοντικές προκλήσεις.

Δάφνη Γρηγοριάδη: Εξάγετε;

Αλκίνοος Τριάντης: Ναι, και πιστεύουμε πολύ στη δυνατότητα ανάδειξης του ελληνικού brand διεθνώς. Αυτή τη στιγμή, οι εξαγωγές μας επικεντρώνονται κυρίως Βουλγαρία, Σερβία, Κροατία αλλά και σε χώρες όπως η Ιταλία, η Γερμανία, η Ισπανία, η Κύπρος, η Γαλλία, η Ολλανδία και η Σλοβενία. Οι εξαγωγές μάς δίνουν την ευκαιρία να αναζητήσουμε διαφορετικές διαδρομές ανάπτυξης, πέρα από την ελληνική αγορά, η οποία παραμένει ωστόσο η βασική μας αγορά.

Δάφνη Γρηγοριάδη: Σας προβληματίζει η πιθανή στασιμότητα στην αγορά της Ευρώπης και πώς σκοπεύετε να την αντιμετωπίσετε;

Αλκίνοος Τριάντης: Φυσικά, η οικονομική στασιμότητα είναι μια πρόκληση, αλλά η φιλοσοφία μου βασίζεται στη διασπορά κινδύνου. Έχουμε επιλέξει να συνεργαζόμαστε με πελάτες από διαφορετικούς τομείς – φάρμακο, καλλυντικό και συμπλήρωμα διατροφής. Έτσι, αν μια αγορά αντιμετωπίσει δυσκολίες, υπάρχει η πιθανότητα να εξισορροπήσουμε το πλήγμα μέσω των άλλων αγορών.

Δάφνη Γρηγοριάδη: Ποια συμβουλή θα δίνατε σε έναν νέο που θέλει να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση;

Αλκίνοος Τριάντης: Η συμβουλή μου είναι να επιλέξει ένα αντικείμενο που να του αρέσει πραγματικά και να τον γεμίζει. Η επιχειρηματικότητα απαιτεί αφοσίωση και πάθος, γι’ αυτό είναι σημαντικό να βρίσκει ικανοποίηση κάποιος από αυτό που κάνει. Παράλληλα, πρέπει να εξασφαλίσει ότι η δραστηριότητά του μπορεί να του αποφέρει επαρκές εισόδημα ώστε να αποταμιεύσει και να επενδύσει στη μελλοντική ανάπτυξη της επιχείρησής του.



Ροη Ειδήσεων