Η κυβέρνηση σχεδιάζει μέτρα για την προστασία των εφήβων, τα οποία θα ανακοινωθούν σύντομα.
Αύριο, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί με τους αρμόδιους υπουργούς για να συζητήσουν τους βασικούς άξονες αυτών των μέτρων, που θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα.
Στο επίκεντρο βρίσκονται μέτρα για την προστασία των εφήβων από την κατανάλωση αλκοόλ.
Με αφορμή περιστατικά όπου ανήλικοι λιποθύμησαν σε κλαμπ λόγω υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, η κυβέρνηση προωθεί την αυστηροποίηση των ελέγχων. Ανάμεσα στα προτεινόμενα μέτρα είναι το «οριστικό λουκέτο» στα καταστήματα που πωλούν αλκοόλ σε ανήλικους. Ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος ανέφερε ότι θα καθιερωθούν έλεγχοι ταυτοποίησης ηλικίας.
«Κόφτης» στη χρήση Social Media από παιδιά έως 15 ετών
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου σχεδιάζει την παρουσίαση της Εθνικής Στρατηγικής για την προστασία εφήβων κάτω των 15 ετών από τον ψηφιακό εθισμό.
Έχει ήδη θέσει το ζήτημα στο Συμβούλιο Υπουργών Τηλεπικοινωνιών της Ε.Ε., προτείνοντας κοινές ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Στόχος είναι να υπάρξει κεντρική διαπραγμάτευση με μεγάλες πλατφόρμες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώστε να υιοθετήσουν νέους αλγόριθμους που θα προστατεύουν τους εφήβους, αποτρέποντας τη χρήση των προσωπικών δεδομένων τους για τη δημιουργία εξατομικευμένων προφίλ που αυξάνουν τον εθισμό.
Στα μέτρα περιλαμβάνεται η εφαρμογή επαλήθευσης ηλικίας μέσω του «kids wallet», μιας ειδικής εφαρμογής που θα εγκαθιστούν οι γονείς στις συσκευές των παιδιών. Το «πορτοφόλι» αυτό θα συνδέεται με το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας και θα επιβεβαιώνει την ηλικία του χρήστη. Εάν διαπιστωθεί ότι είναι κάτω των 15 ετών, θα ενεργοποιείται «κόφτης» που θα μπλοκάρει την πρόσβαση στα social media.
Μέσω του «kids wallet», οι γονείς θα έχουν τη δυνατότητα να καθορίζουν το περιεχόμενο που μπορούν να δουν τα παιδιά τους στο διαδίκτυο, καθώς και τις ώρες χρήσης.
Ενημερωτική καμπάνια και συνεργασία με influencers
Παράλληλα, σχεδιάζεται καμπάνια για την ευαισθητοποίηση γονέων και παιδιών σχετικά με τους κινδύνους του ψηφιακού εθισμού. Η καμπάνια θα περιλαμβάνει σποτ στα μέσα ενημέρωσης και στα social media, ενώ θα αξιοποιηθούν και influencers με μεγάλη απήχηση στους νέους.