Δάφνη Γρηγοριάδη, Οικονομική Αναλύτρια
Κίμων Λογοθέτης, Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας
Το μετρό Θεσσαλονίκης θεωρήθηκε ένα από τα πιο κρίσιμα έργα υποδομής για την πόλη, με την προσδοκία ότι θα έφερνε ουσιαστική βελτίωση στην κυκλοφοριακή κατάσταση.
Ωστόσο, πολίτες και επαγγελματίες οδηγοί σε αυτοψία των Αttica Τimes αναφέρουν ότι οι αλλαγές στην καθημερινή κυκλοφορία είναι περιορισμένες, με την κίνηση να παραμένει σχεδόν αμετάβλητη.
Κύριο πρόβλημα όπως επισημαίνουν είναι η μέχρι στιγμής περιορισμένη έκταση του μετρό, αφού εξυπηρετεί κυρίως όσους, έτσι κι αλλιώς, δεν χρησιμοποιούσαν το αυτοκίνητο για να μετακινηθούν στο κέντρο της πόλης. Όσοι επιθυμούν να φτάσουν από τα βόρεια ή τα νότια προάστια στην καρδιά της Θεσσαλονίκης εξακολουθούν να βασίζονται σε άλλες μορφές μετακίνησης, όπως τα αυτοκίνητα ή τα λεωφορεία, χωρίς να παρατηρούν ουσιαστική βελτίωση στον κυκλοφοριακό φόρτο.
Οι επαγγελματίες οδηγοί επισημαίνουν χαρακτηριστικά στους Αttica Τimes οτι «το μετρό δεν έχει λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο παραμένει έντονο σε πολλές περιοχές της πόλης, κυρίως λόγω των περιορισμένων σταθμών και της μη ολοκλήρωσης ακόμη του έργου».
Οδηγοί ταξί λένε στους Αttica Τimes ότι οι επιπτώσεις του μετρό στην αποσυμφόρηση της πόλης είναι περιορισμένες, με την κυριότερη βελτίωση να παρατηρείται στην περιοχή της Εγνατίας.
«Εκεί, η κίνηση έχει μειωθεί κάπως, κυρίως λόγω της απελευθέρωσης κάποιων λεωφορειακών γραμμών που πλέον δεν χρειάζονται τόσο συχνές διαδρομές».
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που έχει προκύψει είναι η αυξημένη επισκεψιμότητα του σταθμού Βενιζέλου, ο οποίος έχει εξελιχθεί σε ανεπίσημο αξιοθέατο. Η ανακάλυψη αρχαιολογικών ευρημάτων κατά τη διάρκεια των έργων έχει τραβήξει το ενδιαφέρον, με τον σταθμό να λειτουργεί ως σημείο περιήγησης και εξερεύνησης της ιστορίας της πόλης. Πολλοί επισκέπτες συγκεντρώνονται για να δουν τα εκθέματα και να θαυμάσουν την ιδιαίτερη συνύπαρξη του σύγχρονου με το αρχαίο, κάνοντάς τον έναν από τους πιο δημοφιλείς σταθμούς του δικτύου.
Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι αναμφίβολα ένα σημαντικό έργο υποδομής, ωστόσο η πρόκληση μετριασμού της κυκλοφοριακής συμφόρησης παραμένει.