Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2025


ΑρχικήΠρόσωπαΣυνεντεύξειςΧρήστος Σταϊκούρας : Τον Μάιο ολοκληρώνεται ο Συγκοινωνιακός Χάρτης της...

Χρήστος Σταϊκούρας : Τον Μάιο ολοκληρώνεται ο Συγκοινωνιακός Χάρτης της Αττικής

Οι ανέπαφες πληρωμές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποτελούν ένα σημαντικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής επισημαίνει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας μια εκ βαθέων συνέντευξη στην ηλεκτρονική εφημερίδα «Attica Times» και την Οικονομική Αναλύτρια Δάφνη Γρηγοριάδη. Επιπλέον η ανανέωση του στόλου βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και θα συνεχιστεί με σκοπό τον ριζικό εκσυγχρονισμό των μέσων μαζικής μεταφοράς, μετά από δεκαετίες.

Πότε θα είναι έτοιμος ο νέος κυκλοφοριακός χάρτης και τι αλλαγές θα περιλαμβάνει, πώς αναμένεται να βελτιώσει τις αστικές συγκοινωνίες;

Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών προωθεί συγκεκριμένες πρωτοβουλίες με στόχο την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, την προσβασιμότητα, την εισαγωγή καινοτόμων τεχνολογιών και την ενίσχυση των «πράσινων» μεταφορών.
Μία από αυτές είναι η ανάπτυξη του νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη της Αττικής, με βάση την έρευνα που διεξάγει ο ΟΑΣΑ, συλλέγοντας τα ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία των μετακινήσεων στην Αττική.
Η ανάλυση αυτών των δεδομένων θα μας επιτρέψει να οργανώσουμε ένα βιώσιμο και περισσότερο αποδοτικό σύστημα αστικών συγκοινωνιών, με έμφαση στη διαλειτουργικότητα, έτσι ώστε όλα τα μέσα μεταφοράς να λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους. Ο Συγκοινωνιακός Χάρτης της Αττικής αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2025.
Αυτή η πρωτοβουλία εξελίσσεται παράλληλα με το πολυεπίπεδο έργο ενίσχυσης των δημόσιων συγκοινωνιών στην Αττική, που υλοποιεί, ήδη, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα οφέλη. Ειδικότερα:
• Ανανεώνεται ο στόλος των αστικών λεωφορείων, με στόχο τα 950 νέα οχήματα το καλοκαίρι του 2025.
• Αναζητούμε χρηματοδότηση για επιπρόσθετα λεωφορεία και τρόλεϊ.
• Εισάγουμε νέες υπηρεσίες, όπως οι ανέπαφες πληρωμές εισιτηρίων στα ΜΜΜ.
• Επεκτείνεται το δίκτυο του Μετρό.
• Αναβαθμίζονται οι συρμοί.
• Υποστηρίζεται η μικρο-κινητικότητα.

Αυτές οι παρεμβάσεις βελτιώνουν το επίπεδο υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, αλλά συνιστούν και παρακαταθήκη για το μέλλον.

Πώς ο νέος ΚΟΚ συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων;

Το νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Η πολιτική των ποινών έχει ως προτεραιότητα την οδική ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, χωρίς να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.
Η συμμόρφωση των οδηγών, μέσω της επιβολής δίκαιων ποινών, που αντιστοιχούν στην σοβαρότητα / επικινδυνότητα της κάθε παράβασης, φιλοδοξεί να συμβάλλει και στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Οι ποινές κατατάσσονται ως προς την επικινδυνότητά τους σε:
• αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ).
• λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση και διοικητικές παραβάσεις, όπως η οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα).
Επιπλέον, προβλέπεται κλιμάκωση των ποινών για τους οδηγούς που υποπίπτουν σε επαναλαμβανόμενες παραβάσεις.
Ταυτόχρονα, οι ποινές εστιάζουν στον οδηγό που υποπίπτει στην παράβαση και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται, για παράδειγμα, από άλλα μέλη της ίδιας οικογένειας που δεν έχουν καμία εμπλοκή στην παράβαση.
Παράλληλα, προσδοκάται ότι η μείωση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας των οχημάτων εντός κατοικημένων περιοχών από τα 50 χλμ/ώρα στα 30 χλμ/ώρα – εκτός αν ορίζεται αλλιώς με ειδική σήμανση – θα επιφέρει σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στις αστικές περιοχές, εκεί όπου παρατηρείται αυξημένη κυκλοφορία ευπαθών χρηστών της οδού και καταγράφονται τα περισσότερα ατυχήματα.
Σταχυολογώντας, τα οφέλη που προσδοκόνται από τη μείωση του ορίου ταχύτητας είναι: λιγότερα οδικά ατυχήματα, μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής και των συνθηκών βιωσιμότητας.
Το μέτρο έχει τεθεί σε εφαρμογή σε πλήθος άλλων ευρωπαϊκών πόλεων: Άμστερνταμ, Φλωρεντία, Κοπεγχάγη, Λυών, Παρίσι, Μονπελιέ, Βρυξέλλες, Λουβέν, Βιέννη, Ζυρίχη, Βαλένθια, Μίνστερ, Χάγη, Ναντ, Γλασκώβη, Αμβέρσα, Βαρκελώνη, Μαδρίτη, Μπιλμπάο και Εδιμβούργο.

Διευκρινίζεται ότι σε μονόδρομους στους οποίους υπάρχουν δύο τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας διαχωριζόμενες με κατά μήκος διαγραμμίσεις και σε οδούς διπλής κατεύθυνσης, μέσα στις κατοικημένες περιοχές, διατηρείται το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των 50 χιλιομέτρων την ώρα, εκτός αν άλλως ορίζεται με ειδική σήμανση.
Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται, επίσης, για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.), οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας που καλύπτονται από ειδικές ρυθμίσεις, οι οποίες άπτονται και της συμπεριφοράς των ίδιων, αλλά και υπολοίπων χρηστών της οδού απέναντί τους. Έτσι, μια σειρά παραβάσεων του ΚΟΚ χαρακτηρίζονται ως αντικοινωνικές και επιφέρουν επιπρόσθετα διοικητικά μέτρα.
Στόχος της νομοθετικής παρέμβασης είναι να διαμορφωθεί μια νέα κουλτούρα στο σύνολο των χρηστών του συστήματος οδικής κυκλοφορίας, η οποία είναι αναγκαία για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των οδυνηρών τους επιπτώσεων.

Ποιό είναι το πρώτο feedback για το μετρό Θεσσαλονίκης;

Με τη λειτουργία του Μετρό, άλλαξε ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης.
Με βάση τα τελευταία στοιχεία, από την 1η Δεκεμβρίου περίπου 1,4 εκατομμύριο Θεσσαλονικείς και επισκέπτες της πόλης έχουν επιβιβαστεί στο Μετρό. Επίσης, οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου σημείωσαν ότι το ίδιο χρονικό διάστημα καταγράφηκε αύξηση 30% των πολιτών που επισκέφθηκαν την αγορά της Θεσσαλονίκης, ενώ περίπου 15.000 λιγότερα Ι.Χ. κινήθηκαν στο κέντρο της πόλης.
Στην πλειοψηφία τους οι επιβάτες είναι νέοι σε ηλικία, η κίνηση στους σταθμούς του Μετρό αυξάνεται σημαντικά από το μεσημέρι έως το τέλος των δρομολογίων, ενώ περιορίσθηκε και η κίνηση των οχημάτων στην περιφερειακή οδό.
Η μείωση του αριθμού των κυκλοφορούντων οχημάτων συνεπάγεται και τον περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Υπενθυμίζεται ότι έως το τέλος του 2025 προβλέπεται να ολοκληρωθεί και η επέκταση της γραμμής προς την Καλαμαριά, η λειτουργία της οποίας θα βελτιώσει ακόμη περισσότερο τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας.

Με τι ρυθμούς προχωρά η ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών, ποιες βελτιώσεις αναμένονται από αυτή την ανανέωση;

Στόχος της αναβάθμισης του στόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες, η μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος και η προσβασιμότητα των συμπολιτών μας με αναπηρία.
Ήδη, στην Αθήνα, κυκλοφορούν 278 νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ο αριθμός των οποίων σύντομα θα ανέλθει σε 400 με την ολοκλήρωση των διαδικασιών που απαιτούνται για τη δρομολόγηση των οχημάτων που βρίσκονται ήδη στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ. Ο εκσυγχρονισμός του στόλου συνεχίζεται, με στόχο τα 950 μέχρι το καλοκαίρι του 2025.
Παράλληλα, στη Γραμμή 1 (πρώην ΗΣΑΠ), γίνεται ανάταξη 14 και αναβάθμιση 9 συρμών, ορισμένοι εκ των οποίων θα είναι έτοιμοι το 2025.
Στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και εξελίσσεται η προμήθεια άλλων 159 μέσω leasing από τον ΟΑΣΘ, εκ των οποίων τα 74 έχουν τεθεί, ήδη, σε κυκλοφορία.
Επομένως, το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και θα συνεχιστεί με σκοπό τον ριζικό εκσυγχρονισμό του στόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς, μετά από δεκαετίες.

Τι θα προσφέρει το νέο σύστημα με τις ανέπαφες πληρωμές στα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας;

Η υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποτελεί μια από τις δέκα προτεραιότητες που είχαμε θέσει κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης, καθώς πέρα από την αναβάθμιση των υποδομών απαιτείται και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών.
Τα οφέλη αυτής της νέας υπηρεσίας για τους επιβάτες και τους συγκοινωνιακούς φορείς συνοψίζονται στα εξής:
• προσαρμόζει τις αστικές συγκοινωνίες στη σύγχρονη εποχή,
• προάγει την έξυπνη κινητικότητα,
• διευκολύνει τους επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς,
• ενθαρρύνει περαιτέρω τη χρήση τους από τους πολίτες, αλλά και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας,
• περιορίζει το κόστος μετακινήσεων και
• συμβάλλει στην αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων.
Σταδιακά, διαμορφώνουμε ένα περιβάλλον βιώσιμων αστικών μετακινήσεων στην πρωτεύουσα, δημιουργώντας υποδομές και αναπτύσσοντας υπηρεσίες που θα εξυπηρετούν τους πολίτες, σήμερα, αλλά και στο μέλλον.



Ροη Ειδήσεων