Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2025


ΑρχικήΠρόσωπαΣυνεντεύξειςΓιάννης Λαγουδάκος Δήμαρχος Περάματος: «Το μεγαλύτερο πορθμείο της Ευρώπης είναι αυτή...

Γιάννης Λαγουδάκος Δήμαρχος Περάματος: «Το μεγαλύτερο πορθμείο της Ευρώπης είναι αυτή τη στιγμή το Πέραμα»

Ο Δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκος μιλά στους atticatimes.gr και την δημοσιογράφο Κορίνα Τριανταφύλλου και εξηγεί τους λόγους αναγκαιότητας ενός δρόμου εξόδου στην περιοχή, για την υπόγεια σήραγγα Σαλαμίνας-Περάματος μία μελέτη που έχει “παγώσει” παρόλο που το Πέραμα είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πορθμείο της Ευρώπης, για τις επεκτάσεις τις COSCO και τι επιφέρουν αυτές καθώς και τα μέτρα προστασίας που παίρνει η δημοτική αρχή για τους κατοίκους από τις οχλήσεις που προκαλεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Κύριε Δήμαρχε, οι ρυπογόνες και άλλες επιβλαβείς εκπομπές για την ανθρώπινη υγεία, από το Βιοτεχνικό Πάρκο Σχιστού, από την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, από τις συνεχείς επεκτάσεις της COSCO καθώς και από τα 400 στρέμματα οικιστικού ιστού που φιλοξενούν εύφλεκτα υλικά, είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για την περιοχή, του οποίου έχετε επισημάνει την επικινδυνότητα. Τι ενέργειες έχετε κάνει εσείς ως Δημοτική Αρχή για αυτό και τι περιμένετε από το Κεντρικό Κράτος;

Μόλυνση ιδιαίτερη δεν έχουμε αλλά κάθε Παρασκευή πρωί τρέχουν όλοι να πάνε στη Σαλαμίνα για τις δουλειές τους ή για τις εξοχές τους και κάθε Κυριακή βράδυ διασχίζουν ξανά το Πέραμα από την κάτω δεύτερη μοναδική λεωφόρο. Μια πύλη εισόδου, μια πύλη εξόδου. Στην είσοδο του Περάματος είναι οι εταιρείες πετρελαιοειδών και στην έξοδο του Περάματος ο Ναύσταθμος της Σαλαμίνας. Αν επιλέξει κάποιος τρελός ή κάποιος αντίπαλος της πατρίδας να βομβαρδίσει τον ναύσταθμο ή αν γίνει ένα εργατικό ατύχημα ή απλό ατύχημα στις εταιρείες πετρελαιοειδών αντίθετα με την οδηγία Seveso, της ομώνυμης πόλης της Ιταλίας που έγινε το ολοκαύτωμα από ατύχημα και βαρέσει κάποιος τον ναύσταθμο εμείς θα καούμε μέσα σαν τους αρουραίους. Αξίζει λοιπόν η πόλη να έχει ένα δρόμο εξόδου. Και η άνω πόλη και το κυρίως Πέραμα. Διεκδικήσαμε με αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και συμπαρασύραμε στις αγωνιστικές μας διεκδικήσεις και τον Δήμο Κερατσινίου και τον Δήμο Χαϊδαρίου και επανεντάχθηκε, με παρέμβαση του περιφερειάρχη κ. Νίκου Χαρδαλιά το μεγάλο έργο της εξόδου του Σκαραμαγκά που να προσπερνάς τη λεωφόρο Σχιστού και να βγαίνεις από ανισόπεδους κόμβους προς Χαϊδάρι και Σκαραμαγκά λίμνη Κουμουνδούρου Κόρινθο. Έτσι όταν εφημερεύουν τα νοσοκομεία Θριάσιο και Αττικό να μη πεθαίνουν οι ασθενείς του Περάματος στη λεωφόρο Σχιστού. Κάθε πρωί έχει 40 λεπτά αναμονή για να βγεις στη Σχιστού.

Υπάρχει μία έτοιμη μελέτη εδώ και πολλά χρόνια, που αφορά στην Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας -Περάματος. Έχετε δηλώσει και είναι γεγονός, πως το Πέραμα είναι το μεγαλύτερο Πορθμείο της Ευρώπης και ότι πολλοί Πρωθυπουργοί στο παρελθόν υπόσχονταν την υλοποίηση αυτής της υπόγειας σήραγγας χωρίς κανείς να την πραγματοποιήσει. Που βρίσκεται το θέμα αυτή την στιγμή;

Τετρακόσια στρέμματα οικιστικού ιστού που το 1955 έγιναν εταιρείες πετρελαιοειδών, σχεδόν έγινε ένας ιστορικός αγώνας δρόμου αν θα προηγηθούν τα πρώτα σπίτια ή η πόλη. Το Πέραμα έγινε πόλη το 1960, το 66 προσαρτήστηκε και το Νέο Ικόνιο από το Κερατσίνι. Από το 1920 έφυγαν τα καρνάγια, οι ταρσανάδες από τον Άγιο Διονύση του Πειραιά γιατί έγινε επιβατικό λιμάνι και ήρθαν στο Πέραμα. Έτσι χτίστηκε η πόλη και λίγο λίγο οι παγόδες που έφερναν ζώα και εμπορεύματα από τη Σαλαμίνα, έγιναν οι πρώτες βάρκες και τα ferry boats τα γνωστά και τα καραβάκια Πέραμα Παλούκια τα οποία διεκδικούμε σε μια έτοιμη μελέτη έργου η οποία έχει ολοκληρωθεί. Τα τελευταία 50 χρόνια και με διαφορετικούς πρωθυπουργούς υποσχεσιολογούν να γίνει πράξη, να γίνει η σήραγγα η υποθαλάσσια Περάματος Σαλαμίνας. Το μεγαλύτερο πορθμείο της Ευρώπης είναι αυτή τη στιγμή το Πέραμα. Έντεκα εκατ. επιβάτες και 4 εκατ. οχήματα διασχίζουν το Πέραμα αλλά χάριν της ύπαρξης λιμενικού Ταμείου έχει η Σαλαμίνα έσοδα από την τιμή των εισιτηρίων. Το Πέραμα τσακίζονται να το προσπεράσουν από τα σπλάχνα του ενός και μοναδικού δρόμου όλοι αυτοί τα 11 εκατ. επιβάτες και 4 εκατ. οχήματα και δεν έχει ούτε ένα λεπτό του ευρώ.

Με την Τροποποίηση της Σύμβασης παραχώρησης σχετικά με την χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Πειραιώς, ο Δήμος Περάματος τι άλλο εξασφάλισε εκτός από το 2% των κερδών;

Τέσσερις διαφορετικοί πρωθυπουργοί καυχήθηκαν, και έτσι είναι, ότι λογιστικά, το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου ήρθε και εδρεύει πλέον στα όρια του Δήμου Περάματος και των γύρω Δήμων. Το 80 % της έκτασης κάτω από το Πέραμα είναι στα διοικητικά του όρια και λειτουργεί η COSCO. Έχουμε μια καλή γειτονία. Με τον κομβικό νόμο της εκχώρησης των χώρων στη COSCO, ο Δήμος Περάματος εξασφαλίζει το 2% των κερδών. Παρόλα αυτά εμείς δεν μένουμε εκεί. Στα πλαίσια της κοινωνικής ανταπόδοσης και της κοινωνικής ευθύνης, εξασφαλίζουμε ότι μπορούμε. Όχι με την μορφή ζητιανιάς και καρπαζοεισπράκτορα αλλά με την διεκδίκηση μιας καλής γειτονίας. Έτσι έχουμε χορηγίες σε καύσιμα, χορηγίες σε αυτοκίνητα, χορηγίες σε συλλόγους πολιτιστικούς. Έχουν εξασφαλίσει εργασία κατά προτεραιότητα πολλοί Περαματιώτες, γιατί εμείς μέρα και νύχτα ενοχλούμαστε από τους θορύβους και την επιβάρυνση.

Ένα ‘βάρος” για τους κατοίκους του Περάματος που αποτελεί όχληση, είναι η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η ηχητική επιβάρυνση. Είχε σκοπό η Δημοτική Αρχή να τοποθετήσει ένα plexiglass –ηχοπέτασμα. Έχετε προβεί σε αυτό και τι άλλες ενέργειες έχετε σκοπό να κάνετε για την αντιμετώπιση του φαινομένου;

Το Πέραμα ήταν μια παραθαλάσσια περιοχή. Ήταν θέρετρο το Πέραμα αλλά όταν στον αιγιαλό μπαζώνεται μια έκταση 500 μέτρων, από παραθαλάσσιο έγινε ηπειρωτικό. Άλλαξε το κλίμα. Ο κάθε Περαματιώτης μπορεί να περπατήσει με τα πόδια και να φτάσει στην Ψυττάλεια γιατί μπαζώθηκε η θάλασσα. Τουλάχιστον από αυτή την παρενέργεια, που είναι για την εθνική οικονομία τεράστιο κέρδος, να έχει και ένα κέρδος ο κάτοικος που επιβαρύνεται και τη νύχτα δεν μπορεί να κοιμηθεί από τις σειρήνες και την ηχορύπανση. Μόλυνση ιδιαίτερη δεν έχουμε. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση όμως είναι η μεγάλη όπως και η ηχητική επιβάρυνση Γιαυτό και διεκδικούμε και έχουμε συνεννοηθεί, το επόμενο διάστημα να έχουμε ένα plexiglass –ηχοπέτασμα που να τους βλέπουμε, γιατί δεν μπορούμε να τους αποφύγουμε, αλλά να μη τους ακούμε.



Ροη Ειδήσεων