Το επόμενο διάστημα αναμένουμε μία μικρή μείωση σε επίπεδο τιμών στα καύσιμα λόγω της μειωμένης ζήτησης σε Ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και της οικονομικής ύφεσης αυτή την περίοδο
επισημαίνει ο Νίκος Παπαγεωργίου, Πρόεδρος Συνδέσμου Αττικής Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής και Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στην ηλεκτρονική εφημερίδα «Attica Times» και την Οικονομική Αναλύτρια Δάφνη Γρηγοριάδη.
Ποια είναι η βασική αντίρρησή σας στο νέο μέτρο που προτείνει η κυβέρνηση για την απαγόρευση πώλησης καυσίμων στους μοτοσικλετιστές χωρίς κράνος;
Με αφορμή ένα θλιβερό γεγονός της απώλειας ενός νεαρού αναβάτη μηχανής στην Κρήτη, ένας συνάδελφος πρατηριούχος ανακοίνωσε ότι δε θα ξαναπρομηθεύσει με καύσιμο δίκυκλο όπου ο αναβάτης του δε φέρει προστατευτικό κράνος. Για εμάς τους πρατηριούχους που οι επιχειρήσεις μας βρίσκονται σε κεντρικούς οδικούς άξονες είναι σύνηθες να γινόμαστε μάρτυρες σκληρών και σοβαρών ατυχημάτων κάτι το οποίο μας κάνει πιο ευαισθητοποιημένους από το μέσο πολίτη, για αυτό το λόγο εξάλλου και συμβουλεύουμε τους συμπολίτες μας κατά τον ανεφοδιασμό τους για την τήρηση της νομοθεσίας και τους κανόνες ασφαλούς οδήγησης.
Η αντίρρηση μας όμως πηγάζει από το γεγονός ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης θέλει να μας τιμωρήσει με υψηλό πρόστιμο, υποχρεώνοντας μας να αρνούμαστε τον ανεφοδιασμό με καύσιμο των μοτοσυκλετών όπου οι οδηγοί τους δε φέρουν κράνος. Πρωτίστως η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Καυσίμων δεν καλέστηκε ποτέ στη σύσκεψη που προηγήθηκε της συζήτησης της τροπολογίας στην ειδική επιτροπή της Βουλής, έτσι λοιπόν με αιφνιδιασμό πληροφορηθήκαμε την επίμαχη τροπολογία. Κατά δεύτερον εμείς είμαστε αδειοδοτημένοι με άδειες λειτουργίας δημόσιας χρήσης όπου σημαίνει ότι άρνηση νόμιμης πώλησης διώκεται ποινικά.
Η Ομοσπονδία μας είναι κάθετα αντίθετη στην επιβολή οποιασδήποτε ποινής όταν ο πρατηριούχος εφοδιάσει με καύσιμα δίκυκλο όχημα χωρίς ο οδηγός να φοράει κράνος.
Με αιφνιδιασμό πληροφορηθήκαμε την επίμαχη τροπολογία
Πόσο θα αποδώσει και πόσο εύκολο είναι να εφαρμοστεί;
Ήδη λόγω της αυξημένης αστυνόμευσης της τροχαίας έχουν ελαχιστοποιηθεί τα ποσοστά αναβατών δικύκλων που δε φέρουν κράνος κάτι που γίνεται αντιληπτό από όλους μας στην καθημερινή παρατήρηση μας. Δε θα προσφέρει κάτι περισσότερο η δική μας παρέμβαση πάρα μόνο την τιμωρία μας με εξοντωτικό πρόστιμο και τη διένεξη με τους πελάτες μας σε περίπτωση που αρνηθούμε την πώληση. Δεν είναι εύκολο να εφαρμοστεί στην πράξη γιατί ο δικυκλιστής ενδέχεται να σταθμεύσει σε απόσταση από το πρατήριο και να προμηθευτεί καύσιμο με δοχείο, κάτι που δεν ελέγχεται. Επίσης μπορεί να σκεφτεί άλλες μεθόδους αποφυγής του μέτρου και αυτό που θα μείνει είναι άλλο ένα εξοντωτικό πρόστιμο να πλανάται πάνω από τα κεφάλια μας μαζί με τα τόσα άλλα παράλογα και ιδιαιτέρως αυστηρά πρόστιμα.
Πιστεύετε ότι υπάρχουν άλλες εναλλακτικές λύσεις που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν την ανάγκη για ασφαλή οδήγηση των δικυκλιστών χωρίς να επηρεάζονται οι πρατηριούχοι;
Ενδεχομένως η πολιτεία θα μπορούσε να νομοθετήσει τη μη επιβολή προστίμου και διοικητικών κυρώσεων στην περίπτωση κατά την οποία ο πρατηριούχος αρνηθεί την πώληση καυσίμου σε οδηγό δικύκλου που δε φέρει κράνος.
Επίσης θα μπορούσε να υποστηριχτεί μία καμπάνια με διανομή φυλλαδίων μέσω των πρατηρίων αλλά και η προβολή κάποιων σποτ προς ενημέρωση των οδηγών που επισκέπτονται τα πρατήρια.
Γενικά να επισημάνουμε ότι η υπακοή των οδηγών στη νομοθεσία και στον ΚΟΚ αλλά και στην προστασία της ζωής τους είναι θέμα παιδείας.
Αλλά και η αντιμετώπιση της επικίνδυνης οδήγησης είναι θέμα στρατηγικής της Ελληνικής Αστυνομίας και πολιτικής του Υπουργείου, εδώ μιλάμε για ενηλίκους που έχουν λάβει άδεια ικανότητας οδήγησης με επάρκεια γνώσεων, άρα έχουν οι ίδιοι την ευθύνη των πράξεων τους. Θα πρέπει να απομακρυνθούμε από τιμωρητικές νοοτροπίες και να περάσουμε σε εκπαιδευτικές!
Τι να περιμένουμε σε επίπεδο τιμών στα καύσιμα το επόμενο διάστημα;
Στις αρχές του έτους ζήσαμε μία πρόσκαιρη κρίση στις τιμές των καυσίμων αλλά και γενικότερα των ενεργειακών προϊόντων, καταγράφηκε μία αυξηση της τάξης του 15% στην τιμή brent του πετρελαίου με καταγραφή 8% αύξηση στις τιμές των αντλιών. Το επόμενο διάστημα αναμένουμε μία μικρή μείωση λόγω της μειωμένης ζήτησης σε Ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και της οικονομικής ύφεσης αυτή την περίοδο.