Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2025


ΑρχικήΠρόσωπαΣυνεντεύξειςΠερικλής Μαντάς Βουλευτής ΝΔ Μεσσηνίας: Η επιλογή Τασούλα για ΠτΔ έχει ευρεία...

Περικλής Μαντάς Βουλευτής ΝΔ Μεσσηνίας: Η επιλογή Τασούλα για ΠτΔ έχει ευρεία αποδοχή από την κοινωνία

Σήμερα η τιμή παραγωγού ελαιόλαδου είναι αρκετά χαμηλή, χωρίς όμως αντίστοιχη μείωση στα σούπερ μάρκετ. Πρόσφατα υπέβαλα μια δέσμη πέντε προτάσεων προς το υπουργείο Ανάπτυξης με στόχο την περαιτέρω αύξηση του ανταγωνισμού, την καλύτερη λειτουργία της αγοράς και τελικά τη μείωση των τιμών για τους καταναλωτές, επισημαίνει ο βουλευτής ΝΔ Μεσσηνίας Περικλής Μαντάς σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στην ηλεκτρονική εφημερίδα «Attica Times» και την Οικονομική Αναλύτρια Δάφνη Γρηγοριάδη.

Ποια είναι η σημασία της εκλογής του Κωνσταντίνου Τασούλα ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας για το πολιτικό σκηνικό της χώρας;

Η εκλογή του κυρίου Τασούλα αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για την Προεδρία της Δημοκρατίας. Ο λόγος είναι ότι στο πρόσωπό του συνδυάζονται το κύρος, η εμβέλεια, η προσωπικότητα και η πολιτική πορεία και διαδρομή, που τον καθιστούν σήμερα ως την καταλληλότερη επιλογή για το ύψιστο πολιτειακό αξίωμα. Διανύουμε άλλωστε μια περίοδο έντονης γεωπολιτικής ανησυχίας, με δύο πολέμους στη γειτονιά μας, διεθνείς προκλήσεις, αλλά και πολιτικές ανακατατάξεις που αυξάνουν τις απαιτήσεις τόσο για το πολιτικό προσωπικό, όσο και για την Προεδρία της Δημοκρατίας.
Άκουσα τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί επιλογής υποψηφίου από «τον άλλο πολιτικό πόλο», ωστόσο θεωρώ το επιχείρημα ιδιαίτερα αδύναμο. Κατάλληλες επιλογές δεν υπάρχουν μόνο στην Κεντροαριστερά, υπάρχουν και στην Κεντροδεξιά και η επιλογή του κυρίου Τασούλα υπηρετεί τη θεσμικότητα του ρόλου, αλλά και το πνεύμα του Συντάγματος ως πρόσωπο με ευρεία αποδοχή από την κοινωνία.
Ο Κωνσταντίνος Τασούλας θα είναι ένας πολύ καλός Πρόεδρος, ένας Πρόεδρος για όλους τους Έλληνες, που θα υπερασπίζεται με πληρότητα και επάρκεια τον θεσμό και θα λειτουργεί πολλαπλασιαστικά στην εθνική προσπάθεια απέναντι στις προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας.

Τι σας αναφέρουν οι αγρότες της Μεσσηνίας σχετικά με τις δυσκολίες τους, ειδικά σε σχέση με το ελαιόλαδο, και ποιες λύσεις προτείνετε;

Το ελαιόλαδο προέρχεται από δύο ιδιαίτερες χρονιές κατά τις οποίες η τιμή του εκτοξεύτηκε όχι λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, αλλά κυρίως λόγω των μεγάλων ελλείψεων στην παραγωγή σε διεθνές επίπεδο. Δυστυχώς το προηγούμενο διάστημα οι αιτίες της αυξημένης τιμής δεν επικοινωνήθηκαν σωστά, με αποτέλεσμα να μη γίνουν πλήρως κατανοητές από τους καταναλωτές και να υπάρξει άδικη στοχοποίηση. Σήμερα η τιμή παραγωγού είναι αρκετά χαμηλή, χωρίς όμως αντίστοιχη μείωση στα σούπερ μάρκετ.
Πρόσφατα υπέβαλα μια δέσμη πέντε προτάσεων προς το υπουργείο Ανάπτυξης με στόχο την περαιτέρω αύξηση του ανταγωνισμού, την καλύτερη λειτουργία της αγοράς και τελικά τη μείωση των τιμών για τους καταναλωτές. Πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να ενισχύσουμε τη διαφάνεια και τον ανταγωνισμό εντός ελεύθερης αγοράς, να μειώσουμε το κόστος για την εφοδιαστική αλυσίδα και να βελτιώσουμε την καταναλωτική συμπεριφορά, στηρίζοντας παράλληλα τις ευάλωτες ομάδες που δέχονται οικονομική πίεση και ενισχύοντας τους μικρούς παραγωγούς και τα συνεργατικά σχήματα. Ειδικά το τελευταίο αποτελεί κρίσιμο σημείο που αφενός λειτουργεί προστατευτικά για τους αγρότες με μικρούς κλήρους, αφετέρου διευκολύνει την ομαλή λειτουργία της αγοράς.

Τι εντάσσεται στον σχεδιασμό της κυβέρνησης για την ενίσχυση της Περιφέρειάς σας;

Οι μεγάλες μας ανάγκες σε περιφερειακό επίπεδο κινούνται κατά κύριο λόγο σε δύο άξονες: από τη μια μεριά πρέπει να προχωρήσουμε τα μεγάλα έργα υποδομής και από την άλλη, να ενισχύσουμε στοχευμένα τη μικρή και τη μεγάλη επιχειρηματικότητα, ώστε να γίνουν μοχλοί ανάπτυξης για ολόκληρες περιοχές, αλλά και να βελτιώσουν συνολικά το επίπεδο διαβίωσης. Και στους δύο αυτούς τομείς παρακολουθώ τα θέματα στενά και έχω έντονη δραστηριότητα.
Ειδικά στη Μεσσηνία τα έργα που έχουμε μπροστά μας είναι αρκετά. Ο νέος οδικός άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη ξεκίνησε πριν λίγο καιρό, η συμβασιοποίηση της παράκαμψης της Γιάλοβας έχει ήδη προχωρήσει και ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας έχει πλέον ολοκληρωθεί. Παράλληλα έχουμε τα αρδευτικά δίκτυα του Φιλιατρινού φράγματος και την κατασκευή του Μηναγιώτικου, τα έργα βιολογικών καθαρισμών σε τρεις δήμους, το αλιευτικό καταφύγιο της Μαραθόπολης, τα έργα αφαλάτωσης στη Δυτική Μάνη για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, τη μαρίνα της Πύλου, τα αντιπλημμυρικά του Παμίσου, το νέο μουσείο της Αρχαίας Μεσσήνης. Και αυτά είναι μόνο τα μεγαλύτερα, γιατί παράλληλα «τρέχουν» και εκατοντάδες άλλα μικρότερα έργα με σημαντικό τοπικό αποτύπωμα.

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος–Καλό Νερό–Τσακώνα;

Είναι γεγονός ότι πρόκειται για ένα πολύπαθο έργο το οποίο όμως πρέπει να κατασκευαστεί, τόσο για λόγους οδικής ασφάλειας, όσο και για αναπτυξιακούς. Το τμήμα “Πάτρα-Πύργος” θα παραδοθεί έως το τέλος του 2025, αλλά το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σχετίζεται με το “Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα” και την περιοχή Natura στο ύψος του Καϊάφα. Μετά τη δικαίωση των προσφυγών στο ΣτΕ αλλά και τις αυξημένες τιμές που έχουν πλέον οι πρώτες ύλες, οι διαθέσιμες επιλογές έχουν οδηγηθεί σε πάρα πολύ υψηλά κατασκευαστικά κόστη, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών.
Πριν λίγες ημέρες είχαμε σύσκεψη στο υπουργείο και η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις. Τα θετικά σημεία είναι ότι αφενός το υπουργείο πήρε επίσημα θέση για εκπόνηση μελετών και εξεύρεση χρηματοδότησης για το τμήμα που υπολείπεται, αφετέρου διασφαλίστηκε ότι το έργο θα αντιμετωπιστεί στην ολότητά του ως ενιαίο έργο χωρίς κατατμήσεις. Με αυτά τα δεδομένα πλέον, παραμένουμε σε τροχιά υλοποίησης και είναι στα χέρια της διοίκησης να τρέξει γρήγορα τις διαδικασίες ώστε να έχουμε μια τελική αποτίμηση και στη συνέχεια να επιλέξουμε με ορθολογικά κριτήρια την καλύτερη λύση.



Ροη Ειδήσεων