Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025


ΑρχικήΕιδήσειςΠολιτικήΧρίστος Δήμας: Αυτοψία στη Γραμμή 4 του Μετρό - Διευκρινίσεις για τη...

Χρίστος Δήμας: Αυτοψία στη Γραμμή 4 του Μετρό – Διευκρινίσεις για τη Διάνοιξη της Σήραγγας

Του Κίμωνα Λογοθέτη

Την Τρίτη 18 Μαρτίου 2025, ο νέος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, πραγματοποίησε επιτόπια αυτοψία στο εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό στην Κατεχάκη, μετά τις πρόσφατες αναφορές για τη διάνοιξη μιας σήραγγας 160 μέτρων. Η επίσκεψη αυτή ήρθε ως απάντηση στη δημόσια συζήτηση που προκλήθηκε για το αν υπήρξε κατασκευαστικό σφάλμα ή λανθασμένη χάραξη του έργου.

Κατασκευαστικό λάθος ή παρερμηνεία;

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε ξεκάθαρη διάψευση των σεναρίων περί λανθασμένης χάραξης. Σύμφωνα με τον ίδιο, η σήραγγα βρισκόταν εξαρχής στα σχέδια της Γραμμής 4, καθώς θα χρησιμοποιηθεί ως βοηθητικός χώρος και αμαξοστάσιο για τη στάθμευση και την ανακατεύθυνση των συρμών. Ωστόσο, το ζήτημα δεν αφορούσε την ύπαρξη της σήραγγας, αλλά τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιήθηκε η διάνοιξή της.

Η ανάδοχος εταιρεία δεν ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδικασία διάνοιξης, όπως αυτή είχε εγκριθεί. Ειδικότερα, αντί να εφαρμόσει τη μέθοδο εκσκαφής σε τμήματα των 10 μέτρων, προχώρησε σε διάνοιξη 160 μέτρων σε μία φάση, παρακάμπτοντας τις εγκεκριμένες διαδικασίες. Αυτή η διαφοροποίηση στην εκτέλεση των εργασιών προκάλεσε ανησυχία, καθώς εγείρει ερωτήματα για την ασφάλεια της σήραγγας και τις επιπτώσεις της παρέκκλισης από την αρχική μελέτη.

Η Αντίδραση της Κατασκευάστριας Εταιρείας

Σε απάντηση στις ανησυχίες που διατυπώθηκαν, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM ανέφερε ότι δεν υπάρχει γεωμετρική παρέκκλιση από την εγκεκριμένη χάραξη και ότι οι εργασίες εκτελούνται τηρώντας τα πρότυπα ασφάλειας και τεχνικής αρτιότητας. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι επιφανειακές καθιζήσεις που προκλήθηκαν από τη διάνοιξη είναι εντός των προβλεπόμενων ορίων και δεν υπάρχει κίνδυνος για τη στατικότητα της σήραγγας.

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, διευκρίνισε ότι η διάνοιξη έγινε βάσει της Νέας Αυστριακής Μεθόδου Διάνοιξης Σηράγγων (NATM), η οποία εφαρμόζεται στα περισσότερα υπόγεια έργα μετρό. Ωστόσο, επισήμανε πως η ανάδοχος εταιρεία όφειλε να τηρήσει τη συμφωνημένη μεθοδολογία, καθώς τέτοιες αποκλίσεις μπορούν να δημιουργήσουν τεχνικές επιπλοκές.

Η Σημασία της Αυτοψίας – Μήνυμα Διαφάνειας και Αποτελεσματικότητας

Η επίσκεψη του Υπουργού Χρίστου Δήμα στο εργοτάξιο της Γραμμής 4 είχε πολλαπλή σημασία. Πρώτον, αποσαφήνισε τη φύση του έργου και των εργασιών, βάζοντας τέλος στη φημολογία περί “λάθους” στη χάραξη της σήραγγας. Δεύτερον, ανέδειξε την ανάγκη αυστηρής τήρησης των προβλεπόμενων διαδικασιών, προκειμένου να αποφευχθούν μελλοντικά ζητήματα.

Ο Υπουργός, με την παρουσία του στο εργοτάξιο, έστειλε ένα σαφές μήνυμα προς όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές: οι κατασκευαστικές εταιρείες οφείλουν να ακολουθούν κατά γράμμα τις μελέτες και να ενημερώνουν έγκαιρα τις αρμόδιες αρχές σε περίπτωση διαφοροποίησης.

Παράλληλα, η αυτοψία του κ. Δήμα τονίζει τη σημασία της κυβερνητικής εποπτείας στα μεγάλα έργα υποδομών, ειδικά σε μια περίοδο όπου η Γραμμή 4 του Μετρό θεωρείται το πιο σημαντικό συγκοινωνιακό έργο της δεκαετίας για την Αθήνα.

Το Μέλλον της Γραμμής 4 και οι Προκλήσεις

Το μετρό της Αθήνας αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα παραδείγματα δημόσιων συγκοινωνιών στην Ελλάδα και η επέκτασή του με τη Γραμμή 4 αναμένεται να ανακουφίσει κυκλοφοριακά προβλήματα και να βελτιώσει τις μετακινήσεις εκατομμυρίων πολιτών.

Ωστόσο, το έργο βρίσκεται αντιμέτωπο με μεγάλες προκλήσεις, όπως χρονικές καθυστερήσεις, τεχνικές δυσκολίες και πιθανές ανατιμήσεις κόστους. Η παρέμβαση του Υπουργείου σε αυτήν τη φάση λειτουργεί ως προειδοποίηση προς τις κατασκευαστικές εταιρείες ότι δεν υπάρχει περιθώριο για παρεκκλίσεις ή αυτοσχεδιασμούς που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την πρόοδο του έργου.

Συμπέρασμα – Ένας Σαφές Μήνυμα Υπευθυνότητας και Τεχνικής Ακρίβειας

Η αυτοψία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα στο εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό ανέδειξε τη σημασία της διαφάνειας, της λογοδοσίας και της πιστής τήρησης των τεχνικών προδιαγραφών.

Η σήραγγα δεν ήταν αποτέλεσμα λάθους, αλλά η μέθοδος διάνοιξης της προκάλεσε εύλογες ανησυχίες. Ο Υπουργός, με την παρουσία του, έκανε ξεκάθαρο πως η κυβέρνηση παρακολουθεί στενά την πρόοδο των έργων υποδομής και πως η ποιότητα και η ασφάλεια προηγούνται κάθε άλλης προτεραιότητας.

Η Γραμμή 4 του Μετρό είναι ένα έργο-ορόσημο για την Αθήνα, που θα καθορίσει το μέλλον των μεταφορών στην πρωτεύουσα. Με τη σωστή διαχείριση και αυστηρή επίβλεψη, το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί χωρίς άλλες αμφισβητήσεις και καθυστερήσεις, προσφέροντας στους πολίτες μια πιο γρήγορη, ασφαλή και σύγχρονη συγκοινωνιακή λύση.



Ροη Ειδήσεων