H ερμηνεία της ως εργάτρια του σεξ στην ταινία «Anora», ήταν επαναστατική. Η επαγγελματική πορεία της, ειδικά το τελευταίο διάστημα, απόλυτα επιτυχημένη. Τα πρόσφατα βραβεία που κέρδισε στα BAFTA και στα Independent Spirit Award, «έχτισαν» το όνομά της αλλά παρ’ όλ’ αυτά, κανείς δεν περίμενε πως η Mikey Madison θα εξαλείψει όλα τα φαβορί και θα βγει νικήτρια και των Όσκαρ, της κατηγορίας του Α’ Γυναικείου Ρόλου.
Το βράδυ της Κυριακής 03.03.2025 (ξημερώματα για την Ελλάδα), η Mikey Madison κατάφερε να φέρει το πολυπόθητο χρυσό αγαλματίδιο του Α’ Γυναικείου Ρόλου των Όσκαρ, μόλις στα 25 της χρόνια.
Κύριος «αντίπαλός» της, η Demi Moore, με την συμμετοχή της στο θρίλερ «The Substance». Όλοι περίμεναν πως η 62χρονη βετεράνος θα κερδίσει την συγκεκριμένη κατηγορία τόσο στα BAFTA όσο και στα Όσκαρ αλλά η Mikey Madison έκανε την ανατροπή και στους δυο διαγωνισμούς.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες υποψηφιότητες… η Βραζιλιάνα ηθοποιός Fernanda Torres του «I’m Still Here» θεωρούνταν επίσης μια ανερχόμενη δύναμη στην κατηγορία, ενώ η Cynthia Erivo του «Wicked» είχε ξεκινήσει ήδη να χάνει τις ελπίδες της.
Και κάπως έτσι, η πολλά υποσχόμενη ηθοποιός, κατάφερε να προστεθεί στην λίστα με τις πιο νεαρές καλλιτέχνιδες που κέρδισαν αυτό το βραβείο.
Συγκεκριμένα, ήρθε μετά την στην Marlee Matlin, η οποία ήταν 21 χρόνων όταν κέρδισε για το «Children of a Lesser God» και την Jennifer Lawrence, η οποία ήταν 22 χρόνων όταν κέρδισε για το «Silver Linings Playbook».
Μετά από αυτές τις 3 ηθοποιούς, στη λίστα με τις μικρότερες σε ηλικία Οσκαρικές ηθοποιούς προστέθηκε η –τότε- 26χρονη Audrey Hepburn, με το «Roman Holiday» και η Emma Stone, η οποία ήταν 28 χρόνων όταν κέρδισε για το «La La Land».
Όταν ανακοινώθηκε η μεγάλη νίκη της από την σκηνή του Dolby Theatre στο Λος Άντζελες, η Mikey Madison δεν μπορούσε να πιστέψει το τι συνέβαινε.
«Ουάου, πραγματικά δεν το περίμενα αυτό. Μάλλον θα έπρεπε να είχα ακούσει τον δημοσιογράφο μου και να είχα γράψει έναν λόγο ή κάτι τέτοιο», είπε, κουνώντας τα χέρια της.
Επί σκηνής, μίλησε με τρυφερά λόγια για όλους τους συντελεστές της ταινίας, καθώς και για τη μητέρα της, η οποία, όπως είπε, την έχει οδηγήσει σε αμέτρητες οντισιόν και τη βοηθάει να μάθει όλες τις ατάκες της.
Η ταινία, η οποία την ανέδειξε και με την οποία κέρδισε το Όσκαρ, είχε ως στόχο να βγάλει στο «φως» την πραγματική ζωή των εργαζομένων στο σεξ και τον αγώνα που δίνουν για την επιβίωση τους.
Πριν από την συμμετοχή της στο Anora, η Mikey Madison είχε συμμετάσχει στις 5 σεζόν του «Better Things». Σε αυτή τη σειρά έπαιζε την κακομαθημένη έφηβη κόρη της Pamela Adlon. Τότε ήταν μόνο 16 χρόνων.
Το ταλέντο της φαίνεται πως είναι έμφυτο καθώς κανείς στην οικογένειά της δεν είναι ηθοποιός. Και οι δύο γονείς της είναι ψυχολόγοι ενώ η Mikey Madison πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής της ηλικίας ως ιππέας, προτιμώντας την παρέα των αλόγων από τους ανθρώπους.
«Θυμάμαι ότι η μαμά μου έλεγε: “Πώς θα μπορέσει η ντροπαλή κόρη μου, που δεν μπορεί καν να κοιτάξει τους ανθρώπους στα μάτια, να το κάνει αυτό;”», είχε πει κάποτε η ηθοποιός.
Παρά την ντροπή της, η Mikey Madison κατάφερε να ξεπεράσει και τον εαυτό της. Η αγάπη της για την μεγάλη και την μικρή οθόνη ούτως ή άλλως είναι μεγάλη.
Ο σκηνοθέτης του Anora Sean Baker είχε δηλώσει πως «αγάπησε» την άγρια σκηνή θανάτου της ως μέλος της οικογένειας Manson στην ταινία του Quentin Tarantino «Once Upon a Time in Hollywood».
Όταν δούλευε πάνω στο σενάριο του Anora, του ήρθε στο μυαλό η 25χρονη ηθοποιός και αμέσως κάλεσε τον ατζέντη της.
Η σωματική διάπλαση της, το πορσελάνινο δέρμα, τα τεράστια μάτια αλλά και η ένταση και το εύρος που έδινε σε σχετικά μικρούς ρόλους, ήταν κάτι που τον ώθησε στο να την επιλέξει.
«Θυμάμαι να αναρωτιέμαι: “Γιατί δεν την έχουν επιλέξει ακόμα για πρωταγωνιστικό ρόλο; Εγώ θα είμαι αυτή που θα το κάνει; Ωραία! Ας το κάνουμε αυτό!”», δήλωσε στην εφημερίδα The Post τον Σεπτέμβριο.
Στο «Anora», η Madison υποδύεται την Ani, μια νεαρή εργάτρια του σεξ, η οποία παντρεύεται αυθόρμητα τον Vanya (Mark Eydelshteyn), τον σκληροπυρηνικό γιο ενός Ρώσου ολιγάρχη, και στη συνέχεια βλέπει τον κόσμο της να καταρρέει.
Πολλοί έχουν πει ότι το τέλος της ταινίας, όταν το σκληρά παλεμένο προσωπείο της Άνι καταρρέει και παλεύει με όλα όσα της συνέβησαν και όλα όσα έχασε, είναι το σημείο όπου η Madison θα μπορούσε να κερδίσει το Όσκαρ της.
Η Madison πέρασε έναν ολόκληρο χρόνο προετοιμασίας για να υποδυθεί την Άνι, όπως δήλωσε η ίδια στην εφημερίδα The Post. Αυτό περιελάμβανε την παρακολούθηση χορευτριών σε κλαμπ, μαθήματα χορού twerking και striptease και την εγκατάσταση ενός στύλου στο σαλόνι της, ώστε να μπορεί να εξασκείται πολλές φορές την ημέρα.
Ήταν «σωματικά, το πιο δύσκολο πράγμα που έχω κάνει ποτέ», είχε πει σε συνέντευξή της.
Η μεταμόρφωσή της, για τις ανάγκες του ρόλου, ήταν τόσο εξονυχιστική που η συμπρωταγωνίστριά της Eydelshteyn δεν την αναγνώρισε στα γυρίσματα.
«Διαφορετική γλώσσα, διαφορετική προφορά, διαφορετικό χαμόγελο. Νομίζω ότι είναι η καλύτερη ερμηνεία φέτος», δήλωσε στη The Post στο πάρτι του Vanity Fair’s Young Hollywood λίγες ημέρες πριν από την απονομή των Όσκαρ.
Πολλοί λένε πως η ομορφιά της ερμηνείας της Madison είναι το πώς καταφέρνει να εξωτερικεύει τον φόβο και την απελπισία της ηρωίδας της.
Η ερμηνεία της ήταν τόσο πετυχημένη, που επαινέθηκε ακόμα και από την κοινότητα των εργαζομένων στο σεξ.