Ολοκληρώθηκε με επιτυχία, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, το πρώτο πλήρες δοκιμαστικό δρομολόγιο με χρήση του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου αμαξοστοιχιών (ETCS) στη διαδρομή Οινόη – Τιθορέα.
Η δοκιμή αφορούσε σενάρια όπου το σύστημα αυτόματης πέδησης ενεργοποιείται σε περιπτώσεις υπέρβασης ταχύτητας ή αγνόησης κόκκινου σηματοδότη σε τμήματα της γραμμής που ελέγχονται τηλεδιοικητικά.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το ETCS λειτούργησε άψογα και ενεργοποίησε αυτόματη πέδηση στις εξής περιπτώσεις:
-
Όταν η αμαξοστοιχία υπερέβη τα όρια ταχύτητας σε συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής.
-
Όταν πλησιάζοντας σε προειδοποιητικό (πορτοκαλί) σηματοδότη, ενεργοποιήθηκε σταδιακή επιβράδυνση και, σε περίπτωση απόπειρας υπέρβασης της ταχύτητας, ακολούθησε πλήρης ακινητοποίηση.
-
Όταν ο μηχανοδηγός προσπάθησε να αγνοήσει κόκκινο σηματοδότη, το σύστημα προχώρησε άμεσα σε απότομη πέδηση και σταμάτησε το τρένο.
-
Υπενθυμίζεται ότι και ανεξάρτητα από το ETCS, σε περίπτωση αδράνειας του μηχανοδηγού, λειτουργεί ήδη σύστημα αυτόματης πέδησης μετά από 20 δευτερόλεπτα απουσίας επαφής με το πηδάλιο της καμπίνας.
Η πρόοδος στην εγκατάσταση του ETCS στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι σημαντική, ενώ με τα έργα αποκατάστασης του Daniel στη Θεσσαλία, που αναμένεται να υπογραφούν τη Δευτέρα 28/4, θα ολοκληρωθεί ένα κρίσιμο τμήμα του δικτύου. Παράλληλα, προχωρά ταχύτερα και η εγκατάσταση του ETCS στα τρένα (on board) για την απρόσκοπτη διαλειτουργία με το δίκτυο και την ενεργοποίηση της αυτόματης πέδησης όπου απαιτείται. Ο κ. Κυρανάκης αναμένεται να ανακοινώσει σύντομα το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα στο πλαίσιο της παρουσίασης του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ.