Τετάρτη 30 Απριλίου 2025


ΑρχικήΑττικήΝ. Χαρδαλιάς από τη Σύνοδο του Economist: «Η κυκλοφοριακή ανάταξη της Αττικής...

Ν. Χαρδαλιάς από τη Σύνοδο του Economist: «Η κυκλοφοριακή ανάταξη της Αττικής απαιτεί Μητροπολιτική προσέγγιση»

Με έμφαση στην ανάγκη για ενιαίο και κεντρικό σχεδιασμό των μεταφορών στην Αττική παρενέβη ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς στη Σύνοδο Κορυφής Μεταφορών και Υποδομών του Economist, με τίτλο «Προτεραιότητες για τη συνδεσιμότητα στην Ευρώπη», η οποία διεξάγεται στην Αθήνα.

Η τοποθέτηση του Περιφερειάρχη έγινε μέσω μαγνητοσκοπημένου μηνύματος, καθώς ο ίδιος βρίσκεται στη Βαλένθια της Ισπανίας για το Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, όπου συμμετέχει ως Α’ Αντιπρόεδρος της πολιτικής ομάδας του ΕΛΚ στην Επιτροπή των Περιφερειών της Ε.Ε.

«Το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Αττική δεν λύνεται με αποσπασματικές κινήσεις. Απαιτεί τόλμη, τεχνογνωσία και συνεργασία μέσα από μια Μητροπολιτική προσέγγιση που θα ξεπερνά τα στενά όρια κάθε Δήμου», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χαρδαλιάς. Δήλωσε επίσης την ετοιμότητα της Περιφέρειας να αναλάβει τον κεντρικό σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων, «εφόσον αυτό της ανατεθεί επισήμως».

Ο κ. Χαρδαλιάς παρουσίασε το ολοκληρωμένο σχέδιο της Περιφέρειας για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου και τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, τονίζοντας ότι έχουν ήδη δρομολογηθεί περισσότερα από 60 μεγάλα έργα οδοποιίας, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 230 εκατ. ευρώ, καθώς και 22 έργα οδικής ασφάλειας, ύψους 160 εκατ. ευρώ.

Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα ανέφερε την αναβάθμιση της Λεωφόρου Κηφισού από το ΣΕΦ έως τη Νέα Φιλαδέλφεια, την κατασκευή πεζογεφυρών σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας, καθώς και την εκκίνηση του έργου του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά — μια εμβληματική παρέμβαση για τη Δυτική Αττική.

Στο ίδιο πλαίσιο, ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε τις δράσεις της Περιφέρειας για «πράσινες» μεταφορές και νέες τεχνολογίες: την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, τη δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων από την Αθηναϊκή Ριβιέρα έως την Κηφισιά, αλλά και την αξιοποίηση έξυπνων συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας — όπως διαβάσεις, φανάρια νέας γενιάς και 388 σύγχρονες κάμερες στο οδικό δίκτυο.

«Μετά από δεκαετίες, τοποθετούμε νέα στηθαία ασφαλείας, φωτιστικά LED και εφαρμόζουμε νέες διαγραμμίσεις σε όλες τις κεντρικές λεωφόρους», είπε, προσθέτοντας ότι στόχος της Περιφέρειας είναι «η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η μείωση των καθυστερήσεων και η διαμόρφωση μιας νέας οδηγικής κουλτούρας».

Κλείνοντας την παρέμβασή του, ο Νίκος Χαρδαλιάς τόνισε: «Η Μητροπολιτική Αττική αλλάζει εικόνα, από την παραλιακή ζώνη μέχρι τα βόρεια προάστια. Κάθε έργο μας είναι ένα βήμα για μία Αττική πιο βιώσιμη, πιο ανθρώπινη και πιο ανθεκτική. Δεν περιμένουμε το μέλλον, το χτίζουμε με πράξεις».



Ροη Ειδήσεων