Τρίτη 6 Μαΐου 2025


ΑρχικήΕιδήσειςΠολιτικήΠώς θα εφαρμόζεται το νέο σύστημα αξιολόγησης στο Δημόσιο – Μητσοτάκης: Ερωτηματολόγιο...

Πώς θα εφαρμόζεται το νέο σύστημα αξιολόγησης στο Δημόσιο – Μητσοτάκης: Ερωτηματολόγιο στους πολίτες κάθε άνοιξη και φθινόπωρο

Η αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών αλλάζει ριζικά, καθώς πλέον σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες θα έχουν ενεργό ρόλο στην αποτίμησή τους. Όπως δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, «σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες».

Κατά τη διάρκεια διυπουργικής σύσκεψης, παρουσιάστηκε η νέα ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να καταθέτουν την άποψή τους για δεκάδες φορείς του δημοσίου, δύο φορές τον χρόνο – την άνοιξη και το φθινόπωρο. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι πρόκειται για μία πρωτοβουλία χωρίς προηγούμενο στη χώρα, με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του κράτους και την ενίσχυση της φιλικότητας προς τον πολίτη.

Η διαδικασία θα είναι απλή και γρήγορη: όσοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας θα λαμβάνουν ειδοποίηση για να συμπληρώσουν εθελοντικά ένα ψηφιακό ερωτηματολόγιο στη σελίδα axiologisi.ypes.gov.gr. Το ερωτηματολόγιο θα περιλαμβάνει περίπου 50 ερωτήσεις και θα καλύπτει πάνω από 45 διαφορετικές υπηρεσίες, όπως ο e-ΕΦΚΑ, η ΑΑΔΕ, οι μεταφορές, αλλά και θέματα καθημερινότητας όπως η καθαριότητα, ο φωτισμός και οι παιδικές χαρές.

Οι πολίτες θα αξιολογούν τις υπηρεσίες σε κλίμακα από το 1 έως το 10, ενώ θα έχουν και τη δυνατότητα να προσθέσουν σύντομα σχόλια ή προτάσεις για περαιτέρω ψηφιοποίηση υπηρεσιών. Η συμμετοχή γίνεται με χρήση των κωδικών Taxisnet, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι κάθε άτομο υποβάλει μία μόνο αξιολόγηση.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Ουσιαστικά ζητάμε λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να μας δώσουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτός είναι ο κεντρικός σκοπός αυτής της προσπάθειας: να μπορούμε να εντοπίζουμε αδυναμίες και να μπορούμε να επιτυγχάνουμε πραγματική πρόοδο. Είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο λογοδοσίας. Δίνουμε τον λόγο στους πολίτες και φυσικά η υποχρέωσή μας την επόμενη μέρα δεν είναι απλά να θέσουμε στο δημόσιο διάλογο τα στοιχεία αυτά, αλλά να τα αξιοποιήσουμε έτσι ώστε πραγματικά να στρέψουμε την προσοχή μας εκεί που οι πολίτες μας υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες».

Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη έρευνα δεν θα αφορά αξιολόγηση συγκεκριμένων υπαλλήλων ή την υποβολή προσωπικών αιτημάτων, αλλά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών συνολικά. Παράλληλα, ειδική μέθοδος αξιολόγησης σχεδιάζεται για τις δομές δημόσιας υγείας, με στόχο ο ασθενής να μπορεί να βαθμολογεί τις υπηρεσίες μετά την επίσκεψή του σε κάποιο νοσοκομείο ή άλλη μονάδα υγείας. Όπως δήλωσε ο Πρωθυπουργός: «Όταν ένας πολίτης εξέρχεται του νοσοκομείου ή οποιασδήποτε άλλης δομής υγείας, να μπορεί σύντομα να μας δίνει τη βαθμολογία του για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δομή υγείας την οποία επισκέφθηκε».

Το νέο σύστημα στοχεύει στη δημιουργία μιας εκτενούς βάσης δεδομένων που θα επιτρέπει την ανάλυση με γεωγραφικά, ηλικιακά και θεματικά κριτήρια. Τα αποτελέσματα θα είναι δημόσια διαθέσιμα μέσω γραφημάτων και χαρτών (open data), ενισχύοντας τη διαφάνεια και τη λογοδοσία. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός τόνισε: «Ουσιαστικά αυτό το οποίο κάνουμε είναι η μεγαλύτερη έρευνα η οποία έχει γίνει ποτέ, όσον αφορά τις σχέσεις της πολιτείας με την κοινωνία, με τους πολίτες. Μόνο που αυτή τη φορά είναι ο πολίτης αυτός ο οποίος υποδεικνύει στη διοίκηση πού πρέπει να στρέψει την προσοχή της και πού πρέπει να βελτιώσει τη λειτουργία της».

Τέλος, ο κ. Μητσοτάκης κάλεσε τους πολίτες να συμμετάσχουν ενεργά στη διαδικασία: «Να ζητήσω, λοιπόν, κι εγώ με τη σειρά μου από τους πολίτες οι οποίοι θα λάβουν αυτό το push notification, αυτό το μήνυμα από την ψηφιακή πλατφόρμα στην οποία είναι εγγεγραμμένοι, να μην το αγνοήσουν. Λίγα λεπτά ζητάμε μόνο από τον χρόνο σας, για να μπορούμε όλοι ουσιαστικά να γίνουμε καλύτεροι».



Ροη Ειδήσεων