Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025


ΑρχικήΕιδήσειςΠολιτικήΑξιολόγηση Δημοσίου: Ο καθρέφτης της κρατικής λειτουργίας και η επόμενη μέρα

Αξιολόγηση Δημοσίου: Ο καθρέφτης της κρατικής λειτουργίας και η επόμενη μέρα

Σε εκδήλωση στο Μέγαρο Μαξίμου για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε με σαφήνεια πως «το κράτος οφείλει να τίθεται στην υπηρεσία του πολίτη και όχι του υπαλλήλου του». Η πρωτοβουλία αυτή, όπως υπογράμμισε, εντάσσεται σε μια ευρύτερη προσπάθεια βελτίωσης των υπηρεσιών του Δημοσίου, με βασικό στόχο «πώς το Δημόσιο θα γίνεται όλο και καλύτερο».

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη διαδικασία που ξεκίνησε έναν μήνα πριν, δίνοντας στους πολίτες τη δυνατότητα να αξιολογήσουν υπηρεσίες του κεντρικού κράτους και της Αυτοδιοίκησης, από σχολεία και μεταφορές μέχρι τον ΕΦΚΑ, την ΑΑΔΕ και το Κτηματολόγιο. Μέσα σε λίγες εβδομάδες, περίπου 65.000 πολίτες συμμετείχαν σε αυτήν που χαρακτήρισε «τη μεγαλύτερη δημοσκόπηση που έγινε ποτέ», προσφέροντας έναν «καθρέφτη της πραγματικότητας, όπως όντως τη βιώνει ο πολίτης».

Ο πρωθυπουργός επέκρινε όσους αντιδρούν στη μέτρηση της απόδοσης των δημόσιων δομών λέγοντας: «Όσοι αρνούνται τη μέτρηση και την αξιολόγηση, ουσιαστικά αρνούνται και να λογοδοτήσουν στους πολίτες για τα πεπραγμένα τους».

Σε άλλο σημείο, αναφέρθηκε σε προβληματικές περιοχές της Δημόσιας Διοίκησης, επισημαίνοντας ότι οι υπηρεσίες δόμησης έλαβαν χαμηλές αξιολογήσεις, κάτι που αποδίδεται σε «παράνομες αδειοδοτήσεις τοπικών κυκλωμάτων». Όπως δήλωσε, «αναμένεται μια δραστική παρέμβαση από πλευράς κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου για τον τρόπο με τον οποίο εκδίδονται πια οι άδειες δόμησης», προσθέτοντας ότι «το σύστημα έχει φτάσει στα όριά του».

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε: «Κοιταχτήκαμε στον καθρέφτη με θάρρος και με ειλικρίνεια. Είδαμε πράγματα που μας αρέσουν, είδαμε και πράγματα που δεν μας αρέσουν και το χρέος μας είναι να ασχοληθούμε πρωτίστως με τα δεύτερα».

Ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος χαρακτήρισε την πρωτοβουλία ως «η πρώτη φορά που το Δημόσιο κοίταξε στον καθρέφτη και ζήτησε τη γνώμη των πολιτών». Από την έρευνα, όπως είπε, προέκυψαν υψηλές αξιολογήσεις για υπηρεσίες όπως το gov.gr, η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και το MyHealth, με ιδιαίτερα θετικές επιδόσεις ακόμα και σε μεγαλύτερες ηλικίες.

Αντίθετα, χαμηλές βαθμολογίες καταγράφηκαν σε υπηρεσίες που σχετίζονται με το Κτηματολόγιο και τις Διευθύνσεις Αλλοδαπών, ειδικά σε τουριστικές περιοχές και περιοχές με ανάγκες σε εποχιακό προσωπικό. Στους δήμους, η στάθμευση αποτελεί σοβαρό πρόβλημα, ενώ και οι βαθμολογίες για τα δημοτικά ιατρεία ήταν μέτριες.

Η υφυπουργός Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη επισήμανε ότι στόχος είναι «ένα ψηφιακό, αποτελεσματικό, ανθρωποκεντρικό Δημόσιο», το οποίο δεν θα στέκεται εμπόδιο αλλά θα λειτουργεί ως σύμμαχος των πολιτών στην καθημερινότητα και την οικονομική πρόοδο.



Ροη Ειδήσεων