Κυριακή 29 Ιουνίου 2025


ΑρχικήΠρόσωπαΣυνεντεύξειςΔημήτρης Αναγνώπουλος - Γενικός Γραμματέας Υποδομών: «Η τριπλή παρέμβαση στο Αιγάλεω...

Δημήτρης Αναγνώπουλος – Γενικός Γραμματέας Υποδομών: «Η τριπλή παρέμβαση στο Αιγάλεω θα αποσυμφορήσει την Λεωφόρο Κηφισού»

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατασκευάζει δεκάδες δημόσια κτίρια, σχολεία, νοσοκομεία και δικαστικά μέγαρα, σε όλη την Ελλάδα, μέσω της «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.». επισημαίνει ο Δημήτρης  Αναγνώπουλος Γενικός Γραμματέας Υποδομών σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στην ηλεκτρονική εφημερίδα «Attica Times» και την Οικονομική Αναλύτρια Δάφνη Γρηγοριάδη.

 

Η παράδοση του μεγαλύτερου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος το καλοκαίρι του 2025 είναι ένα έργο με βαρύνουσα σημασία για τη Δυτική Ελλάδα. Ποιες είναι οι κρίσιμες φάσεις που απομένουν μέχρι την ολοκλήρωση του;

Για το κομμάτι των 65 χλμ. που παραδίδεται τέλος Ιουλίου, ιδιαίτερης σημασίας τεχνικό αντικείμενο υπολείπεται στα σημεία κόμβων εισόδου και εξόδου, στις άνω και κάτω διαβάσεις, το τελευταίο στάδιο ασφαλτόστρωσης καθώς και οι εργασίες σήμανσης και οδικής ασφάλειας που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων στηθαία, διαγράμμιση κ.τ.λ.

Όσον αφορά στο τμήμα των 10 χλμ. που θα παραδοθεί τον Νοέμβριο, η ιδιαιτερότητα του εν λόγω τμήματος έγκειται στο γεγονός ταυτίζεται με το υφιστάμενο δίκτυο της Π.Ε.Ο. και, ως εκ τούτου, ότι οι εργασίες υλοποιούνται σταδιακά και τμηματικά.

 

Πως προχωρά το έργο του κόμβου Σχιστού και της Περιφερειακής Αιγάλεω;

Η τριπλή παρέμβαση στο Αιγάλεω είναι ένα έργο που δύναται να συμβάλει σε αυτή την κατεύθυνση και γι΄ αυτό περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό του Υπουργείου.

Το έργο  της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου και την ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά αφορά  στην ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, του Ημικόμβου Σκαραμαγκά για την σύνδεση της Περιφερειακής με την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου. Παράλληλα, θα αναβαθμιστεί ο υφιστάμενος ανισόπεδος κόμβος Σχιστού, θα κατασκευαστεί ανισόπεδος κόμβος στα Ναυπηγεία, θα αναδιαμορφωθεί η Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου και η Λεωφόρος Σχιστού στο τμήμα μεταξύ των παραπάνω κόμβων και θα υπάρξει μέριμνα για την  κατασκευή του απαιτούμενου δικτύου συλλεκτήρων ομβρίων στην περιοχή.

Στην παρούσα φάση, έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου και έχουν ήδη κηρυχθεί οι απαλλοτριώσεις. Βρισκόμαστε σε διαδικασίας οριστικοποίησης του χρηματοδοτικού εργαλείου, με τον προϋπολογισμό  του έργου να ανέρχεται σε €65 εκατ. Η δημοπράτηση του έργου  εκτιμάται να γίνει εντός του έτους, με ορίζοντα ολοκλήρωσης 36 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου, αφενός θα αναβαθμίσει το υπάρχον οδικό δίκτυο αλλά και θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Κηφισού, με την εξυπηρέτηση αυξημένης κίνησης.

 

Εκτός από τα μεγάλα οδικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη ποια άλλα έργα υποδομών περιλαμβάνονται στον γενικότερο σχεδιασμό σας για την επόμενη διετία, ιδίως σε περιοχές που χρειάζονται αναβάθμιση;

Όσον αφορά τις υποδομές συγκοινωνιών έχουμε 3 εμβληματικά έργα σε εξέλιξη:

  • Την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά
  • Την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας
  • Το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου

Επιπροσθέτως, ένα σημαντικό κομμάτι των έργων που έχουμε στον μεσοβραχυπρόθεσμο σχεδιασμό μας είναι τα πάσης φύσεως υδραυλικά έργα. Και αυτό γιατί βρισκόμαστε σε μια εποχή κλιματικής κρίσης, κατά την οποία η ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων καθίσταται ως ένας από τους πιο κρίσιμους και συνάμα απαιτητικούς στόχους της πολιτείας.

Και αυτό γιατί η θωράκιση και η λελογισμένη αξιοποίηση του υδάτινου δυναμικού γεννά προστιθέμενη αξία με πολλαπλούς αποδέκτες, όπως:

– η προστασία των οικοσυστημάτων,

– η διασφάλιση της βιώσιμης γεωργίας και βιομηχανίας,

– η ενίσχυση της κοινωνικής ευημερίας και

– η εξασφάλιση της ενεργειακής αυτάρκειας.

 

Την ίδια, στιγμή, εντείνεται η ανάγκη ενίσχυσης της αντιπλημμυρικής προστασίας, με έργα υποδομών που θα λαμβάνουν υπόψη τις νέες συνθήκες.

Η αναγκαιότητα αυτή θεωρώ ότι, ειδικά μετά τις θεομηνίες των τελευταίων ετών όπως ο Ιανός, o Daniel και ο Elias, δεν χωράει αμφισβήτηση.

Στην κατεύθυνση αυτή, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εφαρμόζει μια  δέσμη ολιστικών παρεμβάσεων στο πεδίο της διαχείρισης των υδάτινων πόρων.

Σχεδιάζει και υλοποιεί ένα σύνολο έργων ύδρευσης, άρδευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας, σε όλη την επικράτεια.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα υδατικών έργων των τελευταίων δεκαετιών, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 2,5 δισεκατομμύρια, με περισσότερα από 30 φράγματα σε φάση κατασκευής ή ωρίμανσης σε όλη τη χώρα, καθώς και πληθώρα άλλων υδραυλικών έργων.

Οι στόχοι μας είναι πολλαπλοί:

  • αντιμετώπιση του προβλήματος της λειψυδρίας,
  • αντιπλημμυρική θωράκιση ευάλωτων περιοχών,
  • υποστήριξη του πρωτογενούς τομέα.

Ενδεικτικά θα αναφέρω μερικά σημαντικά έργα αυτών των κατηγοριών το Φράγμα Αποσελέμη στο Ηράκλειο, το Φράγμα Ποταμών στο Ρέθυμνο, το Φράγμα Κελεφίνας στη Λακωνία, το Φράγμα Ασωπού στην Κορινθία και το Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο.

Επίσης τα συμπληρωματικά έργα για το φράγμα Μπραμιανών στο Λασίθι, το φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα, το μεγάλο έργο ύδρευσης Λευκάδας-Άρτας-Πρέβεζας, η κατασκευή πολλών λιμνοδεξαμενών αλλά και αρδευτικών δικτύων σε πολλές περιοχές της περιφέρειας.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και σε έργα αντιπλημμυρικής προστασίας όπως αυτά της Ν.Μάκρης, της Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης, Λουτρακίου-Περαχώρας και διευθέτησης ρεμάτων όπως αυτό της Ραφήνας, της Εσχατιάς, των Αχαρνών (Καναπίτσα), και του Ωραιοκάστρου.

Τέλος, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατασκευάζει, επίσης, δεκάδες δημόσια κτίρια, σχολεία, νοσοκομεία και δικαστικά μέγαρα, σε όλη την Ελλάδα, μέσω της «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.».

Πρόκειται για έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 416 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων, σχεδόν τα 297 εκατ. αφορούν υποδομές στην παιδεία, τα 70 εκατ. υποδομές στη Δικαιοσύνη, τα 22,5 εκατ. αφορούν υποδομές στην υγεία και 28 εκατ. € σε λοιπά δημόσια κτίρια.



Ροη Ειδήσεων