«Σας μάζεψα, αγαπημένα μου σημεία, όλα εδώ για να σας ανακοινώσω την απόφασή μου να εγκαταλείψω τον κόσμο της στίξης» δήλωσε η τελεία, σε μία κατάμεστη σελίδα γεμάτη γραμμές, πιο αποφασισμένη από ποτέ.
Αμέσως η σελίδα γέμισε οχλαγωγία. Το κόμμα, το θαυμαστικό, η άνω και κάτω τελεία, τα διαλυτικά, τα αποσιωπητικά, ακόμη και η άνω τελεία, άρχισαν να κοιτιούνται μεταξύ τους με απορία. Δεν πίστευαν «στα σημεία τους». Άρχισαν να μετακινούνται άναρχα από σειρά σε σειρά, μην μπορώντας να εξηγήσουν αυτή την απόφαση. Και η τελεία συνέχισε λέγοντας: «Μπορεί να είχαμε τις διαφωνίες μας όλα αυτά τα χρόνια, μπορεί ο ανταγωνισμός να ήταν έντονος, αλλά ο λόγος της αποχώρησής μου δεν είστε εσείς. Αυτά είχα να σας πω. Είμαι σίγουρη ότι θα τα βγάλετε πέρα και χωρίς εμένα». Αυτά είπε η τελεία και αμέσως έφυγε από το βήμα της πρώτης σειράς χωρίς ν’ αφήσει περιθώρια διαλόγου, όπως έκανε πάντοτε.
Όλα τα σημεία στίξης έμειναν στην ίδια σελίδα. Η μόνη που δεν έμεινε μαζί με όλα τα σημεία ήταν η άνω τελεία, αλλά η αντίδραση αυτή δεν έκανε σε κανένα σημείο εντύπωση, αφού ήταν γνωστή η αντιζηλία ανάμεσα σε τελεία και άνω τελεία. Ήταν σίγουρο ότι η άνω τελεία ετοίμαζε το σχέδιο της επόμενης μέρας στον κόσμο των στίξεων.
Το σούσουρο ήδη είχε ξεκινήσει. Η τελεία απομονώθηκε στο περιθώριο μιας αχνής γραμμής του σημειωματάριου ενός συγγραφέα, που δεν είχε προλάβει να αντιγράψει τις ιδέες και χρησιμοποιούσε ακόμη τις λερωμένες σελίδες από ένα ποτήρι ξεθυμασμένου κρασιού, που έριξε κατά λάθος όταν ξύπνησε έντρομος από τον καναπέ που τον είχε πάρει ο ύπνος όσο έγραφε για μια γυναίκα που της έλειπε ένα ένζυμο και μύριζε σαν ψάρι χωρίς λέπια, που κατόρθωνε να γλιστράει από τα χέρια όλων των ψαράδων που προσπαθούσαν να το πιάσουν τη στιγμή που η γυναίκα –που πάσχει από smell fish– τους παρατηρούσε, γιατί πίστευε ότι ένας ψαράς δεν θα αισθανόταν ενόχληση από τη μυρωδιά της – σε τέτοιο βαθμό τουλάχιστον που ένιωθε ο υπόλοιπος περίγυρός της· αυτό μπορεί να επιφέρει η καθυστέρηση μιας δόκιμης τελείας να αντικαταστήσει την κύρια τελεία, γιατί απλά βρέθηκε σε λάθος σειρά από έναν γραφιά που δεν ξεχώρισε καλά τις γραμμές, επειδή ξέχασε να φορέσει τα πρεσβυωπικά γυαλιά του. Όλα τα σημεία στίξης έμειναν στην ίδια σελίδα. Η μόνη που δεν έμεινε μαζί με όλα τα σημεία ήταν η άνω τελεία, αλλά η αντίδραση αυτή δεν έκανε σε κανένα σημείο εντύπωση, αφού ήταν γνωστή η αντιζηλία ανάμεσα σε τελεία και άνω τελεία. Ήταν σίγουρο ότι η άνω τελεία ετοίμαζε το σχέδιο της επόμενης μέρας στον κόσμο των στίξεων. Το κόμμα ήταν έντρομο γιατί ήξερε καλά ότι ένα μεγάλο μέρος της ευθύνης θα έπεφτε πάνω του. Δεν ήταν λίγες οι φορές που είχε εισπράξει την αγανάκτηση της τελείας, επειδή οι άνθρωποι δεν έπαιρναν τις ανάσες που έπρεπε και το μεγαλύτερο βάρος έπεφτε πάνω στην τελεία. Αυτό ήταν ένα γεγονός αδιαμφισβήτητο, για το οποίο όμως το κόμμα δεν έφταιγε. Πάντοτε η τελεία και το κόμμα διατηρούσαν σχέσεις αλληλοεκτίμησης και οι ρόλοι ήταν διακριτοί. Ποτέ δεν μπήκε η τελεία στα χωράφια του κόμματος ή το αντίστροφο. Και αυτό είχε εξασφαλίσει μία ομαλή ροή στον λόγο των ανθρώπων, είτε προφορικό είτε γραπτό.
Α’ Κεφάλαιο: Η ανακοίνωση
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Μία τελεία αποφασίζει να αποδράσει από τα σημεία στίξης. Η απόφασή της προέρχεται από το γεγονός ότι οι άνθρωποι δεν τη χρησιμοποιούν πια γιατί μιλούν ασταμάτητα, χωρίς να επεξεργάζονται τις σκέψεις τους. Τι ρόλο θα διαδραματίσουν στην υπόθεση το ερωτηματικό, η άνω και κάτω τελεία, τα αποσιωπητικά; Πώς θα αντιμετωπιστεί η φασιστική στάση του θαυμαστικού, που παραμόνευε για εξουσία; Ένας κόσμος χωρίς τελεία τι μπορεί να σημαίνει; Και τι θα γίνει με τα κακώς κείμενα της κοινωνίας; Ποιος θα τα φρενάρει; Μια ιστορία για τις τελείες του σύγχρονου κόσμου και την αξία τους στη ζωή μας. Μια ιστορία για τον άνθρωπο, όσα τον φρενάρουν αλλά και όσα πρέπει εκείνος να φρενάρει!
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα
Ο Γιάννης Ζευγώλης γεννήθηκε το 1978 στην Αθήνα. Κατάγεται από την Απείρανθο της Νάξου. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη Φιλοσοφική Σχολή της Αθήνας και συνέχισε τις σπουδές του στη Νομική Σχολή Αθηνών. Απέκτησε ειδίκευση στη Μετάφραση. Προηγούμενα βιβλία του: «Λογοχανείο» (συλλογή διηγημάτων), «Αστεγοσκόπιο» (συλλογή διηγημάτων), «Ο Κρεμάστρας» (σπονδυλωτό αφήγημα), «Καλημέρα» (μυθιστόρημα), «13033» (διηγήματα). Συμμετείχε δύο φορές στην εκπομπή «Άξιον Εστί» του Βασίλη Βασιλικού. Το Μονόπρακτο με τίτλο «Το σπίτι του Κωφού Ηθοποιού» διαβάστηκε στο Ηρώδειο. Το «Λογοχανείο» ανέβηκε με επιτυχία στο Θέατρο Αλκμήνη σε σκηνοθεσία Ζωής Ξανθοπούλου. Έγραψε τα κείμενα για το Roadtrip 2 και ήταν ένας από τους δύο συγγραφείς του Roadtrip 3 της Βιολέττας Γύρα. Το 2016 ανέβηκε το θεατρικό του έργο «Οδός Αστέγων» στο Θέατρο Κωφών Ελλάδος σε σκηνοθεσία Βασίλη Βυλαρά. Συνεργάστηκε στενά με τον Γιάννη Ζουγανέλη στο Φόρτσα Πατρίδα. Έχει γράψει πλήθος διαφημιστικών σεναρίων, τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών. Εργάζεται ασταμάτητα στον χώρο της Διαφήμισης και της Επικοινωνίας από το 2000. Από το 2024 διατελεί Ειδικός Σύμβουλος του Δημάρχου Ηλιούπολης.
πηγή: bookpress.gr