Συνελήφθη ο 57χρονος κυβερνήτης του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη μαρίνα της Βουλιαγμένης λίγο μετά την απογείωσή του, με τις Αρχές να του αποδίδουν κατηγορίες για “επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία”, “σωματική βλάβη από αμέλεια” και “παραβάσεις του πληρώματος σε περίπτωση κατάστασης ανάγκης”.
Το ελικόπτερο τύπου Airbus AS355 είχε απογειωθεί από τον Ασπρόπυργο, με ενδιάμεσο σταθμό τη μαρίνα για επιβίβαση τεσσάρων επιβατών με προορισμό τη Μύκονο. Κατά την απογείωση και ενώ βρισκόταν περίπου ένα μέτρο πάνω από το έδαφος, το παρέσυραν ισχυρές ριπές ανέμου, με αποτέλεσμα να πέσει με τη δεξιά του πλευρά στη θάλασσα, κοντά στον πράσινο φανό εισόδου.
Οι τέσσερις επιβάτες, όλοι Αμερικανοί υπήκοοι (δύο άνδρες και δύο γυναίκες), καθώς και ο πιλότος κατάφεραν να απεγκλωβιστούν μόνοι τους και να κολυμπήσουν μέχρι τα βράχια. Εκεί τους περισυνέλεξε λέμβος της μαρίνας και μεταφέρθηκαν στην προβλήτα, απ’ όπου παρελήφθησαν από το ΕΚΑΒ. Όλοι ήταν καλά στην υγεία τους, εκτός από μία γυναίκα –έγκυο– η οποία μεταφέρθηκε προληπτικά σε ιδιωτική μαιευτική κλινική.
Το ελικόπτερο βυθίστηκε, ενώ πλωτό φράγμα τοποθετήθηκε από τον διαχειριστή της μαρίνας για να αποτραπεί ρύπανση. Στη συνέχεια, ανασύρθηκε με γερανό και δύτη και μεταφέρθηκε στο αεροδρόμιο Τατοΐου για τεχνικό έλεγχο.
Σύμφωνα με τις πρώτες μαρτυρίες των επιβατών, η πτώση οφείλεται στον δυνατό άνεμο που επικρατούσε την ώρα της απογείωσης. Η πέμπτη επιβάτιδα, η έγκυος γυναίκα, δεν κατέθεσε λόγω της κατάστασής της. Ειδικοί πιλότοι που μελέτησαν το περιστατικό επισημαίνουν ότι ο κυβερνήτης “θα έπρεπε να στραφεί δεξιά, κόντρα στον άνεμο”, αντί να επιχειρήσει στροφή αριστερά, εκθέτοντας το σκάφος σε “ούριο άνεμο”, συνθήκη εξαιρετικά επικίνδυνη για απογείωση.
Επιπλέον, τεχνικοί παράγοντες ενδέχεται να συνέβαλαν στην πτώση. Το συγκεκριμένο μοντέλο, αν και δικινητήριο, δεν διακρίνεται για την ισχύ του σε πλήρες φορτίο, ιδιαίτερα όταν απογειώνεται από σημεία με υψομετρικές ιδιαιτερότητες, όπως η μαρίνα της Βουλιαγμένης. Παρά τα 3 τόνους βάρος, το ελικόπτερο δεν πληρούσε τις απαιτήσεις κατηγορίας Performance A.
Η άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής, του Λιμενικού, του ΕΚΑΒ και της Astir Marina ήταν καθοριστική για τη διάσωση των επιβαινόντων. Όπως ανέφερε η Astir Marina: “Δεν έχει προκληθεί θαλάσσια ρύπανση και για προληπτικούς λόγους τοποθετήθηκαν πλωτά φράγματα στην περιοχή.”
Σημαντικό είναι και το γεγονός πως η απογείωση δεν πραγματοποιήθηκε από το αδειοδοτημένο ελικοδρόμιο του Αστέρα, αλλά από σημείο της μαρίνας που χρεώνει 350 ευρώ ανά πτήση. Η πτήση αφορούσε τη μεταφορά Αμερικανών τουριστών προς τη Μύκονο, μέσω της εταιρείας Ariston Aviation. Μάλιστα, είχε προγραμματιστεί και δεύτερη πτήση με άλλους τουρίστες, η οποία ακυρώθηκε μετά το συμβάν.
Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη, με ειδικούς να μελετούν τόσο το τεχνικό ιστορικό του ελικοπτέρου όσο και τις μετεωρολογικές συνθήκες τη στιγμή της απογείωσης.
Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού επιβεβαιώνει το συμβάν, τονίζοντας πως:
«Το ελικόπτερο αιωρήθηκε λόγω των ισχυρών ριπών ανέμου και έπεσε με την εμπρός δεξιά πλευρά στη θάλασσα. Με μέριμνα του φορέα διαχείρισης της μαρίνας τοποθετήθηκε πλωτό προστατευτικό φράγμα, ενώ με τη συνδρομή δύτη και γερανού ανελκύστηκε και μεταφέρθηκε στο Τατόι προς διερεύνηση των συνθηκών του ατυχήματος.»
Αξίζει να αναφερθεί ότι από το 2018, ο δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, είχε εκφράσει σοβαρές επιφυλάξεις για τη λειτουργία ελικοδρομίου στη μαρίνα. Είχε αναφέρει ότι λόγω της γεωμορφολογίας του Λαιμού, “δεν μπορεί να αδειοδοτηθεί ποτέ”, επικαλούμενος την τεχνική αρχή του “επιπέδου ελευθερώσεως εμποδίων”.