Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η μεγάλη διακλαδική άσκηση ARGO‑25, που διεξήχθη από τις 5 έως τις 9 Ιουλίου σε περιοχές του Βόλου και της Νότιας Εύβοιας. Στόχος η ενίσχυση της διαλειτουργικότητας Ελλάδας–Γαλλίας σε σενάρια αμφίβιας επιχειρησιακής δράσης και αντιμετώπισης αεροπορικής απειλής.
Σύνθεση Δυνάμεων
-
Γαλλία: Αμφίβιο ελικοπτεροφόρο LHD Dixmude με ταξιαρχία 350 ανδρών, τροχοφόρα τεθωρακισμένα VBCI, επιθετικά ελικόπτερα Gazelle και Super Puma, καθώς και αποβατικά EDAR & CTM .
-
Ελλάδα: Τμήματα «Σκιών του Αιγαίου» (Πεζοναύτες ΔΕΠ), ελικόπτερα ΣΞ, φρεγάτες ΠΝ, μαχητικά F‑16 ΠΑ και προσωπικό συνδέσμων.
Κύρια Σενάρια
-
Αμφίβια Απόβαση: Εξέλιξη «χύμα στην ακτή» και ταχεία ανακατάληψη παραλιακού μετώπου.
-
ADEX: Κοινή άσκηση αντι-αεροπορικής άμυνας (Air Defence Exercise).
-
ἐλλην–γαλλική Συνεκπαίδευση Ειδικών Δυνάμεων & συνένωση ναυτικών μονάδων .
Προβλήματα Εξοπλισμού
Παρά την επιτυχία, αναδείχθηκαν σοβαρές ελλείψεις των Ελλήνων Πεζοναυτών:
-
Αποβατικά μέσα: Τα ελληνικά αρματαγωγά παραμένουν «δεμένα» στη Σαλαμίνα, ενώ ναύσταθμος στον Παγασητικό δεν υλοποιήθηκε.
-
Αμφίβια οχήματα: Ακύρωση συμφωνίας για παραχώρηση 76 AAV‑7 από ΗΠΑ, αφήνοντας σε χρήση τα παρωχημένα ΑΒΑΚ Β’ ΠΠ.
-
Ελικοπτεροφόρο: Μόνιμη εξάρτηση από το γαλλικό Mistral, χωρίς αντίστοιχο ελληνικό πλοίο.
Στην αντίπερα όχθη, η Τουρκία αναπτύσσει το εθνικό αμφίβιο όχημα ΖΑΗΑ, ενισχύοντας άμεσα τις δυνατότητες του ελικοπτεροφόρου της Anadolu .
Το Argo‑25 κατέδειξε το υψηλό επίπεδο συνεργασίας με τη Γαλλία, αλλά και την επείγουσα ανάγκη εκσυγχρονισμού των μέσων αποβατικών – και όχι μόνο – των Ελληνικών Πεζοναυτών, ώστε να ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις σύγχρονων αμφίβιων επιχειρήσεων .