Σάββατο 12 Ιουλίου 2025


ΑρχικήΠρόσωπαΣυνεντεύξειςΓεώργιος Ρούντας, βουλευτής Λαρίσης "ΝΙΚΗ": «Ο Πρωθυπουργός εργαλειοποιεί την Πίστη»

Γεώργιος Ρούντας, βουλευτής Λαρίσης “ΝΙΚΗ”: «Ο Πρωθυπουργός εργαλειοποιεί την Πίστη»

Ο Γεώργιος Ρούντας είναι ένας σύγχρονος πολιτικός με ισχυρά νομικά εφόδια και ουσιαστική παρουσία στον δημόσιο διάλογο. Δικηγόρος και πολιτικός επιστήμονας, εκλέχθηκε Βουλευτής Λαρίσης στις εθνικές εκλογές του Ιουνίου 2023 με την ΝΙΚΗ και είναι Αντιπρόεδρος του κινήματος, αναλαμβάνοντας έτσι ενεργό ρόλο στα κοινά με όραμα και συνέπεια.

Με καταγωγή από τα Ζαγοροχώρια Ηπείρου και την Κορινθία, μεγάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε στη Νομική Σχολή του ΕΚΠΑ, συνεχίζοντας τις σπουδές του σε μεταπτυχιακό επίπεδο με εξειδίκευση στη Διακυβέρνηση και τις Δημόσιες Πολιτικές. Έχει υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία ως έφεδρος υπαξιωματικός των Ειδικών Δυνάμεων και διαθέτει σημαντική εμπειρία σε ζητήματα Κτηματολογίου και Δημόσιας Διοίκησης.


Η ενεργός του δράση στον νομικό κόσμο, καθώς και η ενασχόλησή του με τις θεσμικές και κοινωνικές προκλήσεις της εποχής, τον καθιστούν μια από τις δυναμικές φωνές της νέας γενιάς του ελληνικού Κοινοβουλίου.

Στην εφ’ όλης της ύλης συνέντευξή του στη δημοσιογράφο Κορίνα Τριανταφύλλου και τους Atticatimes, ο Βουλευτής Λάρισας της ΝΙΚΗΣ, Γεώργιος Ρούντας, τοποθετείται με σαφήνεια και αιχμηρό πολιτικό λόγο για τις εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων, αναλύοντας καίρια ζητήματα που απασχολούν την ελληνική κοινωνία.

Ο κ. Ρούντας σχολιάζει την πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Άγιο Όρος και τις αντιδράσεις από πλευράς Ιερών Μονών, κάνοντας λόγο για «επικοινωνιακή εργαλειοποίηση της Ορθόδοξης Πίστης», ενώ παράλληλα εξαπολύει δριμεία κριτική στις κυβερνητικές πολιτικές που – όπως υποστηρίζει – προσβάλλουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ελληνικής κοινωνίας.

Στην ίδια συνέντευξη, εκφράζει ξεκάθαρη αντίθεση στην καθιέρωση του Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.), τονίζοντας τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την ελευθερία, την ιδιωτικότητα, τα προσωπικά δεδομένα, αλλά και τη θρησκευτική και πνευματική συνείδηση των πολιτών, κάνοντας λόγο για «ψηφιακή δυστοπία».

Τέλος, παρουσιάζει τις προτεραιότητες του κοινοβουλευτικού του έργου με έμφαση στις παρεμβάσεις για τη Λάρισα και τη Θεσσαλία. Κάνει ειδική μνεία στον πρωτογενή τομέα, στις δυσκολίες που βιώνουν αγρότες και κτηνοτρόφοι, στο δημογραφικό πρόβλημα, καθώς και στην ανάγκη ουσιαστικής στήριξης της περιφέρειας μέσα από δίκαιες και στοχευμένες πολιτικές.

 

 

Πώς σχολιάζετε την πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Άγιο Όρος και την άρνηση ορισμένων Ιερών Μονών να τον δεχτούν; Τι μήνυμα στέλνει αυτή η στάση από την πλευρά της Εκκλησίας και πώς την ερμηνεύετε πολιτικά αλλά και θεσμικά;

 

Ο Πρωθυπουργός έχει συνηθίσει να αποδίδει χαρακτηρισμούς σε πολιτικούς αντιπάλους του, αφενός μεν διότι έχει ένδεια επιχειρημάτων αφετέρου δε διότι έχει αποτύχει η πολιτική του. Είναι πολλές οι φορές που αποδίδει κατηγορίες για εργαλειοποίηση της Ορθόδοξης Πίστης. Η πραγματικότητα όμως τον διαψεύδει περίτρανα και του επιστρέφει την κατηγορία. Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στην ΝΙΚΗ όσες φορές τα στελέχη μας επισκέπτονται το Άγιον Όρος, αυτό γίνεται αθόρυβα, προσωπικά και καθαρά για προσκυνηματικούς λόγους, χωρίς κάμερες και φωτογραφίες. Άρα λοιπόν εκείνος είναι αυτός, ο οποίος εργαλειοποιεί την Πίστη και προσπαθεί να την αναγάγει σε μοχλό πίεσης και βελτίωσης της εικόνας του επικοινωνιακά. Ειδικά μάλιστα σε μία περίοδο, όπου η κυβέρνησή του έχει απαξιωθεί πλήρως από τα σκάνδαλα στα οποία έχει υποπέσει, η επιλογή του να επισκεφθεί το περιβόλι Της Παναγίας μας βάζει σε δεύτερες σκέψεις. Τα αποτελέσματα των νεοεποχίτικων και ανθελληνικών νομοθετημάτων του, όπως ο ψευτογάμος λοάτκι και τα πλήγματα στον ιερό θεσμό της παραδοσιακής οικογένειας και ο εξευτελισμός της μητρότητας και της πατρότητας, είναι λογικό και απολύτως φυσιολογικό να προκαλέσουν αντιδράσεις όχι μόνο στην Ελληνική κοινωνία σύσσωμη αλλά και στην κοινότητα του Αγίου Όρους. Έχει σπείρει τον διχασμό παντού και αυτό είναι ολέθριο. Δυστυχώς όμως η πολιτική αλαζονεία και το αίσθημα πολιτικής υπεροχής, τα οποία χαρακτηρίζουν την Κυβέρνηση και φυσικά τον Πρωθυπουργό, δεν του επιτρέπουν να αντικρίσει την πραγματικότητα, ότι δηλαδή οι Θεσμοί και φυσικά η Ελλάδα του γυρίζουν την πλάτη ως ένδειξη διαμαρτυρίας.

 

Η καθιέρωση του Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.) για κάθε πολίτη έχει προκαλέσει ανησυχίες σε μερίδα της κοινωνίας, κυρίως για ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων και ψηφιακής παρακολούθησης. Γνωρίζουμε την αντίθεση της “Νίκης” στην υποχρεωτικότητα. Που έγκειται κυρίως για εσάς το πρόβλημα για την νέα αυτή ψηφιακή ταυτότητα και τι προτείνετε στους πολίτες που εκφράζουν ενστάσεις;

Ο Προσωπικός Αριθμός ως δημόσια πολιτική πάσχει από πολλές οπτικές και αυτό είναι προσωπική ευθύνη όχι μόνο της τωρινής Κυβέρνησης αλλά και όσων προηγήθηκαν και άκριτα και χωρίς υπευθυνότητα στηρίξαν το ζήτημα αυτό. Είναι ζήτημα Δημοκρατίας, Ελευθερίας, προστασίας των προσωπικών δεδομένων, απροϋπόθετης άσκησης και απόλαυσης ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, προστασίας της ιδιωτικότητας, εθνικής ασφάλειας και φυσικά έχει και πνευματική διάσταση.

Δυστυχώς στην σύγχρονη εποχή η τεχνολογία εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς ενώ οι νομοθεσίες ακολουθούν ασθμαίνοντας. Μάλιστα όταν η εφεύρεση, η εξέλιξη και η εμπορική χρήση των τεχνολογιών γίνεται από μεγάλες διεθνείς εταιρείες, οι οποίες απολαμβάνουν τεράστια οικονομικά κέρδη, είναι προφανές, ότι κάθε έννοια δημοκρατίας, ελευθερίας και σεβασμού της προσωπικότητας του ατόμου δυστυχώς καταργείται. Ο άνθρωπος μεταπίπτει από πρόσωπο σε πληροφορία, πλέον γίνεται μέρος των big data και αποτελεί αντικείμενο αγοράς και πώλησης.

Βιώνουμε την 4η βιομηχανική επανάσταση ή αλλιώς την 1η βιοτεχνολογική επανάσταση, με προμετωπίδα την διασύνδεση ανθρώπου και μηχανής. Πλέον μεταβαίνουμε από την κοινωνία του ανθρωπισμού στην κοινωνία του μετανθρωπισμού. Σε αυτό το πλαίσιο κινείται και ο προσωπικό αριθμός, είναι η εισαγωγή της δυστοπίας. Οι ενστάσεις μας συνοπτικά βρίσκονται στα εξής σημεία :

-Η τεχνολογία δεν είναι ουδέτερη, κάθε σύστημα καταγραφής πληροφοριών εντάσσεται σε άλλο σύστημα διαχείρισης της πληροφορίας. Η πληροφορία είναι γνώση, είναι δύναμη, είναι χρήμα, είναι κέρδος, εντάσσεται σε λογική αγοράς και πώλησης. Ο άνθρωπος μεταπίπτει σε αντικείμενο αγοράς

– Δεν αντιμετωπίζει την γραφειοκρατία ο Προσωπικός Αριθμός, αντιθέτως προωθεί την δημιουργία προφίλ για κάθε πολίτη. Οι κρατικές υπηρεσίες ήδη διαθέτουν διαλειτουργικά ψηφιακά συστήματα και βάσεις δεδομένων, ικανές να ανταλλάσσουν πληροφορίες με ασφάλεια και ακρίβεια

– Παραβίαση της αρχής ελαχιστοποιήσεως των δεδομένων. Ο Προσωπικός Αριθμός λειτουργεί ως μία υπερταυτότητα, η οποία συνδέεται με τα πάντα. Είναι ένα κλειδί, το οποίο ανοίγει όλες τις πόρτες τις ανθρώπινης δραστηριότητάς, άρα υπάρχει τεράστιος κίνδυνος ασφάλειας των δεδομένων

-Ο Προσωπικός αριθμός δεν προέκυψε με ουσιαστικό και αληθή κοινωνικό διάλογο ούτε και με πραγματική δημοκρατική λογοδοσία. Η διαβούλευση του νόμου 4727/2020 διήρκησε μόνο μία εβδομάδα σε περίοδο εγκλεισμού, γεγονός που εμπόδισε τους Έλληνες να τον αντιληφθούν. Δεν ζήτησε την γνωμοδότηση της ΑΠΔΠΧ (Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα), η οποία στην υπ’ αριθμόν 1/2024 γνωμοδότησή της το κατήγγειλε.

– Με αντικοινοβουλευτικό τρόπο και νυχτερινή τροπολογία η Κυβέρνηση συνδέει τον Προσωπικό Αριθμό με την ηλεκτρονική ταυτότητα, καθότι πλέον τον αποθηκεύουν στο chip αλλά και τον αναγράφουν επάνω στις νέες ταυτότητες εμφανώς, κάτι το οποίο το απαγορεύει η υπ’ αριθμόν 1/2025 γνωμοδότηση της ΑΠΔΠΧ (Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα) αλλά και η σχετική απόφαση-γνωμοδότηση του ΣτΕ επί του προεδρικού διατάγματος, την έκδοση του οποίου προβλέπει ο ίδιος ο νόμος του προσωπικού αριθμού 4727/20. Αυτό σημαίνει, ότι ο οποιοσδήποτε μπορεί να υποκλέψει ή αντιγράψει ή να αποστηθίσει τον προσωπικό αριθμό και να τον χρησιμοποιήσει αντί του αληθινού κατόχου

-Είναι υποχρεωτικός άρα δυστοπικός και όχι δημοκρατικός, οδηγεί σε κοινωνικό αποκλεισμό

– Αφού δεν καταργεί τους επιμέρους αριθμούς και όπως υφίσταται η κατάσταση μπορούμε να συναλλασσόμαστε με το δημόσιο, τότε για ποιο λόγο να εκδοθεί ένας ακόμη αριθμός;

– Υφίστανται κίνδυνοι εθνικής κυριαρχίας και ψηφιακής υποτέλειας στο πλαίσιο της ψηφιακής διακυβέρνησης, αφού συνεχώς ακούμε για κυβερνοεπιθέσεις και κλοπή δεδομένων

-Μπορεί να δίνουμε προσωπικά δεδομένα σε ψηφιακές εφαρμογές αλλά αυτό γίνεται όποτε θέλουμε εμείς και μόνο με δική μας ρητή συναίνεση και απόφαση και μόνο για την συγκεκριμένη χρήση της συγεκριμένης ψηφιακής εφαρμογής

– Παραβιάζεται ευθέως το Ορθόδοξο Χριστιανικό συναίσθημα και η πνευματική ελευθερία του κυρίαρχου Ελληνικού λαού, ο οποίος για λόγους πνευματικούς αρνείται να τον παραλάβει. Προσβάλλεται η μοναδικότητα του προσώπου, όπως θεμελιώνεται στην Ορθόδοξη Πίστη μας.

 

 

Σε επίπεδο Κοινοβουλευτικού Έργου, ποια είναι τα βασικά θέματα που έχετε θέσει ως προτεραιότητα για τη Λάρισα και τη Θεσσαλία γενικότερα; Υπάρχουν συγκεκριμένες παρεμβάσεις που σχεδιάζετε ή έχετε ήδη δρομολογήσει;

Αν και η κυβέρνηση έχει απαξιώσει πλήρως την ποιότητα του Κοινοβουλευτικού ελέγχου, καθότι είτε δεν απαντά, είτε αργεί να απαντήσει είτε απαντά εντελώς περιληπτικά στις σχετικές ερωτήσεις, τις οποίες καταθέτει σύσσωμη η αντιπολίτευση, εν τούτοις εμείς αξιοποιούμε το θεμελιώδες για κάθε δημοκρατία μέσο του κοινοβουλευτικού ελέγχου με γραπτές και επίκαιρες ερωτήσεις, με αιτήσεις κατάθεσης εγγράφων, για όλα τα εθνικά θέματα, ένα εκ των οποίων αποτελεί η ανάκαμψη της Θεσσαλίας ευρύτερα και της Λάρισας ειδικότερα. Η Θεσσαλία αποτέλεσε έναν τόπο πειραματισμού και δοκιμασιών τα τελευταία χρόνια. Αρχής γενομένης από τα καταστροφικά μνημόνια και εν συνεχεία με τα μέτρα της πανδημίας και το ισοπεδωτικό πέρασμα του Daniel. Ο πρωτογενής τομέας αποτελεί τον πυλώνα της οικονομίας και οι αγρότες/κτηνοτρόφοι είναι κάτω από τη δαμόκλειο σπάθη των χρεών, των δανείων και της έλλειψης ρευστότητας. Παράλληλα, οι ακραίες κλιματικές συνθήκες έχω επηρεάσει στο μέγιστο βαθμό την παραγωγή και τα founds καραδοκούν να εκμεταλλευτούν κάθε ευκαιρία που τους παρουσιάζεται, αγοράζοντας αγροτική γη από τις τράπεζες κάτω του κόστους και χωρίς ενόχληση από άλλους ενδιαφερόμενους αγρότες. Η τοπική κοινωνία και η μικρομεσαία επιχειρηματικότητά της, που στηρίζεται κατά κύριο λόγο στους αγροκτηνοτρόφους που εναποθέτουν τα χρήματά τους σε αυτήν, στενάζει κάτω από την υψηλή φορολογία του κράτους και τις παράλογες απαιτήσεις του κάθε υπουργού Οικονομικών και του επιτελείου του. Μέσα σε αυτή τη δυσχερή και ανεπίτρεπτη κατάσταση οι Θεσσαλία μαστίζεται από την υπογεννητικότητα δίνοντας μια επιπλέον αρνητική προσθήκη στο δημογραφικό ψηφιδωτό της Ελλάδας μας. Οι νέοι αρνούνται να πάνε στην ύπαιθρο να δουλέψουν και να μετεγκατασταθούν αρκούμενοι στην ανεργία της πόλης και στα ψεύτικα θέλγητρά της. Αυτοί είναι οι πυλώνες επάνω στους οποίους θεμελιώσαμε και οργανώσαμε το κοινοβουλευτικό μας έργο και τις δράσεις μας μέχρι τώρα και φυσικά θα συνεχίζουμε για το καλύτερο αποτέλεσμα



Ροη Ειδήσεων