Δευτέρα 28 Ιουλίου 2025


ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΣκληρός ανταγωνισμός στα ευρωπαϊκά λιμάνια – Ο Πειραιάς κρατά την πέμπτη θέση,...

Σκληρός ανταγωνισμός στα ευρωπαϊκά λιμάνια – Ο Πειραιάς κρατά την πέμπτη θέση, στην κορυφή το Ρότερνταμ

Με αύξηση 4,9% στο πρώτο εξάμηνο του 2025, το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει τον ρόλο του στην εφοδιαστική αλυσίδα της Ευρώπης

Ο ευρωπαϊκός χάρτης των εμπορευματικών μεταφορών αναδιαμορφώνεται, καθώς τα μεγάλα λιμάνια της Ε.Ε. επιδίδονται σε έντονο ανταγωνισμό για τις πρώτες θέσεις στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Το λιμάνι του Πειραιά, παρά τις ισχυρές πιέσεις, διατηρεί την πέμπτη θέση πανευρωπαϊκά, καταγράφοντας αξιοσημείωτη αύξηση 4,9% στο πρώτο εξάμηνο του 2025.


Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ – υπό τη διαχείριση της Cosco Shipping Ports – διακίνησαν 2,054 εκατομμύρια TEU, έναντι 1,958 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Μαζί με τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ, που προσέθεσε περίπου 400.000 TEU, ο συνολικός όγκος διαμορφώθηκε στα 2,45 εκατομμύρια TEU.

Αυτό επιτρέπει στον Πειραιά να παραμείνει μπροστά από άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια, αν και βρίσκεται κάτω από τη Βαλένθια, η οποία συνεχίζει να προηγείται στην τέταρτη θέση.

Στην κορυφή του ευρωπαϊκού πίνακα βρίσκεται εκ νέου το Ρότερνταμ, με 7 εκατ. TEU και αύξηση 2,7%, ενώ ακολουθούν:

  • Αμβέρσα – Μπριζ, με 6,91 εκατ. TEU (+3,7%)
  • Αμβούργο, στην τρίτη θέση, με ρυθμό αύξησης 6,3% το πρώτο τρίμηνο, που αναμένεται να φέρει τον συνολικό όγκο πάνω από τα 3,8 εκατ. TEU για το εξάμηνο.

Ο Πειραιάς, παρότι μικρότερος σε απόλυτους αριθμούς, παραμένει κομβικός κόμβος στη νοτιοανατολική πύλη της Ευρώπης, ενισχύοντας τον ρόλο του στον παγκόσμιο χάρτη της εφοδιαστικής.

ρατά την πέμπτη θέση, στην κορυφή το Ρότερνταμ

Με αύξηση 4,9% στο πρώτο εξάμηνο του 2025, το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει τον ρόλο του στην εφοδιαστική αλυσίδα της Ευρώπης

Ο ευρωπαϊκός χάρτης των εμπορευματικών μεταφορών αναδιαμορφώνεται, καθώς τα μεγάλα λιμάνια της Ε.Ε. επιδίδονται σε έντονο ανταγωνισμό για τις πρώτες θέσεις στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Το λιμάνι του Πειραιά, παρά τις ισχυρές πιέσεις, διατηρεί την πέμπτη θέση πανευρωπαϊκά, καταγράφοντας αξιοσημείωτη αύξηση 4,9% στο πρώτο εξάμηνο του 2025.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ – υπό τη διαχείριση της Cosco Shipping Ports – διακίνησαν 2,054 εκατομμύρια TEU, έναντι 1,958 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Μαζί με τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ, που προσέθεσε περίπου 400.000 TEU, ο συνολικός όγκος διαμορφώθηκε στα 2,45 εκατομμύρια TEU.

Αυτό επιτρέπει στον Πειραιά να παραμείνει μπροστά από άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια, αν και βρίσκεται κάτω από τη Βαλένθια, η οποία συνεχίζει να προηγείται στην τέταρτη θέση.

Στην κορυφή του ευρωπαϊκού πίνακα βρίσκεται εκ νέου το Ρότερνταμ, με 7 εκατ. TEU και αύξηση 2,7%, ενώ ακολουθούν:

  • Αμβέρσα – Μπριζ, με 6,91 εκατ. TEU (+3,7%)
  • Αμβούργο, στην τρίτη θέση, με ρυθμό αύξησης 6,3% το πρώτο τρίμηνο, που αναμένεται να φέρει τον συνολικό όγκο πάνω από τα 3,8 εκατ. TEU για το εξάμηνο.

Ο Πειραιάς, παρότι μικρότερος σε απόλυτους αριθμούς, παραμένει κομβικός κόμβος στη νοτιοανατολική πύλη της Ευρώπης, ενισχύοντας τον ρόλο του στον παγκόσμιο χάρτη της εφοδιαστικής.



Ροη Ειδήσεων