Κυριακή 3 Αυγούστου 2025


ΑρχικήΕιδήσειςΠολιτικήΔιαγωνισμός 2,98 εκατομμυρίων για το δίκτυο τρόλεϊ που… σχεδιάζεται να καταργηθεί

Διαγωνισμός 2,98 εκατομμυρίων για το δίκτυο τρόλεϊ που… σχεδιάζεται να καταργηθεί

Του Κίμωνα Λογοθέτη

Με απόφαση της ΟΣΥ, προκηρύσσεται εκ νέου διαγωνισμός ύψους 2.988.850 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) για εργασίες στο εναέριο δίκτυο ηλεκτροδότησης των τρόλεϊ, την ώρα που η κυβέρνηση σχεδιάζει τη σταδιακή κατάργηση του συστήματος και την αντικατάστασή του με ηλεκτρικά λεωφορεία.


Ο διαγωνισμός προβλέπει αντικαταστάσεις στύλων, αποξηλώσεις καλωδίων, βαφές, επισκευές βάσεων και δύο χρόνια ψηφιακής καταγραφής του δικτύου. Πρόκειται για έργο ευρείας κλίμακας – όχι για συντήρηση ασφαλείας, αλλά για ολική παρέμβαση σε ένα δίκτυο με ημερομηνία λήξης.

Πρόκειται για μια κίνηση που γεννά εύλογα ερωτήματα ως προς τη σκοπιμότητα, το timing αλλά και τη διαχείριση δημόσιων πόρων.

Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει αντικατάσταση 600 μεταλλικών στύλων, αποξήλωση 700 παλιών ή επικίνδυνων, επισκευή βάσεων, βάψιμο, αφαίρεση 16.000 μέτρων καλωδίων και ψηφιακή καταγραφή του δικτύου για δύο χρόνια. Αν αυτό το έργο προγραμματιζόταν ως μέρος μιας συνολικής στρατηγικής διατήρησης του τρόλεϊ ως βιώσιμου μέσου αστικής μεταφοράς, θα ήταν θεμιτό. Ωστόσο, την ίδια στιγμή που το Υπουργείο Μεταφορών κάνει λόγο για σταδιακή αντικατάσταση των τρόλεϊ με ηλεκτρικά λεωφορεία, η συγκεκριμένη επένδυση μοιάζει απολύτως παράλογη.

Αν ο στόχος είναι η πλήρης κατάργηση του δικτύου μέσα στα επόμενα χρόνια, τότε γιατί ξοδεύονται σήμερα σχεδόν 3 εκατομμύρια ευρώ για τη συντήρησή του; Για λόγους ασφάλειας, θα μπορούσε κάλλιστα να περιοριστεί το έργο στην αποξήλωση των ανενεργών ή επικίνδυνων τμημάτων, που παραμένουν εγκαταλελειμμένα σε δεκάδες σημεία της Αθήνας και του Πειραιά. Επιπλέον, η ίδια η ΟΣΥ έχει παραδεχθεί ότι διαθέτει ήδη 845 μεταλλικούς στύλους σε αποθήκες – εξοπλισμός που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στοχευμένα, χωρίς νέα προμήθεια και χωρίς φουσκωμένο κόστος.

Αντί γι’ αυτό, ο νέος διαγωνισμός έρχεται με υπερδιπλάσιο προϋπολογισμό σε σχέση με τον προηγούμενο (που κηρύχθηκε άγονος), και με διαδικασίες επίσπευσης, χωρίς καμία σαφή απάντηση για το τι εξυπηρετεί τελικά. Το ερώτημα δεν είναι απλώς τεχνικό ή δημοσιονομικό. Είναι πολιτικό: μπορεί το κράτος να προχωρά σε δαπάνες εκατομμυρίων για ένα σύστημα που σχεδιάζει να αποσύρει;

Αν το δίκτυο πρόκειται να διατηρηθεί, τότε να ανακοινωθεί. Αν όμως σχεδιάζεται η πλήρης κατάργηση, τότε η σημερινή επένδυση είναι σπατάλη. Η διοίκηση της ΟΣΥ και το οφείλει ξεκάθαρες απαντήσεις.



Ροη Ειδήσεων