Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατήγγειλε επίσημα την πλοιοκτήτρια εταιρεία για παραλείψεις στις προβλεπόμενες διαδικασίες αποκόλλησης και ναυαγιαίρεσης, 14 ώρες μετά την προσάραξη του πλοίου:
-
Δεν έχει κατατεθεί ούτε σχέδιο αποκόλλησης, ούτε έχει οριστεί εξειδικευμένη εταιρεία για την επιχείρηση.
-
Το γεγονός χαρακτηρίζεται από το Υπουργείο ως σοβαρό ζήτημα για τη διασφάλιση των περιουσιών και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
-
Η καθυστέρηση του καπετάνιου στην ενημέρωση των Αρχών προκάλεσε νέα ερωτήματα. Ο πλοίαρχος προσήχθη και εξετάζεται στο πλαίσιο της προανάκρισης.
Καταγγελίες επιβατών: “Μας έσωσαν εθελοντές”
Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλούν οι μαρτυρίες επιβατών, που κάνουν λόγο για παντελή έλλειψη ενημέρωσης:
-
Δεν δόθηκαν οδηγίες από το πλήρωμα ή τον πλοίαρχο.
-
Οι επιβάτες χρησιμοποίησαν μόνοι τους σωσίβια και οδηγήθηκαν από εθελοντές με βάρκες στην ξηρά.
-
“Μας έβγαλαν με σιδερένια σκάλα”, ανέφερε χαρακτηριστικά επιβάτης, τονίζοντας την απουσία επαγγελματικής διαχείρισης της εκκένωσης.
Τι έγινε
Το πλοίο εκτελούσε το δρομολόγιο προς Αγία Μαρίνα όταν προσάραξε σε ξέρα κοντά στη βραχονησίδα Γλάρος. Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) δυσκολεύτηκε να επικοινωνήσει με τον καπετάνιο, παρά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες. Η Λιμενική Αρχή διενεργεί προανάκριση για ενδεχόμενες ευθύνες και παραλείψεις.
Εν αναμονή εξελίξεων
Η υπόθεση έχει λάβει πλέον δικαστική διάσταση, ενώ παρακολουθείται στενά από τις αρχές για:
Ποινικές ευθύνες της εταιρείας και του πλοιάρχου.
Κίνδυνο ρύπανσης από πιθανή διαρροή καυσίμων.
Επιπτώσεις στην ασφάλεια ναυσιπλοΐας και τις υποχρεώσεις διαχείρισης κρίσεων.
Αναμένονται νεότερες ανακοινώσεις από το Υπουργείο Ναυτιλίας και την Εισαγγελία, ενώ η εταιρεία του πλοίου δεν έχει προβεί ακόμη σε δημόσια δήλωση.