Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2025


ΑρχικήΠρόσωπαΣυνεντεύξειςΧρίστος Δήμας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: "Έως το 2026 η αναμόρφωση του...

Χρίστος Δήμας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: “Έως το 2026 η αναμόρφωση του κόμβου της Αττικής Οδού προς την Αθηνών – Λαμίας”

Το ΥΠΥΜΕ δρομολογεί την προκήρυξη του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά, ενός νευραλγικού οδικού έργου, επισημαίνει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στην ηλεκτρονική εφημερίδα «Attica Times» και την Οικονομική Αναλύτρια Δάφνη Γρηγοριάδη.

 

 Η υπόθεση της Βασιλίσσης Όλγας έχει προκαλέσει έντονη αντιπαράθεση, με την εμπλοκή τριών Υπουργείων. Ποιο θεωρείτε ότι είναι το πραγματικό διακύβευμα πίσω από αυτές τις διαφωνίες και πώς σκοπεύετε να διασφαλίσετε ότι η τελική λύση θα υπηρετεί τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας, ανταποκρινόμενη παράλληλα στις ανησυχίες των πολιτών;


Το διακύβευμα είναι κάθε παρέμβαση που γίνεται στο αστικό περιβάλλον να αποτελεί προϊόν μελέτης και συνεργασίας ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργικότητα και η αποτελεσματικότητά της.

Αυτό είναι και το πνεύμα της κοινής τοποθέτησης των τριών συναρμόδιων υπουργείων, με την οποία επισημαίνεται πως οποιαδήποτε απόφαση χρειάζεται την έγκριση των υπηρεσιών τους, οι οποίες έχουν τόσο την ευθύνη όσο και την ειδική γνώση να αξιολογήσουν την κάθε παρέμβαση.

Είτε αυτό αφορά στην ανάδειξη των αρχαιοτήτων που έχουν αποκαλυφθεί και εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Πολιτισμού είτε στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που γίνονται στη Βασιλίσσης Όλγας, η οποία είναι αρτηρία στο βασικό οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας. Ως εκ τούτου, απαιτείται κυκλοφοριακή μελέτη για κάθε μεταβολή των κυκλοφοριακών συνθηκών, η οποία και πρέπει να τεθεί προς έγκριση στις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Άλλωστε, σε όλα τα έργα και τις παρεμβάσεις επιδιώκουμε -και στις περισσότερες περιπτώσεις διασφαλίζουμε- την αρμονική συνεργασία με όλους τους βαθμούς αυτοδιοίκησης, ώστε οι λύσεις να ανταποκρίνονται ουσιαστικά στις ανάγκες των πολιτών.

Επομένως, ο λόγος που πρέπει να τηρούνται οι προβλεπόμενες από το θεσμικό πλαίσιο διαδικασίες δεν είναι μόνο η συνέπεια ως προς την εφαρμογή τους, αλλά και η ουσία του θέματος, που αφορά στην εύρυθμη λειτουργία της πόλης.

 

Κύριε Υπουργέ, το Flyover αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στη Θεσσαλονίκη, που θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό το μέλλον των μετακινήσεων στην πόλη. Σε ποιο σημείο βρίσκεται σήμερα η υλοποίησή του και ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος;

Η Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας Κυκλοφορίας είναι πράγματι ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στη Θεσσαλονίκη και, σε συνδυασμό με το Μετρό, αποτελεί θεμέλιο για τη μελλοντική βιωσιμότητα του συστήματος μεταφορών της πόλης. Δεν πρόκειται απλώς για έναν οδικό άξονα, αλλά για έναν πυλώνα ανάπτυξης που θα επιτρέψει στη Θεσσαλονίκη να στηρίξει νέες οικονομικές δραστηριότητες, να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες και να αναδείξει ακόμη περισσότερο τον ισχυρό πολιτιστικό της χαρακτήρα.

Σήμερα η υλοποίηση του έργου προχωρά με ταχείς ρυθμούς και η πρόοδος των εργασιών έχει αγγίξει το 30%. Με τον ρυθμό που κινούμαστε, είμαστε αισιόδοξοι ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, ώστε το έργο να παραδοθεί τον Μάιο του 2027.

Επιπλέον, έχει ήδη φτάσει και το δεύτερο καλούπι, το οποίο συναρμολογείται και θα είναι λειτουργικό μέσα στο φθινόπωρο, κάτι που σημαίνει πως η ταχύτητα των εργασιών θα αυξηθεί σημαντικά.

Αυτό που πρέπει επίσης να τονιστεί είναι ότι η Υπερυψωμένη Λεωφόρος θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα, έναντι 5.000 σήμερα, γεγονός που θα αποσυμφορήσει καθοριστικά την εσωτερική περιφερειακή οδό, η οποία δέχεται καθημερινά εξαιρετικά υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο.

Συνεπώς, η διατήρηση της συνέπειας προόδου των εργασιών αποτελεί αταλάντευτη προτεραιότητά μας, ώστε η πόλη να αποκτήσει μια αποτελεσματική και σύγχρονη λύση απέναντι στην έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση του Περιφερειακού.

 


Ο Κηφισός παραμένει καθημερινά ένα από τα πιο επιβαρυμένα σημεία του οδικού δικτύου της Αττικής
. Ποια είναι τα άμεσα αλλά και τα μεσοπρόθεσμα μέτρα που σχεδιάζει το Υπουργείο για την αναβάθμιση και αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στον άξονα αυτό;

Το κυκλοφοριακό ζήτημα της Αθήνας αποτελεί ένα σύνθετο πρόβλημα που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με μεμονωμένες παρεμβάσεις, αλλά με έναν ολιστικό σχεδιασμό που θα αποσκοπεί στη βιώσιμη κινητικότητα.

Στην κατεύθυνση, λοιπόν, της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί στο πεδίο της ενίσχυσης των οδικών υποδομών μία σειρά από παρεμβάσεις.

Συγκεκριμένα, το ΥΠΥΜΕ δρομολογεί την προκήρυξη του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά, ενός νευραλγικού οδικού έργου, ο οποίος εκτιμάται ότι θα δώσει ανάσα και στην κυκλοφοριακή στους μεγάλους οδικούς άξονες του Λεκανοπεδίου, ενώ θα βοηθήσει ώστε τα βαρέα οχήματα να μην εισέρχονται στον αστικό ιστό της πόλης.

Πιο συγκεκριμένα, η διασύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω (ΔΠΛΑ) με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, σε συνδυασμό με τις παρεμβάσεις στους ανισόπεδους κόμβους Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων, θα συμβάλει στη μείωση της κυκλοφοριακής πίεσης στη Λεωφόρο Σχιστού, ενώ παράλληλα θα αποσυμφορήσει τον ιδιαίτερα φορτισμένο Κηφισό, κατευθύνοντας σημαντικό όγκο οχημάτων στον νέο οδικό άξονα Σχιστού – ΔΠΛΑ.

Μια ακόμη ουσιαστική παρέμβαση στην οποία σχεδιάζουμε άμεσα να προχωρήσουμε αφορά την αναμόρφωση του κόμβου εισόδου και εξόδου της Αττικής Οδού προς την Αθηνών – Λαμίας, σημείο όπου καταγράφονται καθημερινά σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα. Το Υπουργείο βρίσκεται σε συνεργασία με τον παραχωρησιούχο, με στόχο το έργο να ξεκινήσει και να έχει ολοκληρωθεί έως το 2026.

 

Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας αναμένεται να ολοκληρωθεί περίπου στα τέλη του 2029. Μπορείτε να μας περιγράψετε τις ενδιάμεσες φάσεις υλοποίησης και με ποιον τρόπο διασφαλίζεται η χρηματοδότηση και η έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου;  

Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που κατασκευάζεται στην Αττική, σχεδιασμένο για να καλύψει τις ανάγκες των καθημερινών μετακινήσεων στην πρωτεύουσα για τις προσεχείς δεκαετίες. Με τη λειτουργία των 15 νέων σταθμών του Μετρό στις πιο πυκνοκατοικημένεςπεριοχές της Αθήνας, αναμένεται να αλλάξει ριζικά ο συγκοινωνιακός χάρτης της πρωτεύουσας.

Σήμερα το έργο βρίσκεται στο καθοριστικό στάδιο της διάνοιξης των σηράγγων, με τους δύο μετροπόντικες την “Αθηνά” και τη “Νίκη να κινούνται παράλληλα από τη Βεΐκου και την Κατεχάκη.

 



Ροη Ειδήσεων