Η ελληνική κυβέρνηση εξετάζει τη χρηματοδότηση της τέταρτης φρεγάτας Belh@rra μέσω του ευρωπαϊκού μηχανισμού SAFE, αξιοποιώντας χαμηλότοκα δάνεια και τη δυνατότητα συνεργασίας με ευρωπαϊκές εταιρείες.
Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη προχωρημένες συζητήσεις για την ένταξη της φρεγάτας «Θεμιστοκλής» στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, καθώς το κόστος της είναι ελαφρώς μικρότερο από το συνολικό ποσό που μπορεί να αντλήσει η Ελλάδα (περίπου 1,2 δισ. ευρώ). Η επιλογή αυτή δεν αφορά μόνο τη χρηματοδότηση, αλλά και τη δημιουργία κοινοπρακτικού σχήματος με γαλλικές και ελληνικές επιχειρήσεις, προϋπόθεση για την έγκριση από την ΕΕ.
Το πρόγραμμα έχει ήδη εγκριθεί από το ΚΥΣΕΑ και θεωρείται το μεγαλύτερο για το Πολεμικό Ναυτικό των τελευταίων σαράντα ετών. Η νέα φρεγάτα θα διαθέτει εξ αρχής δυνατότητα μεταφοράς πυραύλων Κρουζ, κάτι που θα ενισχύσει ουσιαστικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του στόλου.
Εφόσον προχωρήσει η χρηματοδότηση μέσω SAFE, θα χρειαστεί αναπροσαρμογή στον 12ετή Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών, με ορισμένα έργα –όπως τα οχήματα γενικής χρήσης– να περνούν σε δεύτερη μοίρα ώστε να δοθεί προτεραιότητα στη ναυπήγηση. Σήμερα η ελληνική βιομηχανία συμμετέχει περιορισμένα, κυρίως σε απλές εργασίες, ωστόσο στόχος της κυβέρνησης είναι να αυξηθεί η εγχώρια συμβολή, ώστε να αποκτηθεί τεχνογνωσία και να ενισχυθεί ο αμυντικός τομέας.
Παράλληλα, τροποποιούνται και οι τρεις πρώτες FDI που ναυπηγούνται στη Γαλλία, ώστε να αποκτήσουν τη δυνατότητα μεταφοράς πυραύλων Κρουζ – ενώ η «Θεμιστοκλής» θα έχει αυτές τις δυνατότητες εξαρχής. Το γεγονός αυτό ανεβάζει το κόστος πάνω από τα 980 εκατ. ευρώ, αλλά κρίνεται αναγκαίο για την ταχεία και ουσιαστική ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού.