Σε μείζον πρόβλημα εξελίσσεται το κυκλοφοριακό στην Αττική, καθώς με την επιστροφή των Αθηναίων από τις καλοκαιρινές διακοπές η κατάσταση στους δρόμους έχει επιδεινωθεί αισθητά. Η καθημερινότητα των οδηγών σημαδεύεται από πολύωρες καθυστερήσεις σε βασικούς οδικούς άξονες, όπως ο Κηφισός, η λεωφόρος Βάρης-Κορωπίου, η Ποσειδώνος, η Βουλιαγμένης, η Αμαλίας, η Βασιλέως Κωνσταντίνου, αλλά και η Αθηνών-Κορίνθου, όπου τα οχήματα κινούνται πλέον σημειωτόν.
Το ζήτημα συζητήθηκε σε εκπομπή του Action 24 με τη Δώρα Κουτροκόη και τον Γιώργο Γρηγοριάδη, παρουσία του Κίμωνα Λογοθέτη, συμβούλου διαχείρισης κυκλοφορίας και δημοσιογράφο των Attica Times, και του δημοσιογράφου του NewsAuto, Τάκη Τρακουσέλη.
Ο κ. Τρακουσέλης στάθηκε ιδιαίτερα στην παλαιότητα του στόλου των οχημάτων, αλλά και στο σοβαρό πρόβλημα που δημιουργούν τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα στο οδικό δίκτυο. Όπως ανέφερε, ένα απλό συμβάν μπορεί να προκαλέσει ντόμινο καθυστερήσεων για ώρες. Παράλληλα, εκτίμησε ότι αυτό που βιώνουμε αυτές τις ημέρες είναι μόνο η αρχή και ότι η κίνηση θα αυξάνεται διαρκώς έως τις γιορτές. Πρόσθεσε ακόμη ότι έχει καταγραφεί σημαντική αύξηση στον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν, όχι τόσο λόγω πωλήσεων, όσο εξαιτίας των ελαφρύνσεων που έχει θεσπίσει η κυβέρνηση, όπως η πληρωμή τελών κυκλοφορίας με τον μήνα.
Από την άλλη, ο κ. Λογοθέτης έθεσε το ζήτημα της εφαρμογής των προτάσεων που εδώ και χρόνια έχουν καταθέσει οι συγκοινωνιολόγοι. Υπογράμμισε την ανάγκη συντονισμού όλων των αρμόδιων φορέων – υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Ελληνικής Αστυνομίας, Περιφέρειας Αττικής και δήμων – ώστε να υπάρξουν άμεσα εφαρμόσιμες λύσεις.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο δίκτυο φωτεινών σηματοδοτών, τονίζοντας ότι στην Αττική υπάρχουν πάνω από 2.500 κόμβοι που ελέγχονται με φανάρια, εκ των οποίων πολλά λειτουργούν με προγράμματα που δεν έχουν επικαιροποιηθεί εδώ και σχεδόν 30 χρόνια. Χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπως ανέφερε, είναι το φανάρι της Ποσειδώνος με την Καλαμακίου, που δημιουργεί ουρές μέχρι το Ελληνικό, της Βουλιαγμένης με την Ελευθερίου Βενιζέλου στη Γλυφάδα, αλλά και της Καλλιρρόης μπροστά στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
«Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο», τόνισε ο κ. Λογοθέτης, προτείνοντας άμεσες και πρακτικές παρεμβάσεις: επικαιροποίηση του δακτυλίου, επανεξέταση του προγράμματος σηματοδότησης, ακόμη και έργα βελτίωσης στον Κηφισό με τοπικές διαπλατύνσεις στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας.
Το κυκλοφοριακό, που πλέον «κοκκινίζει» τους περισσότερους δρόμους της Αττικής, δεν μπορεί να περιμένει άλλα σχέδια επί χάρτου. Οι λύσεις είναι γνωστές· εκείνο που απαιτείται είναι η βούληση να εφαρμοστούν.