«Στην Ανατολική Αττική, ήδη μέσα στο καλοκαίρι ενισχύθηκε η πυροσβεστική μας ικανότητα με ακόμη 11 πυροσβεστικά οχήματα, ελαφρά και βαρέα», επισημαίνει ο Στέλιος Πέτσας Βουλευτής ΝΔ Α’ Ανατολικής Αττικής και πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στην ηλεκτρονική εφημερίδα «Attica Times» και την Οικονομική Αναλύτρια Δάφνη Γρηγοριάδη.
Παρά τα μέτρα που έχουν ληφθεί, η ακρίβεια συνεχίζει να επηρεάζει σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών. Ποια επιπλέον μέτρα προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση για να περιοριστεί το κόστος ζωής και να προστατευτούν τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά;
Η υγειονομική κρίση του κορονοϊού, η ενεργειακή κρίση και ο πόλεμος στην Ευρώπη μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία προκάλεσαν σημαντικές διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και στις τιμές των πρώτων υλών παγκοσμίως. Η Ελλάδα επλήγη σημαντικά από τον εισαγόμενο πληθωρισμό εξαιτίας και της ενεργειακής της εξάρτησης από εισαγωγές. Αυτός απέκτησε μονιμότερα χαρακτηριστικά και αναγνωρίζεται από κάθε συμπολίτη μας ως μια παγίωση της «ακρίβειας», δηλαδή των υψηλών τιμών, παρά την υποχώρησή του από τα πολύ υψηλά επίπεδα του 2022-2023. Για να αντιμετωπιστεί χρειάζεται να συνεχιστούν οι μόνιμου χαρακτήρα παρεμβάσεις που με συνέπεια θεσμοθετεί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όπως αύξηση συντάξεων, του κατώτατου και μέσου μισθού, φιλοαναπτυξιακή πολιτική μείωσης φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, αντιμετώπιση του στεγαστικού, καθώς και τα έκτακτα μέτρα, όπως στοχευμένη εισοδηματική στήριξη στους πιο ευάλωτους, έκτακτη επιδότηση στα τιμολόγια ρεύματος, έκτακτη επιδοματική ενίσχυση για τα αυξημένα ενοίκια. Επιπλέον, είναι σαφές ότι η μόνιμη αντιμετώπιση του ζητήματος, περνά μέσα από την ενίσχυση του ανταγωνισμού, την άρση εναρμονισμένων πρακτικών που κρατούν τεχνικά τις τιμές ψηλότερα σε αρκετούς τομείς συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας, αλλά και τη μείωση του μεταφορικού κόστους, ακόμη και με μείωση των επιβαλλόμενων φόρων στις μεταφορές.
Κάθε χρόνο γινόμαστε θεατές σε σοβαρά περιστατικά πυρκαγιών. Υπάρχει σχέδιο για ενίσχυση των δομών πολιτικής προστασίας στην Ανατολική Αττική και, σε γενικότερο επίπεδο, προγραμματίζονται προσλήψεις επιπλέον πυροσβεστών για την ενίσχυση της επιχειρησιακής ετοιμότητας;
Έχουμε τα περισσότερα, ιπτάμενα και χερσαία, πυροσβεστικά μέσα και το περισσότερο προσωπικό, συμπεριλαμβανομένων των εθελοντών, που είχαμε ποτέ σε αντιπυρική περίοδο. Ιδίως στην Ανατολική Αττική, ήδη μέσα στο καλοκαίρι ενισχύθηκε η πυροσβεστική μας ικανότητα με ακόμη 11 πυροσβεστικά οχήματα, ελαφρά και βαρέα. Αυτή η ενίσχυση όμως, δεν κατέστη δυνατή να αποτρέψει καταστροφικές πυρκαγιές στον τόπο μας, όπως στην Κερατέα και στην Παλαιά Φώκαια. Το γεγονός αυτό είναι μια σκληρή υπενθύμιση ότι η κλιματική αλλαγή έχει αυξήσει δραματικά την ένταση και τη συχνότητα των πυρκαγιών, αλλά και ότι πρέπει επιχειρησιακά να επιμείνουμε ακόμη περισσότερο στην πρόληψη, στον συντονισμό και στην ταχεία προσβολή των εστιών στα πρώτα λεπτά από την εκδήλωσή τους. Οι καθαρισμοί των οικοπέδων, οι καθαρισμοί δασών, η διάνοιξη αντιπυρικών ζωνών και η συντήρηση των αγροτικών/δασικών μας δρόμων που έχουν ξεκινήσει την τελευταία τριετία, πρέπει να πολλαπλασιαστούν και ο χωροταξικός σχεδιασμός της χώρας πρέπει, επιτέλους, να ολοκληρωθεί.
Η αντιπολίτευση έχει εκφράσει επικρίσεις για την επέκταση των ημερήσιων ωρών εργασίας έως και 13 ώρες. Πώς απαντά η κυβέρνηση σε αυτές τις ανησυχίες και πώς διασφαλίζεται η προστασία των εργαζομένων;
Η αντιπολίτευση, δυστυχώς, και σε αυτό το σημαντικό θέμα σκόπιμα διαστρεβλώνει την αλήθεια. Για να τελειώνουμε με τα ψέματα: δεν καταργείται το 8ωρο, ούτε καθιερώνεται υποχρεωτικά ημερήσια απασχόληση 13 ωρών όλο τον χρόνο. Αντιθέτως, προστατεύεται απολύτως η νόμιμη υπερωριακή εργασία όσων μισθωτών την επιλέγουν για να αυξήσουν τα εισοδήματά τους. Σήμερα μισθωτός δεν επιτρέπεται να εργάζεται περισσότερες από 13 ώρες πάνω από 37 εργάσιμες ημέρες τον χρόνο, στο πλαίσιο του ορίου των 150 ωρών υπερωρίας τον χρόνο. Το νέο σχέδιο νόμου επεκτείνει τη δυνατότητα που ήδη έχει ένας εργαζόμενος να εργάζεται έως 13 ώρες σε δύο εργοδότες, ώστε να μπορεί να το κάνει και σε έναν μόνο εργοδότη δίχως να χρειάζεται να μετακινείται, λαμβάνοντας μάλιστα και υψηλότερη υπερωριακή αμοιβή. Διευκολύνονται έτσι εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας, όπως για παράδειγμα οι νέοι που εργάζονται εποχικά στον τουρισμό, ή στην εστίαση, κάνοντας χρήση της δυνατότητας που ήδη υπάρχει σήμερα για εργασία έως 13 ώρες την ημέρα σε δύο ή περισσότερους εργοδότες, να εργάζονται πια σε έναν εργοδότη, πάντα με την απαρέγκλιτη προϋπόθεση ότι τηρούνται πιστά τα όρια ανάπαυσης, το ανώτατο όριο εβδομαδιαίων ωρών εργασίας και ετήσιας υπερωρίας και οι νόμιμες προσαυξήσεις από υπερωρίες (συν 40%). Έτσι, ένας εργαζόμενος που αμείβεται για παράδειγμα με ωρομίσθιο 8 ευρώ, θα μπορεί να έχει ημερομίσθιο 119 ευρώ σε έναν εργοδότη αντί για 104 σε δύο εργοδότες για τις ίδιες ώρες εργασίας. Εξυπακούεται ότι η υπερωριακή απασχόληση (δηλαδή η 10η έως την 13η ώρα σε μία ημέρα) απαιτεί την συναίνεση του εργαζόμενου που προστατεύεται ρητά από την απόλυση σε περίπτωση άρνησης. Αντίστοιχες ρυθμίσεις εφαρμόζονται σε πολλές ακόμη χώρες της ΕΕ με βάση την κοινοτική εργασιακή νομοθεσία. Ποιοι δαιμονοποιούν αυτές τις ρυθμίσεις κοινής λογικής; Οι μόνιμοι αρνητές κάθε ευελιξίας στην αγορά εργασίας που προτιμούν υψηλότερη ανεργία, χαμηλότερες αμοιβές και υψηλότερη μαύρη εργασία. Τους έχει μάθει όμως πια ο λαός μας και δεν «τσιμπάει». Εμείς προχωράμε μπροστά με γνώμονα τα συμφέροντα του κόσμου της εργασίας και της εθνικής οικονομίας μας.
Πώς αξιολογεί η κυβέρνηση μια πιθανή επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα ως αρχηγό κόμματος;
Επιστροφές, καταστροφές, που θα έλεγε και ο Πασχάλης Τερζής. Εκτιμώ ότι ο κ. Τσίπρας δεν έχει να προσφέρει στην πρόοδο της Πατρίδας μας, αλλά στο τέλος της ημέρας όλοι κρινόμαστε από τον Ελληνικό λαό.