Σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία για τη δημόσια εκπαίδευση, η Ο.Λ.Μ.Ε. επιχειρεί να αναδείξει τις σοβαρές δυσλειτουργίες και ανισότητες που επιμένουν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Από τη χρόνια απαξίωση των αναπληρωτών μέχρι τη δραστική μείωση των ποσοστών πρόσβασης αποφοίτων ΕΠΑΛ σε πανεπιστημιακές σχολές, από τις αμφιλεγόμενες ρυθμίσεις για την Ειδική Αγωγή και την Επαγγελματική Εκπαίδευση μέχρι τη δραματική υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υψώνουν φωνή αντίστασης και ευθύνης.
Ο Πρόεδρος της Ο.Λ.Μ.Ε. (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης), Θεόδωρος Τσούχλος σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην Δημοσιογράφο Κορίνα Τριανταφύλλου και τους AtticaTimes, τοποθετείται με σαφήνεια και αποφασιστικότητα απέναντι στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η Δημόσια Παιδεία. Θέτει ως άμεση προτεραιότητα τη στήριξη των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, καταγγέλλει την έλλειψη διαφάνειας σε αποφάσεις που πλήττουν χιλιάδες μαθητές, και αναδεικνύει τη διαρκή διεκδίκηση για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να υπηρετεί με ισότητα και ποιότητα τις ανάγκες όλων των παιδιών.
Ποια είναι η άμεση προτεραιότητα της Ο.Λ.Μ.Ε. αυτή τη στιγμή σε σχέση με την κατάσταση των συμβασιούχων αναπληρωτών και πώς σκοπεύετε να πιέσετε την κυβέρνηση ώστε να δοθούν λύσεις στα σοβαρά προβλήματα που αναφέρετε στις επίσημες ανακοινώσεις σας;
Η Ο.Λ.Μ.Ε. έχει ως βασική θέση την πλήρη εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών, καθώς οι τελευταίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες . Στόχος οι μόνιμοι διορισμοί και η αποκατάσταση όλων αυτών που στηρίζουν το δημόσιο σχολείο με αυταπάρνηση. Διεκδικούμε α. Επίδομα ενοικίου ή δημιουργία κατοικιών ιδιαίτερα σε τουριστικές και δυσπρόσιτες περιοχές. β. Εκπτώσεις στις μετακινήσεις για μετάβαση και επιστροφή στον τόπο μόνιμης κατοικίας. γ. Αύξηση αποζημίωσης οδοιπορικών. δ. Πλήρη ψηφιοποίηση της διαδικασίας υποβολής δικαιολογητικών με βάση δεδομένων.
Πώς κρίνετε τη χρονική συγκυρία και τον τρόπο με τον οποίο ανακοινώθηκε η μείωση του ποσοστού πρόσβασης των αποφοίτων ΕΠΑΛ σε πολυτεχνικές σχολές, και ποια είναι τα επόμενα βήματα της ΟΛΜΕ για να αρθεί αυτή η απόφαση, ειδικά για τους υποψηφίους που ήδη υπέβαλαν μηχανογραφικό;
Με ανακοίνωση μας στα τέλη Ιουλίου αναδείξαμε την αιφνιδιαστική και αναδρομική τροποποίηση των ποσοστών πρόσβασης αποφοίτων των ΕΠΑΛ σε Σχολές που πρόσφατα έγιναν πολυτεχνικές. Το ΥΠΑΙΘΑ μείωσε το ποσοστό πρόσβασης κατά το ήμισυ, ενώ η αλλαγή πραγματοποιήθηκε όταν είχε ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής των μηχανογραφικών. Στους υποψηφίους υπήρξε μεγάλη αναστάτωση, ψυχολογική πίεση , αποκλεισμός από επιστημονικά πεδία, έλλειψη διαφάνειας και προγραμματισμού. Παρά την όλη προσπάθειά μας δεν άλλαξε το παραμικρό.
Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘΑ φέρνει σημαντικές αλλαγές στην Ειδική Αγωγή και την Επαγγελματική Εκπαίδευση, οι οποίες –σύμφωνα με την Ο.Λ.Μ.Ε.– συνιστούν υποβάθμιση κρίσιμων δομών και υπηρεσιών. Ποια είναι τα βασικά αιτήματα της Ο.Λ.Μ.Ε. απέναντι σε αυτό το νομοσχέδιο και ποια μέσα πίεσης σκοπεύετε να αξιοποιήσετε ώστε να αποσυρθούν οι διατάξεις που χαρακτηρίζετε ως αντιεκπαιδευτικές;
Όλα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πρέπει να τυγχάνουν ισότιμη κοινωνική και σχολική ένταξη. Απαραίτητη η αύξηση των δαπανών ,η επάρκεια δομών, η βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής ,η ύπαρξη επιμόρφωσης και η πλήρης στελέχωση της Ειδικής Αγωγής με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ,νοσηλευτών και προσωπικού καθαρισμού-φύλαξης .Όσον αφορά την Επαγγελματική Εκπαίδευση θεωρούμε πως οφείλει να είναι ενταγμένη στη λυκειακή βαθμίδα, ως ΕΠΑΛ, με παράλληλη ενσωμάτωση όλων των άλλων δομών που βρίσκονται εκτός του Υπουργείου Παιδείας. Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. έχει συναντηθεί με τον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Κ. Βλάση και θα επιδιώξει να συνεχιστεί η διαδικασία αυτή και το μήνα Σεπτέμβριο.
Η Ελλάδα παραμένει στις τελευταίες θέσεις της Ε.Ε. στις δαπάνες για την εκπαίδευση. Ποιες πιστεύετε είναι οι επιπτώσεις αυτής της χρόνιας υποχρηματοδότησης και τι προτείνετε ως Ο.Λ.Μ.Ε. για την ουσιαστική ενίσχυση των σχολείων;
Η χώρα μας αντιμετωπίζει σημαντική υστέρηση στις δαπάνες για την Εκπαίδευση. Οι υποδομές αντιμετωπίζουν προβλήματα, ενώ οι μισθοί είναι από τους πλέον χαμηλούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η υποχρηματοδότηση έχει δημιουργήσει πλείστα προβλήματα. Η Ο.Λ.Μ.Ε. αγωνίζεται για την αύξηση των δαπανών, την ενίσχυση της Δημόσιας Παιδείας, το σχολείο της γειτονιάς, την εξάλειψη των όποιων ανισοτήτων καθώς και την ενίσχυση του Κοινωνικού Κράτους. Είναι μέλος των ευρωπαίων εκπαιδευτικών [ETUCE] και συμμετέχει σε συνέδρια εντός και εκτός Ελλάδος.