Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025


ΑρχικήΑσφάλειαΑποκλειστικό: Ο χάρτης των τροχαίων αποκαλύπτει την τραγική εικόνα της οδικής ασφάλειας...

Αποκλειστικό: Ο χάρτης των τροχαίων αποκαλύπτει την τραγική εικόνα της οδικής ασφάλειας στην Αττική 

2.168 ατυχήματα σε έξι μήνες Η Λ. Αλεξάνδρας, η Πέτρου Ράλλη, η Γρηγορίου Λαμπράκη και η Σταδίου στις πρώτες θέσεις του μαύρου πίνακα

 

Το νέο εργαλείο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο Χάρτης Τροχαίων Συγκρούσεων του gov.gr, δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών: η εικόνα των δρόμων της πρωτεύουσας είναι απογοητευτική.


Μόνο το πρώτο εξάμηνο καταγράφηκαν 2.168 τροχαία ατυχήματα σε όλη τη χώρα – και η συντριπτική τους πλειονότητα σημειώθηκε εντός αστικού ιστού, σε απόσταση μικρότερη των 10 χιλιομέτρων από το κέντρο της Αθήνας.

 

Κεντρικοί δρόμοι που χρησιμοποιούμε όλοι καθημερινά βρίσκονται στις πρώτες θέσεις του αρνητικού πίνακα:

• Λεωφόρος Αλεξάνδρας – 24 ατυχήματα

• Πέτρου Ράλλη – 20 ατυχήματα

• Γρηγορίου Λαμπράκη – 26 ατυχήματα

• Σταδίου – 12 ατυχήματα

 

 

Ευθύνονται μόνο οι οδηγοί;

 

Σίγουρα η παραβατική συμπεριφορά και κυρίως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη παραμένει βασική αιτία. Όμως το πρόβλημα δεν σταματά εκεί. Όσο οι 388 κάμερες ελέγχου παραβάσεων που προβλέπει η υπογεγραμμένη σύμβαση της Περιφέρειας Αττικής παραμένουν «στα χαρτιά», η ατιμωρησία θα συνεχίζεται.

Και κάποιοι θα συνεχίσουν να περνούν το κόκκινο, να τραυματίζουν και να αφαιρούν ζωές.

 

Η σύμβαση με τον ανάδοχο για την τοποθέτηση των καμερών, για την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, σε κεντρικές διασταυρώσεις – μεταξύ αυτών Αλεξάνδρας, Γρηγορίου Λαμπράκη, Πέτρου Ράλλη και Σταδίου παραμένει παγωμένη. Μέχρι σήμερα καμία κάμερα για κόκκινο δεν έχει τοποθετηθεί.

 

 

Εγκληματικές παραλείψεις και αδιαφορία

 

Το νέο εργαλείο αποκαλύπτει και κάτι ακόμη: την έλλειψη στοιχειώδους συντήρησης του οδικού δικτύου.

• Στην Αλεξάνδρας, οι πινακίδες σήμανσης είναι βανδαλισμένες, η σήμανση σχεδόν ανύπαρκτη, ενώ η παράνομη στάθμευση μπροστά από τη ΓΑΔΑ και η κατάληψη της λεωφορειολωρίδας έχουν γίνει καθεστώς.

• Στην Πέτρου Ράλλη, τα στηθαία ασφαλείας παραμένουν κατεστραμμένα στον ανισόπεδο κόμβο με τον Κηφισό, ενώ η αφισορύπανση και τα παράνομα λάβαρα αποσπούν επικίνδυνα την προσοχή των οδηγών.

• Στη Σταδίου, το ολισθηρό οδόστρωμα χρειάζεται επείγουσα ασφαλτόστρωση, και

• Στη Γρηγορίου Λαμπράκη, η διαγράμμιση και η σήμανση είναι σχεδόν εξαφανισμένες.

 

Όλα αυτά συνθέτουν ένα σκηνικό διαχρονικής αμέλειας. Οι υπηρεσίες και η πολιτική ηγεσία γνωρίζουν, αλλά επιλέγουν να σιωπούν.

 

 

 

Πρώτη φορά με ποιοτικά δεδομένα

 

Ο χάρτης τροχαίων συγκρούσεων δίνει για πρώτη φορά ποιοτικά και γεωχωρικά δεδομένα για το πού, πότε και γιατί συμβαίνουν τα ατυχήματα.

Η πολιτεία ομολογεί επίσημα την έκταση του προβλήματος. Το ερώτημα όμως είναι αν αυτό θα οδηγήσει σε πράξη.

 

Γιατί για να λύσεις ένα πρόβλημα, πρέπει πρώτα να το αποδεχθείς.

Κι αυτό έγινε.

Το ζητούμενο τώρα είναι αν θα ιδρώσουν οι αρμόδιοι, αν θα αρχίσουν να συντηρούν το οδικό δίκτυο, να τοποθετήσουν τις κάμερες, να διορθώσουν τη σήμανση και να πάψουν να περιορίζονται σε θεωρητικές εξαγγελίες για «οδική ασφάλεια».

 

 

 

Ο χάρτης του gov.gr είναι ένα εργαλείο διαφάνειας και αφύπνισης.

Αλλά όσο η πραγματικότητα των δρόμων παραμένει ίδια, η κάθε κουκκίδα του χάρτη θα αντιστοιχεί όχι σε ένα στατιστικό, αλλά σε μια ανθρώπινη ζωή που χάθηκε επειδή κάποιοι δεν έκαναν τη δουλειά τους.



Ροη Ειδήσεων