Η επέκταση του Μετρό αλλάζει τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, καθώς ξεκίνησαν οι μελέτες για τη δημιουργία νέων γραμμών προς Γλυφάδα και Ελληνικό, ενώ παράλληλα προχωρούν με ταχείς ρυθμούς τα έργα της Γραμμής 4, με τους δύο μετροπόντικες να εργάζονται ήδη σε Γαλάτσι και Γουδή. Οι σήραγγες των δύο μετώπων αναμένεται να συναντηθούν στον σταθμό Ευαγγελισμός μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Πρόοδος στη Γραμμή 4
Σύμφωνα με την Ελληνικό Μετρό Α.Ε., ο μετροπόντικας που ξεκίνησε από το Γουδή κινείται πιο γρήγορα και αναμένεται να φτάσει στον Ευαγγελισμό στα τέλη του 2025 με αρχές 2026, ενώ ο δεύτερος, από το Γαλάτσι, θα ολοκληρώσει τη διαδρομή του περίπου έναν χρόνο αργότερα.
Η Γραμμή 4 αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα της χώρας, καθώς θα συνδέσει πυκνοκατοικημένες περιοχές με το κέντρο, μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους μετακίνησης και την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον
Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, επόμενο έργο είναι η επέκταση της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη έως το Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος.
Σε δεύτερη φάση, η γραμμή προβλέπεται να φτάσει έως τις Αχαρνές, όπου θα συνδεθεί με το δίκτυο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου.
Παράλληλα, προχωρά η αναβάθμιση του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα, ώστε να καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες του δικτύου.
Νέα γραμμή προς Γλυφάδα και Ελληνικό
Η επέκταση προς Γλυφάδα αποτελεί βασική προτεραιότητα, καθώς η περιοχή αναπτύσσεται ραγδαία λόγω του έργου του Ελληνικού. Οι μελέτες για τη νέα γραμμή έχουν ήδη αρχίσει, με στόχο τη σύνδεση του νότιου τομέα με το κέντρο της Αθήνας.
Παράλληλα, εξετάζεται η διπλή επέκταση της Γραμμής 4:
-
Η πρώτη θα φτάνει έως Λυκόβρυση και Μελίσσια, μέσω Λεωφόρου Κηφισίας.
-
Η δεύτερη θα καταλήγει κοντά στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας, εξυπηρετώντας τις βόρειες συνοικίες.
Επιπλέον, μελετάται και η σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) με το δίκτυο του Μετρό, ενισχύοντας τη διασύνδεση των πολιτιστικών και επιχειρηματικών κόμβων της πόλης.
Χρονοδιάγραμμα και προοπτικές
Ο κ. Κουρέτας τόνισε ότι τα νέα έργα έχουν ορίζοντα υλοποίησης 5 έως 10 ετών, καθώς απαιτούν σύνθετες μελέτες, εγκρίσεις και συμβάσεις.
«Τα έργα του Μετρό είναι σύνθετα και απαιτούν σωστό σχεδιασμό, συνεχή επίβλεψη και άμεση αντιμετώπιση των προκλήσεων», σημείωσε.
Οι συγκοινωνιολόγοι υπογραμμίζουν ότι οι επεκτάσεις θα αποτελέσουν κομβική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών ρύπων και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής.