Μετά τη 2η Έκτακτη Σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, τόνισε ότι η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες αποδεκτούς από όλα τα κράτη, χωρίς τιμωρητικές κυρώσεις που θα μπορούσαν να πλήξουν το παγκόσμιο εμπόριο.
Ο κ. Κικίλιας υπογράμμισε ότι η Ελλάδα, ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως, στηρίζει τον IMO ως τον αποκλειστικό ρυθμιστή των διεθνών κανόνων για τη ναυτιλία. Η χώρα είχε εκφράσει έγκαιρα επιφυλάξεις για το λεγόμενο «πλαίσιο μηδενικών εκπομπών», προτείνοντας βελτιώσεις ώστε να αντανακλά τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς και τις δυνατότητες των ναυτιλιακών εταιρειών.
Ο υπουργός επισήμανε ότι οι διαπραγματεύσεις ανέδειξαν προβλήματα στα χρονοδιαγράμματα, την άνιση μεταχείριση του LNG και τις υπερβολικές κυρώσεις, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε δυσλειτουργίες στο παγκόσμιο εμπόριο και αύξηση των τιμών προϊόντων.
Η ψήφιση της συμφωνίας αναβλήθηκε για ένα έτος, ώστε να γίνουν νέες διαπραγματεύσεις που θα ενσωματώνουν τις θέσεις της αγοράς με ρεαλισμό και δικαιοσύνη, διασφαλίζοντας την ενεργειακή ασφάλεια και τη σταθερότητα της παγκόσμιας οικονομίας.
«Η Ελλάδα, με τη ναυτική της παράδοση και τον ισχυρότερο εμπορικό στόλο, θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαμόρφωση του νέου πλαισίου», κατέληξε ο κ. Κικίλιας.