Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025


ΑρχικήΑττικήΠΕ Ανατολικής ΑττικήςΟι «χρυσοί» δρόμοι του Μαρκοπούλου και τα ερωτήματα για τη διαφάνεια

Οι «χρυσοί» δρόμοι του Μαρκοπούλου και τα ερωτήματα για τη διαφάνεια

Σειρά έργων ασφαλτόστρωσης στον Δήμο Μαρκοπούλου Μεσογαίας, συνολικού προϋπολογισμού που ξεπερνά τα 4 εκατ. ευρώ, έχει δρομολογηθεί τα τελευταία χρόνια, προκαλώντας ωστόσο έντονες αντιδράσεις για το κόστος, τους χειρισμούς και κυρίως την έλλειψη διαφάνειας.
Η επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Αλλάζουμε Ζωή», κ. Ζωή Γιαννάκη, χαρακτηρίζει τα έργα ως «υπερκοστολογημένα», καταγγέλλει ότι δεν έχει δημοσιοποιηθεί αναλυτικός πίνακας κόστους ανά οδό και αμφισβητεί τα κριτήρια επιλογής των δρόμων που αναβαθμίστηκαν.

Υπερκόστολόγηση και συγκριτικά στοιχεία


Όπως τονίζει η κ. Γιαννάκη, για 13 χλμ. οδοποιίας ο Δήμος εξασφάλισε χρηματοδότηση 2,8 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που η Περιφέρεια Αττικής δαπάνησε 6 εκατ. ευρώ για 85 χλμ. σε αντίστοιχα έργα στο ίδιο διάστημα.
Αν η σύγκριση γινόταν κατ’ αναλογία, η ίδια δουλειά θα κόστιζε περίπου 18,3 εκατ. ευρώ, υποστηρίζει η αντιπολίτευση — δηλαδή περίπου τρεις φορές παραπάνω από τον προϋπολογισμό του Δήμου Μαρκοπούλου.

Έλλειψη σχεδιασμού και ποιότητα έργων

Η καταγγελία εστιάζεται επίσης στην απουσία ολικού σχεδιασμού, καθώς —όπως τονίζει η κ. Γιαννάκη— τα έργα εκτελούνται χωρίς να υπάρχει συντονισμός με εταιρείες που πραγματοποιούν εκσκαφές για αποχετεύσεις, οπτικές ίνες ή ηλεκτροδότηση.
Το αποτέλεσμα: δρόμοι και πεζοδρόμια που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα παρουσιάζουν καθιζήσεις και ρωγμές σε σύντομο χρονικό διάστημα, με τον φόβο ότι η επένδυση ακυρώνεται πριν καν αποδοθεί στον πολίτη.

Έλλειψη διαφάνειας και έλεγχος

Η κ. Γιαννάκη κατηγορεί τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου για «ανεπαρκή έλεγχο» των έργων και σημειώνει ότι η δημοτική διοίκηση δεν φροντίζει να υπάρχει εποπτεία από αιρετούς ή ειδικούς μηχανικούς κατά τη διάρκεια της κατασκευής.
Το ερώτημα που τίθεται είναι εάν οι δημότες πληρώνουν «ακριβά έργα που καταρρέουν πριν παραληφθούν».

Τι ζητείται από τον Δήμο

• Προθεσμία για δημοσιοποίηση αναλυτικού πίνακα κόστους ανά οδό, με σαφή στοιχεία για τις προσφορές, τις μελέτες και τους εργολάβους.
• Εφαρμογή ολοκληρωμένου σχεδιασμού οδοποιίας, που θα λαμβάνει υπόψη την εκσκαφή δικτύων πριν την ασφαλτόστρωση.
• Ενίσχυση της εποπτείας και του ελέγχου ποιότητας των έργων, με τακτικούς ελέγχους μετά την ολοκλήρωση, αναφορά φθορών και άμεση αποκατάσταση.
• Διαφάνεια στις διαδικασίες επιλογής των δρόμων που θα αναβαθμιστούν — βάσει κριτηρίων όπως κυκλοφορία, φθορές, επιβάρυνση περιβαλλοντική — και λογοδοσία προς τους πολίτες.

Η συζήτηση που ανοίγει με τη συνέντευξη της κ. Γιαννάκη στον ιστότοπο NotioAnatolika φωτίζει ένα ευρύτερο ζήτημα: το κατά πόσο η τοπική αυτοδιοίκηση αξιοποιεί σωστά τα κονδύλια των δημοτών και διαχειρίζεται με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα τα έργα υποδομής.
Οι αιτιάσεις είναι σοβαρές και το επόμενο βήμα είναι ο έλεγχος και η λογοδοσία.



Ροη Ειδήσεων