Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025


ΑρχικήΑττικήΗ Σήραγγα Ηλιούπολης επιστρέφει: Το έργο που αλλάζει τις μετακινήσεις στην Αθήνα

Η Σήραγγα Ηλιούπολης επιστρέφει: Το έργο που αλλάζει τις μετακινήσεις στην Αθήνα

Η Σήραγγα Ηλιούπολης συγκαταλέγεται στα πιο καθοριστικά έργα υποδομής της πρωτεύουσας, καθώς η ολοκλήρωσή της αναμένεται να επαναπροσδιορίσει τις αστικές μετακινήσεις και να ανακουφίσει το οδικό δίκτυο της Αθήνας.

Το έργο θεωρείται στρατηγικής σημασίας, αφού θα συνδέσει τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, δημιουργώντας έναν υπόγειο οδικό διάδρομο που θα μειώσει δραστικά την κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα διευκολύνει την πρόσβαση προς το Ελληνικό και τις νότιες συνοικίες της πόλης.


Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Green Deal Greece 2025, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο έχει ήδη ολοκληρώσει τη νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέψει την αξιολόγηση των Πρότυπων Προτάσεων που έχουν κατατεθεί από ενδιαφερόμενες κατασκευαστικές κοινοπραξίες, τόσο για τη Σήραγγα Ηλιούπολης όσο και για άλλα έργα, όπως ο νέος οδικός άξονας Ελευσίνα – Οινόφυτα.

Ο ίδιος είχε δηλώσει παλαιότερα ότι έχει ήδη υποβληθεί μία ενιαία Πρότυπη Πρόταση από τρεις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες για την υλοποίηση της σήραγγας.

Το ενδιαφέρον για το έργο επανήλθε στο προσκήνιο σε μια περίοδο όπου είχαν εκφραστεί αμφιβολίες σχετικά με τη χρηματοδότηση και τη βιωσιμότητά του, καθώς το συνολικό κόστος εκτιμάται γύρω στα 500 εκατομμύρια ευρώ. Ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε πως οι Πρότυπες Προτάσεις δεν σχετίζονται με την κάλυψη του κόστους, αλλά λειτουργούν ως μηχανισμός επιτάχυνσης των διαδικασιών, επισημαίνοντας ότι «είναι ένας τρόπος να πυροδοτήσεις την έναρξη ενός έργου. Δεν έχει να κάνει με τη χρηματοδότηση. Η βιωσιμότητα εξαρτάται πάντα από το τεχνικοοικονομικό του μοντέλο».

Το γεγονός ότι προχωρά η νομοθετική προετοιμασία δείχνει πως το έργο παραμένει ενεργό στον σχεδιασμό του Υπουργείου.

Η Σήραγγα Ηλιούπολης προβλέπεται να έχει μήκος περίπου 3 χιλιομέτρων και θα περιλαμβάνει δύο ανεξάρτητους κλάδους, έναν για κάθε κατεύθυνση, με τρεις λωρίδες ανά ρεύμα. Η κατασκευή της θα βασιστεί σε σύγχρονες τεχνικές διάνοιξης και μέτρα ασφάλειας, ενώ θα ενώνει τα στρατόπεδα Σακέτα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, στα όρια Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης.

Η υλοποίηση του έργου αναμένεται να μεταμορφώσει την κυκλοφορία στην Αθήνα, καθώς ο χρόνος διαδρομής από τη Λεωφόρο Κατεχάκη έως τη Βουλιαγμένης θα περιοριστεί σε μόλις 10 λεπτά, έναντι περίπου 30 που απαιτούνται σήμερα. Επιπλέον, το έργο θα συμβάλει στη μετατροπή της Βουλιαγμένης σε αυτοκινητόδρομο, με λιγότερα φανάρια και ομαλότερη ροή.

Οι θετικές επιπτώσεις θα γίνουν αισθητές και στις γύρω περιοχές, όπως στη Λεωφόρο Καρέα, που θα αποσυμφορηθεί σημαντικά. Παράλληλα, η σήραγγα θα βελτιώσει την πρόσβαση προς το Ελληνικό, ενισχύοντας τον ρόλο του ως κέντρου ανάπτυξης της Αττικής.

Σύμφωνα με το Υπουργείο, η Σήραγγα Ηλιούπολης θα αποτελέσει κρίσιμο τμήμα του δικτύου της Αττικής Οδού, ενδυναμώνοντας τη βιώσιμη κινητικότητα και ανεβάζοντας συνολικά την ποιότητα ζωής των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.



Ροη Ειδήσεων