O Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανακοίνωσε ότι έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για την τοποθέτηση 600 καμερών πάνω στα λεωφορεία που κινούνται στις λεωφορειολωρίδες, με στόχο την πλήρη επιτήρηση και λειτουργικότητα αυτού του αποκλειστικού διαδρόμου για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η κίνηση θεωρείται κομβική για τη βελτίωση της ταχύτητας και της αξιοπιστίας της δημόσιας συγκοινωνίας, κυρίως σε περιοχές με έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση, όπου η λεωφορειολωρίδα υποβαθμίστηκε εξαιτίας παραβιάσεων από Ι.Χ. και ταξί.
Ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε ότι «από το 2026 οι λεωφορειολωρίδες θα επιτηρούνται, τα λεωφορεία θα πηγαίνουν πιο γρήγορα στον προορισμό τους».
Το υπουργείο επισημαίνει ότι η ύπαρξη αποκλειστικής λωρίδας για τα λεωφορεία δεν είναι πολυτέλεια, αλλά καίρια υποδομή για την αποφόρτιση του οδικού δικτύου και την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς: όταν τα λεωφορεία κινούνται «αδιάκοπα» στον δικό τους διάδρομο, μειώνονται οι καθυστερήσεις, ενισχύεται η αξιοπιστία και αυξάνεται η χρήση τους από το επιβατικό κοινό.
Η τοποθέτηση των 600 καμερών αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου: πέραν της επιτήρησης των λεωφορειολωρίδων, προβλέπεται ανανέωση του στόλου λεωφορείων, αύξηση των δρομολογίων στις πιο επιβαρυμένες γραμμές και ενίσχυση του προσωπικού με νέους οδηγούς.
Παράλληλα, ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι η τεχνολογία κάμερες με τεχνητή νοημοσύνη θα συνδέεται με το Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα Ο.Δ.Υ.Σ.Ε.Α.Σ. και θα επιτρέπει άμεσες παρεμβάσεις σε παραβάτες που εισέρχονται παράνομα στη λεωφορειολωρίδα, με στόχο έναν πιο ασφαλή, πιο γρήγορο και πιο αξιόπιστο στόλο δημόσιων συγκοινωνιών.
Η σημασία της κίνησης είναι διπλή: αφενός προστατεύει το δημόσιο συμφέρον και την αποδοτικότητα των ΜΜΜ, αφετέρου υπογραμμίζει τη στροφή του υπουργείου προς την αυστηρή επιβολή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με έμφαση στην ποιότητα της εξυπηρέτησης του επιβάτη.
Με την προκήρυξη του διαγωνισμού για τις 600 κάμερες, η δημόσια μεταφορά μπαίνει σε μια νέα φάση όπου η δίοδος των λεωφορείων γίνεται προτεραιότητα.